• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • kattenizze

Jätteintressant fråga om vilken mensdag man ska börja spruta, nu har det ju kommit nya rön att man ska sätta in orgalutranet på dag 5. Jag har startat en gång på dag 3 och en gång på dsag 2. Båda gångerna gjorde bedömingen efter VUL, vilket jag tycker är mkt bättre, då får ju läkaren god koll på hur slemhinnan ser ut t ex. Den gången jag startade på dag 3 fick jag missfall, den andra gången är jag då gravid med tvillingar.

• kattenizze

Turlid: Lägg av, 14 ägg är ju strålande!!

• Inanna Li
    turlid70 skrev 2011-05-06 15:34:11 följande:
    Hallå här! Gamla tanter lägger inte ägg? Jo du, 14 st fick de ur mig iaf  Solig! Må det vara lite kvalité på dem också. Maken har också presterat hyfsat, antalet fick vi inte veta, men men det fanns några rackare som simmade och skulle räcka till alla 14 motsatta poler.

Celibat för oss måste vara mer än 3 dagar tyvärr, det har vi märkt förut, det vart 4,5 dagar denna gång, verkar funka bra men inget försök i sänghalmen alltså.
    Oj, stort grattis Turlid! Vilket fantastiskt resultat! Det är väl fler än du fick sist också? Strålande med ännu bättre resultat med stigande ålder! Nu hoppas vi på att alla blir fint befruktade! Blir det ET på söndag eller måndag?

Det återstår att se vad en som närmar sig 43 kan åstadkomma med högre dos Skrattande!
  • turlid70
    kattenizze skrev 2011-05-06 15:40:08 följande:
    Turlid: Lägg av, 14 ägg är ju strålande!!
    Tack! Känner mig riktig fertil faktiskt Solig
  • turlid70
    Inanna Li skrev 2011-05-06 15:42:36 följande:
    Oj, stort grattis Turlid! Vilket fantastiskt resultat! Det är väl fler än du fick sist också? Strålande med ännu bättre resultat med stigande ålder! Nu hoppas vi på att alla blir fint befruktade! Blir det ET på söndag eller måndag?

Det återstår att se vad en som närmar sig 43 kan åstadkomma med högre dos Skrattande!
    Tack! Japp sist blev det ju BARA 12 Skrattande. Kan det vara en extra sprutdag som hjälpte till? Vill gärna tro det.

je, ET på söndag, CvL kliniken har öppet alla dagar i veckan, men kanske inga ÄP på helgerna. Supernöjd med motagningen idag, det var en annan läkare men han kändes väldigt kunnig.
  • Inanna Li
    kattenizze skrev 2011-05-06 15:38:43 följande:
    Inanna: Jag håller med dig.
    Det verkar ju som om sprutstartdag kan ha betydelse! Kanske det är bättre att börja på dag 2 för att fånga upp alla antrala folliklar i god tid? Kanske en korkad fundering men vem vet?
    kattenizze skrev 2011-05-06 15:37:51 följande:
    Jätteintressant fråga om vilken mensdag man ska börja spruta, nu har det ju kommit nya rön att man ska sätta in orgalutranet på dag 5. Jag har startat en gång på dag 3 och en gång på dsag 2. Båda gångerna gjorde bedömingen efter VUL, vilket jag tycker är mkt bättre, då får ju läkaren god koll på hur slemhinnan ser ut t ex. Den gången jag startade på dag 3 fick jag missfall, den andra gången är jag då gravid med tvillingar.
    Jag har börjat spruta på dag 5 med Orgalutranet på båda mina tidigare IVF och ska göra så igen.
  • Inanna Li
    turlid70 skrev 2011-05-06 15:43:26 följande:
    Tack! Känner mig riktig fertil faktiskt Solig
    Wow, du är megafertil ju!
  • Inanna Li
    turlid70 skrev 2011-05-06 15:48:08 följande:
    Tack! Japp sist blev det ju BARA 12 Skrattande. Kan det vara en extra sprutdag som hjälpte till? Vill gärna tro det.

je, ET på söndag, CvL kliniken har öppet alla dagar i veckan, men kanske inga ÄP på helgerna. Supernöjd med motagningen idag, det var en annan läkare men han kändes väldigt kunnig.
    Tror att en extra sprutdag kan inverka en hel del! Känner att det var det jag hade behövt sist när 3 blåsor inte hann växa sig tillräckligt stora!
  • Fahlvik
    chichisita skrev 2011-05-06 06:38:22 följande:
    Jag är inte så glad för min höjda levaxindos just nu. Har nämligen drabbats av hjärtklappning och insomnia. Någon annan som har råkat ut för det?
    Ja, jag hade det ett bra tag efter dosökning när jag tog tabletten på kvällen. Men det försvann när jag ändrade till morgonen istället. Då fick jag ont i huvudet istället men till slut gick även det över ;o)
    Håller tummarna!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?