• myran6801

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Söte, håller tummarna. Det är för tidigt att testa redan! Kran

• myran6801
    callimero skrev 2011-11-14 12:03:39 följande:
    5 blåsor tömde de, fick 3 ägg. Så nu är det nervös väntan! De senast två försöken var embryona inte så bra tyvärr, för många eller för få celler på dag två. Vi har alltid gjort ICSI med min sambos simmare så det känns lite läskigt att äggen får klara sig själva nu också. Jag har ju ingen aning om hur de beter sig au naturell. Får se hur denna rekordkorta sprutperiod med ÄP på dag 9 faller ut.

ÄP gick väldigt snabbt, in i vanliga kläder och upp i stolen! Jag förklarade att jag brukar ha ont trots bedövning, så Dr satte infart i armen men var ändå väldigt motsträvig att sätt in Rapifen. På vä sida hade jag bara en att tömma så då körde vi, men när de kom till hö sida så ropade jag att "jag är kund och jag vill ha lull-lull, så jag slappnar av". Så då fick jag det och sköterskan höll handen. De är snabba men rara på CFC.

Vilade kanske en halvtimme, sen tog jag bussen och checkade in på hotellet. Ska pusta ut lite nu, var uppe 3.30 i natt så lite mosig.
    Kramar om dig här med {#emotions_dlg.flower}Hjärta
  • myran6801

Inanna, jag tycker du ska försöka se lite positivt på det hela o vara glad över att det blev 5 ägg! Förhoppningsvis finns guldägget bland dessa fem! Tag problemet när det uppkommer som min kollega brukar säga. Ja, jag vet att det är svårt men det är ingen annan än man själv som mår dåligt av att inte göra det. Lycka till nu och ge inte upp!!!

• myran6801

Har just avslutat ett mycket snabbt och kort samtal med Svend på CFC. Han bara sa att nästa gång skall du göra Crash IVF för att få fram fler ägg och så undrade han vilken samarbetsgyn jag går hos för det är lite krångligare än vanlig IVF. Sen hann jag inte säga något mer innan han tackade för samtalet och la på. Ja samtalet var helt i CFC stil helt enkelt  Sitter här och känner mig inte direkt klokare och frågorna som jag hade skrivit upp är i princip obesvarade......Men det är väl bara att köra på inget att vänta på helt enkelt. Min man och jag har dock bestämt att vi paralellt skall kontakta Finland för att ställa oss i ÄD-kö. Känns så osäkert om det verkligen är ide för oss med IVF. Men skam den som ger sig

• myran6801
    Enya70 skrev 2011-11-15 16:32:20 följande:
    Men oj. Jag vad ska man säga, undan går det. Jag har brukat göra en lista med frågor som jag sagt i början av samtalet att jag velat ha svar på. Men ja man får vara med annars är det tack o hej vi hörs snart.
    Ska nog kontakta din gyn i Solna för den jag har gått hos är helt hopplös med tider.
    Jag undan går det verkligen, det är bara förnamnet. De är ju helt underbara när man är där men hjälp kontakten är verkligen snabb. Det vore underbart om de kunde ha en svensktalande kontaktperson för när det går så fort så kan det vara svårt att förstå.
  • myran6801
    sushikatten skrev 2011-11-15 19:42:20 följande:
    Myran68: Funderar faktiskt i samma banor med ÄD, Varför väljer ni Finland?
    Vi funderar på FInland främst för att det är nära, de har blonda donatorer och för att många här på FL rekommenderar dem. Men vi ska också kontakta IVI i Valencia eller Barcelona som jag fått tips om fr en tjej i en annan tråd för där har de mycket kortare väntetid. På kliniken hon går får de in 15 donatorer om dagen.
  • myran6801

Pratade just med CFCs samarbetsgyn i Solna och hon har stängt fr 22/12 till 5/1 så nytt försök funkar inte för oss i December. Så himla synd för CFC har öppet hela julen men det går inte att få tid för VUL
    Det stressar mig att tiden bara går och jag bara blir äldre!!!!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?