• tjorven01

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Germany
    Jag har använt sepia D30 men vet inte riktigt varför jag fick det.
    Det var en av alla mediciner jag fick i min homeopatcoctail.
    Blev ju gravid efter 2,5 månad men det var nog inte bara på grund av homeopatmedicinerna.  

2012 ska bli ett bättre år
  • tjorven01

Kattenizze
    Önskar dig all fortsatt lycka i livet

Sunseed
    Tack för fin info om Sepia
    Verkar som att jag har lyckats förtränga en hel del bara på två månader
    Hjälp hur ska set bli om 6 månader till
    Då kommer jag att ha regredierat totalt

Och sist men inte minst
    Jag blir så arg på alla pessimistläkare här i Sverige vem f-n är de att sia om framtiden när de uppenbarligen har fel gång på gång
    Själv läääääängtar jag efter att få skicka "JAG ÄR GRAvID" mailet till min KS läkare som sa att det var fel på mina ägg
    Lyssna istället på de positiva historier som finns både här i tråden och överallt annars i samhället

Myran
    Xtra kram till dig hjärtat
    Önskar och hoppas såååååå för er

• tjorven01

Boombabymamman
    Exakt samma scenario gick jag igenom för två månader sedan
    När man minst anar det

Maryhe
    Jag håller med de andra
    Det krävs en enormt stor bitterhet och ELAKHET för att skriva något sådant
    Vad tror de att de ska uppnå
    Tycker synd om de människorna
    Stackarna vilket fattigt liv de måste leva
    Men heja dig

• tjorven01

Tuva
    Väldigt spännande länk till DHEA
    En fråga till er som äter DHEA
    Har ni fått testa era dhea-s nivåer?
    På mina piller står det att man inte ska äta DHEA om man har benägenhet till ärftlig cancer
    Vad har era läkare sagt om riskerna med DHEA?
    Nu är jag ju gravid och ska ju självklart inte äta dhea nu men funderar nämligen på efter grav och ev amning eftersom jag faktiskt har för låga nivåer i blodet och det är ju inget som behandlas här i Sverige
    Enl länken du postade verkade det ju vara rena mirakelmedicinen för massa olika åkommor

Hoppas alla har en fin helg så här i sommarvärmen

• tjorven01

Finafina
    Usch vad du verkar ha det jobbigt Gråter men glöm inte att det finns hjälp att få.
    Vad sa Dr D? Ska ni avvakta med op av cystorna? Var det du som även besökte Penny? el blandar jag ihop? Vad säger de om myomen? Går det att operera? Jag har en vän som blev gravid med myom och allt gick bra där men det kan ju vara olika var de sitter förstås.
    Förlåt för alla frågor jag försöker bara förstå.
    Jag har oxå haft det tufft på sista tiden men av helt andra skäl men det börjar lätta upp lite nu och är förklaringen till att jag varit lite frånvarande från FL på sista tiden.     

Precis som du så befann jag mig i en djup svacka. Det var inte bara en lättare depression utan jag kände att jag drabbats av djup sorg och var precis i tagen att skaffa mig en psykolog att ventilera med innan det vände.

Det finns hjälp att få för att hantera sina känslor och den situation man befinner sig i. Jag var rädd för att det då skulle innebära att jag då accepterade min barnlöshet men det handlar om att lära sig att hantera den situation man för tillfället befinner sig i.Går du ff på aku?

Skickar dig en stor varm kram Hjärta och önskar att du ska få energi att ta tag i vad som än behöver göras nu till sommaren om inte bara annat än att njuta och återhämta dig och ta vara på livets goda.  

Nu syskon
    Lycka till idag

Mary jag skickar paketet i helgen

Kram      

2012 ska bli ett bättre år
  • tjorven01

Till alla starka fina kämpande tjejjer
    Vet inte om jag är xtra hormonell idag
    Men jag blir helt tårögd av att läsa om er kärlek till era älskade män
    Ni har på ett sätt vunnit allihop som hittat kärleken
    Helt rätt man ska fokusera på och vara glad för det man har i livet istället för att fokusera alltför mycket på det man inte har
    Men nog måste jag säga att med sådan kämparanda och glöd som ni alla besitter så önskar jag att ALLA som kämpar och längtar till sist ska få den belöning ni så väl/mer än väl förtjänar
    Kram

• tjorven01

Tack Myran
    Har tänkt mkt på er oxå och vill gärna ses snart
    Har haft the week from hell och oron har varit större än jag eg mäktat med men nu verkar det som att det kommer att lösa sig vi hoppas på det bästa. Ff orolig för diagnos men den är inte dödlig iaf
    Stor Kram

• tjorven01

Tack myran
    Och miss B
    Nej vi har inte fått diagnos än men han har varit inlagd på neurologen denna vecka och de verkar ha uteslutit ALS som har varit den sjukdom vars symptom och även frånvaro av symptom har stämt bäst in på honom så nu inväntar vi diagnos om drygt två veckor och vi klarar ALLT nu

• tjorven01

Vickan 12 tröstekramar

Mamma gås
    Wow vilket resultat
    Nu bara måste det stanna hela vägen
    Men MA v 16 hua vad jobbigt
    Men nu är det nya tag

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?