• Snösport

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Slemtorsk: Nja det är ju svårt att sätta sej in i situationen så jag skulle gå helt efter din egen känsla och om jag var du hade jag frågat sambon om det ingreppet känns som ett alternativ då det intima sköterskorna ska göra med din man känns olustigt för dej pga det andra som ev hänt tidigare.
    Kan tänka mej att finns det bara två skaer att välja på det eller ingrepp så kasnke du får stålsätta dej och acceptera att det är ett ingrepp men som sagt du kasnke kan få vara med?...vem säger att du inte kan få ha honom brevid dej senare för äggplocket? Jag har alltid sambon med mej så det borde de ju tycka var ok ni stöttar varandra du i hans nonation och han i din liksom.  
    Men som sagt svårt att sätta sej in i då jag själv har en jag fullkomligt litar på och inte känner konstiga känslor och för vi har ingen sådan situation så mina funderingar kan inte sätta sej in i situationen.
    Valet ska ni ta gemensamt tycker jag.

• Snösport

Innan

Inanna Li skrev 2011-05-20 16:43:15 följande:
    Hej! Lyckades övertala läkaren att få ÄP på onsdag i nästa vecka och har jag tur så kan det finnas 10 plockbara äggblåsor på onsdag morgon. Högre dos Gonal-F gav inte jättemycket bättre resultat än förra gången men jag får väl försöka vara nöjd med 8 stora och 2 mindre blåsor på sprutdag 9.
    Ja Innan det låter ju jättebra, du är en bra kräsen 42,5åring. Försök vara nöjd
  • Snösport

Enya: grattis!!! 3 st..jag vet några som har trillingar, hon är äldre så jag tror det är via IVF...de bor ej i Sverige så det är gjort utomlands....så allt är möjligt!!! Nu jäklar!!

• Snösport

Fjällsippa: låter som härligt väder i stora staden...här var det fint igår och idag alltså molnigt och kallt så det ska bli regn. Oljade friggeboden igår så idag är det ju för kallt öfr målarfärgen så hoppas på fint väder imorgon .-)  Får fixa med båten istället.
    Prednisolon har jag fått 3 ggr innan och har då börjat dagen efter TD...denna gå¨ngen ska jag börja vid mens men bara för jag frågade om det och då sa han att det är inget fel att göra det. Jag har även flera ggr och även snart denna gången P..(kommer inte på namnet men Östrogen) och Fragmin samt som alltid Proggesteron. 
    Jag tror det kommer gå kanon för dej fjällis!!!

Enya: jag bad min läkare slä'nga in alla en gång i början när jag inte hade toppen ägg men det blev bara 2 hi,hi,hi!
    Min sambo har en kollega som har trillingar men det verkar vara naturligt så det händer även i natura. Hoppas många av dem fäster nu!! jo jag blir så exalterad av att du fått 3 stSolig

• Snösport

Chichisita: härligt att du fortfarande är gravid!!

• Snösport

TJEJER!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    jag har nu så hög puls och kan inte sova, ganska chockad......imorse(04.30) testade jag mycket mycket svagt positivt.Gravid
    Hoppas detta sitter kvar , mitt första + i livet och första ÄL som jag hade sex efter behandlingen av bakterier i underlivet...spännande! 

Jag har däremot allt  annt annat än tagit det lugnt då jag gått upp och ner för stegar när vi fixade båten, burit en massa: dammsugare, högtryckstvätt, 4 grillkolspåsar mm  Men blir det en bebis så var den ju på topptur redan förra helgen.
    Brukar skämta om att det nog är bebis på G för jag har ju ofta PMS med illamående dock kom det tidigare denna gången. Känns inte alls förutom det så jag har tagit en progesterontablett nu och hoppas det växer till sej på plusset!

Håll tummarna för mej att detta stannarSolig

• Snösport

lenafena: Tack !! 
     jo försöker sova men nu kollar jag på Oliver Twist på tv istället

jo, jag tar det väl lite lugnare nu och hoppas att plusset växer på sej lite då det är svagt och mådde ju mer illa för några dgr sedan än jag gjort de sista 2 dgr.
    Trodde jag skulle springa omkring och skrika av lycka men jag har relativt normal puls fast jag hör varje slag liksom....har väl inte fattat det än så skulle vara så glad om det blev lite starkare.

Vi måla friggeboden idag...vattenlöslig färg så det ska inte vara ngn fara när man är ute vad jag förstår..ska sitta på en pall och ta de lägsta bräderna ....får testa om 3 dgr igen så¨håll tummarna får väl ringa IVF-kliniken då...det skulle ju vara en härlig känsla i så fall Cool

• Snösport

Lenafena: hi,hi,hi det är det som är så kul...jag inväntade mens för att starta  IVF6 ...utan hjälp alltså.

• Snösport

Fjällsippa...Tack..jag får som sagt testa igen då det var mycket svagt men att få ett plus är något nytt för mej. Strålande sol ute också

• Snösport

Turild: Japp blir man så här i pulsen av ett svagt + så tänk att få en bebis då går jag väl i taketSkrattande
    Nä, ska göra en brunchig frukost nu så sambon vaknar och jag ska inte glo på det suddiga mobilkortet...det syns svagt iaf även på den suddiga bilden så det jag gogglat på så är det ju ett "svagt svagt plus och är säkert men bör testas igen"...så får det bli om några dagar. 

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?