• myran6801

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Nu har sköterskan från kliniken ringt. Hon sa att jag ska ta ovitrelle ikväll o komma för ÄP på fredag. Dock ska jag vara medveten om att det ev inte blir ÄP eller ägg. Insättning om det blir ngt blir på måndag. Fy vilken jobbig situation. Vad göra!!!! Pratade just med min man o han tycker allt är absurt.

• myran6801

Hjälp någon!!!

Pratade med CFC men bad dem maila mig info för att vara säker på att jag fattat rätt. Men blir alldeles förvirrad för de säger att jag ska ta Orgalutran innan klockan 16 idag och sedan Ovitrelle kl 22.

Men jag minns fr CvL-tiden att man det måste gå 24 timmar mellan Orgalutran och Ovitrelle.....hur ska man göra???

Så här står det i mailet. 

Som aftalt
    Orgalutran i dag – før kl 16.00
    Ovitrelle i aften kl 22.00
    I morgen ingen med
    Fredag i klinikken kl 10.00

Tycker det hela är olustigt när man inte riktigt litar på infon.

• myran6801
    Maryhe skrev 2011-10-19 13:24:24 följande:
    Jag tog min cetrotide spruta klockan 20 och klockan 01 på natten skulle jag ha tagit ovitrellen. De sa att det skulle gå 5 timmar mellan sprutorna
    Tack söta du för svar, verkar som jag ska lita på dem!!!!

Ni är fantastiska här inne, vad skulle jag göra utan er!!!!

Kram kram
  • myran6801
    callimero skrev 2011-10-19 13:34:48 följande:
    Myran jag tittade nu på mina 3 senaste IVF i Falun och där har jag tagit Orgalutran på em och Ovitrelle 20.00 samma dag. Sen dagen efter - ingen spruta alls. Dagen efter det - ÄP. Så det är helt i sin ordning.
    Tusen tack Kalimero, känns lite bättre nu när jag hör att det är sin ordning.

Är så inne i mitt eget, men Pralinen Jessica vilket fantastiskt resultat och så skönt att ha i frysen oxå .

Kram kram
  • myran6801
    callimero skrev 2011-10-19 12:15:39 följande:
    Fy så svårt myran! Sa de något om kostnader i olika scenarion?
    Ring mig om du vill diskutera (om du har mitt nr, tror jag inboxade i somras när vi sågs).
    Hade inte ditt nummer, men har inboxat dig mitt. Skulle gärna vilja prata...

kram kram
  • myran6801

Efter mycket våndan har vi nu bestämt oss för att avbryta denna IVF och bara göra en insemination i Danmark på fredag. Har ju varit med om två gånger att de bara fått ur ett ägg ur 5-6 folliklar och nu finns det bara en follikel och tänk om den är tom. Jag ringde upp CFC och bad att en läkare skulle ringa upp mig. Hon förstod vår tvekan och sa att det var helt ok för dem att vi gör en insemination istället.

Misstänker att jag startade för sent med sprutorna vilket gjort att en follikel växte för fort och de andra inte hann med. Känns trist men nu är det som det är.Rynkar på näsan

• myran6801

Godmorgon vänner, idag är en mellandag. Ingen medicin o väntan. Har haft lite ågren ang beslutet att köra insemination istället f Ivf. Vet ju att chanserna med insemination vs hemmaförsök inte ökar nämnvärt o särskilt inte med mina kassa ägg. Men min barnlängtan är så stark att jag vill göra allt som bara går att göra. Imorgon bär det av till Danmark en snabbis.

• myran6801

Uppdaterar lite grand.......

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK*** 
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst 
    Fruttan, 38 år (i sept), Stockholm. Väntar på att göra syskonförsök nr 3. 
    Hönan 39 år, Stockholm, ICSI 4 i Örebro 
    Zinfandel, 40 år i Skåne, 3 ET & 2 FET 
    mamman0301 39 år Blekinge IVF 3 (IVF 1 -, IVF 2 + men missfall )  
    Celin, 39, Stockholm, IVF2 (syskon) väntar på FET
    Inanna 43 år, IVF-Centrum Göteborg, (3 ICSI + 3 FET och 2 MA) . ICSI 4 i november? 
    Mia 42, Göteborg, väntar IVF2/FET 3 november 
    AnnaLinn -72, Halland, 3 IVF:er.
    Mammagås, 39 år, 3 IVF:er. Bor i Örebro, gör IVF på CvL, FET 2: runt 24/10 
    Victoria71, Göteborg, IVF-centrum, väntar på IVF-försök nr 2 nov.-dec. kanske.
    Cathy, 38 år, 2 ET, väntar på IVF3.
    Oceanney, FET2 i januari 2012
    Finfina, 43 år, IVF 3, CFC

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök (får man väl kalla det) IVF i höst 
    Sunseed, 40 år, Dalarna. Eskimåer i frysen men kör hemmaförsök så länge... 
    Linköping68, 43 år, Linköping: Hemmaförsök, ev en IVF till om någon klinik säger ja..... 
    Thuleslapper, 38 år, Värmland (men går på USÖ), första FET nu i höst.

***FET***
    Skytten, 39, Stockholm, IVF1 i aug-sep CvL, mens på RD 14, FET i okt-nov 
    Syskon Nu, 41 år, IVF Kliniken Sthlm, Syskonförsök 5 MA, FET i slutet på Nov hoppas vi 
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, syskonförsök nr 6 på CvL, FET i början på november
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro, ICSI 2 frusna ägg  Centro Promea Turin, Italien början av nov.

***SPRAYAR*** 
    Maraki73, 38 Göteborg, IVF 3 i höst ( tidigare 2 iVF minus, 1 FET plussade men fick MF) 14/10
    SyskonETT, 40 år, Stockholm, syskonförsök IVF nr 1

***SPRUTAR***
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL,  IVF nr 5 korta behandlingen på CFC, DK - avbröt då det bara var 1 follikel och gör insemination 21/10

***JAPANSKA METODEN*** 

***ÄP/ET***

***RUVARE OCH TESTDAG*** 
    bellami01, 38år, Försök #4, FET 25/8, TD 5/9 
    pp08, 41, stockholm, IVF6 (IVF3syskon) ÄP 20/9, ET 22/9, TD 8/10 
    pralinen jessica, 38 år, Göteborg, ICSI 3 (1 FET),SU,  TD 2/11
    ***GRAVIDA***

dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg 
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12 
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12 
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1 
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1. Tvillingar 
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1 
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan. 
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan 
    Lumix, 40 år, BF mars 2012 
    Märtaros, 40 år, hemmaförsök, BF 25 april 2012 
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF 15 maj 2012 
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9 BF maj 2012

***FÖDDA*** 
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, son född 17/7 2011, bor i Göteborg

• myran6801
    turlid70 skrev 2011-10-20 11:34:16 följande:
    Myran och Kalimero så mycket lycka till imorgon, hoppas så innerligt att det går bra för er, håller tummarna så hårt jag bara kan. Kram på er.
    Tack söta för lycka tillet! Kram kram
  • myran6801
    Fjällsippan skrev 2011-10-20 10:15:41 följande:
    Förstår att du vacklar med beslutet - men jag tror, liksom Zin, att du har tagit rätt beslut. Nu håller vi tummarna som bara den för inseminationen. Lycka till med "snabbisen" i/till DanmarkHjärta!
    Tusen tack för tumhållningen!!!!! Håll hårt det behövs!!!!!!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?