• myran6801

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

tjorven01 skrev 2011-11-01 19:25:33 följande:
    Myran
    Styrkekramar till dig vi får ses snart och tanka energi från varandra
    KramHjärta
    Tack sötis, det värmer Hjärta
  • myran6801

Måste fråga er kloka, dagarna innan mens får jag ofta som ÄL-sekret, är det vanligt eller?

• myran6801

Enya, min fina hjälte! Grattis till bra resultat. Njut nu ordentligt och ta hand om erHjärtaHjärta

Ego, sitter på ett hotellrum och har just ätit framför datorn. Just nu skulle jag önska att jag inte var på tjänsteresa utan hemma med min man och fick lite tröst. Det kommer fortfarande lite blod på pappret men syndafloden har inte satt igång än. Men min kropp signalerar att den är på väg. Börjar misströsta. Vet inte om jag orkar och om det är någon idé med en IVF i Danmark. Mina ägg verkar ju helt kassa. Har panik över min ålder och att tiden bara flyger iväg. Kanske ÄD är enda utvägen, men var börjar man? Jag är så dåligt insatt, har liksom hela tiden skjutit det ifrån mig, har inte kunnat ta in det. Är fortfarande skeptisk till de baltiska länderna. Panik, har inte tid att vela jag vet!!!! Ursäkte mitt sluddrande men jag har ingen att prata med så ni blir mitt bollplank.

Kram på er allesammans Hjärta

• myran6801
    Fjällsippan skrev 2011-11-02 20:46:44 följande:
    Stor kram, myran Hjärta, så tungt att vara på tjänsteresa när man vill vara hemma och få tröst. Det är ett svårt vägskäl du står vid; fortsatt IVF eller ÄD? Hur ser din fortsatta planering ut för nästa IVF på CFC? Om du vill börja titta på andra alternativ så har jag har en FL-väninna som var i Prag och gjorde ÄD; kanske kan vara ett alternativ att kolla upp? 
    tack söta för kramen, det värmer Hjärta
    Du får gärna förmedla kontakten till din vänninna och höra med henne om det är ok att jag kontaktar henne.
    Måste börja dra i lite olika tåtar så vi kommer vidare.

kram kram
  • myran6801
    Zinfandel skrev 2011-11-02 21:00:16 följande:
    Myran: jag tror man känner när man kommer till en gräns. Klart vi alla helst vill ha biologiska barn och försöker så länge vi kan, det är därför vi gör detta. Men barnlängtan kan också vara så stor att det är dags att ta nästa steg och även om det funkar att göra ÄD senare än IVF så tror jag inte man ska skjuta för länge på det, så jag tror nog att ni ska ta er en allvarlig funderare på det, alla misslyckade IVFer tar ju också ut sin rätt. Det kan ju vara nyckeln till graviditet och då kanske man undrar varför man inte gjorde det tidigare. Jag kan tänka mig en 3-pack till sen får vi gå vidare.
    Zin, du är sååå klok i ditt resonemang. Önskar jag var lika klok som du är
    Har du några idéer på vart ni om ut ifall att det blir aktuellt (vilket det inte ska) ska vända er för ÄD? Är nyfiken på att höra hur du resonerar när du skall välja.

Kram finsaste klokaste {#emotions_dlg.flower}Hjärta
  • myran6801

Jag som ni alla vet så gick det åt pipsvängen den här gången också
    Har varit på tjänsteresa och var tvungen att vara som vanligt även som det var svårt. Testade och det blev såklart jätte mycket MINUS. Måste samla ihop mig och se hur vi ska gå vidare, jag vet inte om det är ngn idé att fortsätta. Jag tror mina ägg är totalt värdelösa tyvärr.

Kram kram

• myran6801

Zin, tack söta för dina fina ord. Vi har inte bestämt än hur vi ska gå vidare.

Ang åldrande så har jag märkt att både mitt ansikte och händer har fått tydliga ålderstecken som fler fina linjer i ansiktet o mörka fläckar på händerna. Jag har tidigare hört att jag ser yngre ut än min ålder men så är det inte längre det ser jag t.o.m. själv när jag tittar i spegeln .

• myran6801

Hej alla söta vänner! Har varit på landet och tagit igen mig, såååå skönt!!! Min mens var så skum denna gång, kom liksom aldrig igång. Små skvätte fem dagar, så har jag inte haft tidigare. Testade i lördags med testet vi fick på kliniken o det var som väntar minus. Min man och jag har inte hunnit prata om hur vi ska gå vidare än. Men vi har ju inte direkt tid att vänta......

• myran6801

Tjorven finaste, skickar en stor stor kram. Din doktor är makalöst fin, det är inte många som tar sig tid o ringer. Det var så mysigt å ses igår, dock skulle jag gärna ses snart igen o prata mer om ÄD. Vi kanske ska göra det när vi forskat lite o byta fakta o info. Kram vännen

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?