• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Vi 5

Snorpan, så ledsamt det var verkligen tråkigt att höra! Jag tänker också att ni kanske kan ställa er i kö för ÄD och känna efter under tiden. Min man är 46 nu och vi har flera vänner som fått barn i vår ålder, men vi har lite olika inställning. Min man rycker tex att set känns lite jobbigt att han är så gammal att ha så små barn. Men en vän till oss var 49 nu när han fick barn. Han ha iofs två barn sedan tidigare som nu är vuxna, så han har även provat att vara ung pappa. Han säger att han njuter så mycket mer nu. Jag hoppas att ni kan känna vad som blir bäst för er! Varm kram!

• MissBoring

Vi5, hur går det för dig? jag har inte riktig koll men du borde väl vara nära nu?

• Vi 5

I torsdags kom vår mirakelbebis Vi hade tid för igångsättning dagen efter eftersom jag var rädd att gå över tiden och de ökade risker det innebär. På måndagen hade vi gjort hinnsvepning som nog hjälpte till lite. Hon vägde hela 4030 och var 50cm lång. Jättefin, stark och pigg. Förlossningen gick jättebra men jag förlorade mycket blod och är ganska påverkad av det, värst var det de första dagarna när jag inte kunde stå på benen. Men det återhämtar man sig ju från! Jag är nog världens lyckligaste och tacksammaste just nu! Och önskar att jag kunde trolla så att ni alla kunde få de barn ni önskar!

• MissBoring

Vi5, vad fantastiskt att ni är framme i mål på denna resa. Stort stort grattis från mig!! @}--}--

• snorpan02

Grattis vi 5 ! Jag är här o läser allt om ÄD.... Min sambo har läst vått ivf protokoll och är bekymrad över sina små då det stod gravt patalogisk som omdöme vid 2 tillfällen så om någon vet något om det så hör av er kram

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?