• Vi 5

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

underverket, och om båda har fäst kan du ju ha starkare symptom... Jag ska hålla ut lite till och försöka låta bli att analysera (även om jag vet att jag bara kommer lyckas några minuter i taget   ). 

Germany, låter klokt då att lita på att Falun tycker det låter bra! Och att du ställer in dig på tis, hoppas du får svar tidigt på måndag ändå så du kan släppa det sedan.   

• Vi 5

pp08, mellan dag 8-10 är vanligast med implantation i vanlig cykel, efter dag 10 slutar oftast (alltid?) med mf, tror att vissa fall har setts med något tidigare implantation med. Sedan sker det ju eg. mer i steg än vi tänker oss...

Lillstoran, hade inte du TD i går? Hur har det gått?

• Vi 5

Victoria, varm kram, kan du inte läsa på lite här i tråden och göra en lista med saker och ta upp det med ivf-läkaren på mån? Om du inte får bra gehör får du gå vidare med din lista till någon annan läkare. Men jag förstår att det känns tungt!

Lillstoran, men så knepigt, fick du en eller två tillbaka? (Ursäkta att jag inte minns). Kan det i så fall ha varit den ena som släppte och den andra som ändå har fäst? Det finns ju de som vittnar om kraftiga blödningar och sedan fortsatt graviditet. Hur starkt var plusset? Starkare än kontrollstrecket? Jobbigt att vänta en vecka till...

Sunseed, tack söta du!

• Vi 5

Victoria, vad gullig du är som tänker på mig! och vilken koll ni har allihop.Solig  Det stämmer att TD är 27/5. Jag är på ruvardag 11 idag (13 dagar efter äl). Jag har försökt aktivera mig mycket för jag mår verkligen inte bra av denna väntan. Jag kan knappt sova alls, bara tänker hela tiden oh klarar knappt att jobba för jag är så upptagen av detta. Har ändå försökt avleda mig och söndagen var nästan uthärdlig tack vara två mysiga utflykter. Jag är nu nästan helt säker på att det inte gått vägen denna gång, brösten ömmar nu nästan inget alls längre, så jag tror att mina symptom förra veckan berodde på progesteronet i hop med att det egna progesteronet är som högst en vecka efter äl. Min temp har inte heller gått upp något extra vilket den gjort alla 4 ggr jag varit gravid. Funderar nu på att testa i morgon, för då är jag 14 dagar efter äl och enl FF är det säkert att testa då. Blir det negativt slutar jag med progesteronet så att kroppen kan komma igång och jag ev hinner sätta in fryst embryo före sommaren. Funderar också på om det annars skulle gå att göra ett färskförsök direkt i nästa cykel. Var det någon som hade gjort det?

• Vi 5

Nu testade jag iaf, lite tidigt kanske med RD11, och hade kissat rätt nyligen, men det var verkligen hur blankt som helst, så nu vet jag att det inte funkade denna gång. Kommer förstås ändå testa som rekommenderat på TD. Just nu känns det mest som att jag bara konstaterat det jag redan visste.

Tuva, tack, ja, det är nog så att man iaf ibland kan lita på sin intuition. Samtidigt som massor av saker kan påverka ens bedömning..

Victoria, jag funderade på nu direkt i så fall när mensen kommer, för CvL stänger v.24 så jag hinner inte en cykel till. Samtidigt velar jag lite, funderar ju även jag på att tjata till mig Levaxin trots att mina värden är ok, senaste var 2,0. I så fall kan man antingen vänta och köra nytt färskförsök i augusti eller först köra ostimulerat med de som är i frysen (men de verkade inte så himla bra så frågan är om man verkligen ska lägga pengarna på dem nu alls).

germany, fint med 8 st fina och några som kanske hinner i kapp. Härligt! Bra jobbat att få göra nytt TSH med! 

Sunseed, trist med infektion, men hoppas kuren biter snabbt! 

• Vi 5

Sunseed, gillar din positiva inställning

Boe, varmt grattis till tjejen, roligt att höra att du njuter för fullt .-)

underverket, även jag tänker att det ju kan vara progesteronet som ger flytningarna, håll ut!

Anne, jag vet att du förstår...Hjärta

mamma gås, låter ju fantastiskt, men jag gillar inte när läkarna går mer efter hur de vill vara lediga (eller snarare i detta fall att hemortsläkarna går efter att tror att de på kliniken kan vilja vara lediga) än på vad som verkar bäst. Som vi pratat om här i tråden tidigare, det är enorma investeringar för oss, både ekonomiskt och känslomässigt. Kanske ska du ringa själv till Falun också, så att det inte blir så att din hemotsläkare vill vara "sjysst" mot kliniken och inte står på sig...

Snorpan, usch så tråkigt! RD 10, hrm hur länge hade embryot odlats, eller det jag undrar är hur många dagar efter äl (ÄP) är du? Efter äl är ju temperaturen lite högre fram till bim, och när man tar progesteron får man ofta extra hög temperatur. Det är nog därav feberkänslan. 37.7 låter dock ovanligt högt tycker jag. ÄR det morgon temp? Hur högt har du annars? Hoppas det antingen bara är progesteronet som retat slemhinnorna eller att det det "bara" är att det ena inte fäst. Förstår tyvärr alltför väl hur du käner just nu. 

Själv har jag också börjat blöda lite idag, så min kropp lyckas få till en 26dagars cykel ännu en gång, tom med stöd av progesteronbehandling. Orkar inte känna efter mentalt, men det känns i kroppen, känner mig extremt trött, febrig och hängig i hela kroppen.  

• Vi 5

Maryhe, tack! Ska kolla om jag kan lista ut något från Enyas sida...

Sunseed, tack för infom om att "vila" efter full ivf.

Victoria, tack för omtanken Hjärta Min tanke om levaxin är för att mina värden har varierat tidigare och både min mamma och syster använder Levaxin. Jag har också som en del andra härinne vissa symptom som skulle kunna stämma med det, även om en del talar emot. Jag har känt igen mig mkt i fjällsippans beskriving och hon håller på att prova Levaxinbehandling nu.  

Anne, jag funderar också på om jag ska kolla med min hemortgyn om den där varianten av DHEA som du år från Falun, hon har ju även Falun som samarbetsklinik med, så hon borde ju hört om det tycker jag. Ska bläddra tillbaka och se vad det hette.

Zin, intressant med programmet du bifogade, vi kan spara länken, de brukar ju ofta lägga ut material efter konferenserna

• Vi 5

snorpan, tillåt dig du att känna efter lite hur jobbigt det är, men fastna inte Solig än vet du inte hur det gått! För mig är det bästa sättet att stå ut att aktivera mig mkt. Appropå Rosenrot har jag inte vågat blanda in det med, jag har ju kört akupunktur och mindfulness mm, Men det kanske är läge att prova.

• Vi 5

Enya, tack för svar, har dina resultat varit likvärdiga de gånger du kört direkt?

Soligor, jag läste långt bak i tråden en diskussion vi hade om binjureutmattning och där du rekommenderade att vara försiktig med att prata med läkare i de termerna pga risk att betraktas som flummig Skulle man inte heller våga prata kortisol alls? Funderar också på det som Anne skriver om att Falun har börjat ge prasterone, hur ska man tilltala läkaren för att hon ska överväga att sådana funderingar? 

Slemmis, inte vara orolig för det, det är välkänt att hyn (och håret) förändras under graviditet. Själv fick jag tex lockigt hår när jag var gravid.

• Vi 5

Anne, ja det var jag som frågade om det. Jag funderar på att kolla om jag kan få det via min hemortsgyn. Tror att vi kör en ny full ivf i augusti. ska ringa CvL idag och fråga om vi kan göra FET nu direkt el om de tom tycker att vi kan köra ny full ivf.

Bengalen tack, ja visst är det knäppt, att en 2-cellig fäster men en nästan perfekt 4-cellig inte gör det. Men det verkar ju vara svårt att se hur bra de är inuti...

MsBoring, magnesium, järn och kalcium har diskuterats i samband med myrkrypningar. Jag har haft mkt svårt med myrkrypningar ffa vid graviditet men även i andra perioder. Magnesium och järn har hjälpt mig lite. Det kan ju tänkas att det blivit obalans i mineralerna när man tagit olika hormonpreparat tänker jag, så även om du inte är gravid kan du ju ha fått obalans av själva ivf-behandlingarna. kan också hänga ihop, och får du brist på det ena kan det dra med sig det andra... 

Enya, tack för svar! Just det jag funderade också på om jag skulle försöka få till en sådan kur som ni kört mot ev BV. Måste bara hitta någon som kan hjälpa till.

underverket, hoppas det inte betyder något med dina blödningar...

snorpan, hur går det?

Lillstoran, har du fått göra blodprovet?

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?