• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Snösport

Hönan:  Hoppas det går bra i nästa vecka...mitt östradiolvärde var inte så högt en gång(har alltid få ägg) .. men ett-2 finf finfina ägg hade jag ändå!!
    Jag kommer ev göra ÄP just innan Kristihimmelfärdshelgen..de sa att jo vi får se men sätta tillbaka det kan vi göra alla dagar, vi jobbar mycket helg om det behövs men plocka ut gör de inte alla dagar. Går ju i Falun.

Zin: Tusan vad snabbttiden går, det är snart onsdag!!!!! Håller alla tummar!!

Kalimero: lite trist när de lyssnar måttligt och inte vill prova ngt nytt. Här kör vi ju med andra positiva mantran så glöm vad kliniken sa! "Jag ska bli gravid, jag ska ha barn"  mitt nya mantra...blir mer och mer påstridig i mitt mantra..bankar in i skallen!!!Cool

• Inanna Li

Kalimero - Jag har ju faktiskt undrat om det kan ha en betydelse vilken dag man börjar med sprutorna. IVF 1 började jag på dag 2 och då blev det 15 ägg. IVF 2 började jag på dag 3 och då blev det bara 7 ägg. Kanske är det sämre att börja spruta senare? Men jag antar att det nog inte påverkade antalet i alla fall.

• Mia69
    Inanna Li skrev 2011-05-06 14:56:06 följande:
    Kalimero - Jag har ju faktiskt undrat om det kan ha en betydelse vilken dag man börjar med sprutorna. IVF 1 började jag på dag 2 och då blev det 15 ägg. IVF 2 började jag på dag 3 och då blev det bara 7 ägg. Kanske är det sämre att börja spruta senare? Men jag antar att det nog inte påverkade antalet i alla fall.
    Undrar också detta. Förra gången fick jag instruktioner att börja antingen dag 2 eller 3 (det spelade ingen roll) och blev ju lite överstimulerad. Nu har jag skriftlig instruktion att börja enbart dag 3 (förutom om dag 3 är en tisdag). Jag tänker ringa och fråga om detta nästa vecka inför min sprutstart. Är rädd att de försöker bromsa mig mer än nödvändigt...
  • pp08
    Zinfandel skrev 2011-05-06 14:11:56 följande:
    Om ni ökar dosen nu så sätter det ju fart på produktionen! Då har vi nog ÄP samtidigt ;) De låter inte äggen ligga i "onödan", om de inte ska långtidsodlas. Det förvånar mig om inte en så stor klinik som CvL sätter in på helgerna?! Jag har ÄP på onsdag och ET på fredag. Av någon märklig, ovanlig anledning långtidsodlar man inte gärna på vår klinik, det gör man bara om man inte redan har ett perfekt ägg efter 2 dagar, då låter man dem ligga längre, alltså är det lite negativt... Konstigt, men så säger de, anledningen är man är övertygad om att bästa platsen är i livmodern. Låter ju klokt men alla andra blastocystodlar ju som en fördel men hos oss är allt lite annorlunda Flört
    CVL har också öppet på helgerna. Även om de försöker planera att inte göra ÄP på helgerna då de har begränsat personal på plats brukar de göra ET och VUL, i enstaka fall kan det också bli ÄP.
    ♀ 090619
  • Inanna Li
    Mia69 skrev 2011-05-06 15:16:49 följande:
    Undrar också detta. Förra gången fick jag instruktioner att börja antingen dag 2 eller 3 (det spelade ingen roll) och blev ju lite överstimulerad. Nu har jag skriftlig instruktion att börja enbart dag 3 (förutom om dag 3 är en tisdag). Jag tänker ringa och fråga om detta nästa vecka inför min sprutstart. Är rädd att de försöker bromsa mig mer än nödvändigt...
    Intressant info Mia! På de instruktioner du fått verkar det ju faktiskt som om det kan ligga någon sanning i mina funderingar. Jag ska ju i huvudsak börja på dag 2 och det blir dag 3 bara om mensen råkar infalla på en måndag (då blir det sprutstart onsdag). Förra gången fick jag mens på en måndag och då blev det sprutstart dag 3 i stället för normala dag 2.
  • pp08
    Hönan skrev 2011-05-06 12:26:39 följande:
    Zinfandel: Grattis!! Själv var jag på UL igår o hade sådär resultat m Menopur. Hade 1300 i östradiolvärde o 8 blåsor varav den största var 11 mm har jag för mig. Så igår ökades dosen Menopur t 300 o ikväll ska jag även ta Orgalutran för första gången. Magen ser ju redan ut som en nåldyna så det är väl bara att fortsätta med 2 sprutor så den ser ännu värre ut ;) Ska tillbaka på måndag på UL. Han trodde ÄP skulle bli på onsdag eller torsdag, undrar hur de gör insättningen om de plockar först på torsdag? Antar att CvL har stängt på helgen. Låter de äggen ligga 2 dagar till då tro? Nån med erfarenhet?
    Som sagt ovan, om de gör ÄP på torsdag blir det ET på lördag. De har inte öppet så länge så ET sker oftast strax innan eller efter lunch (på vardag brukar det vara på eftermiddagar).
    Lycka till!!
    ♀ 090619
  • Mia69

Inanna: Tycker absolut att du skall försöka börja dag 2!!! När har du BIM förresten? Jag har BIM 13/5.

• turlid70

Hallå här! Gamla tanter lägger inte ägg? Jo du, 14 st fick de ur mig iaf  Solig! Må det vara lite kvalité på dem också. Maken har också presterat hyfsat, antalet fick vi inte veta, men men det fanns några rackare som simmade och skulle räcka till alla 14 motsatta poler.

Celibat för oss måste vara mer än 3 dagar tyvärr, det har vi märkt förut, det vart 4,5 dagar denna gång, verkar funka bra men inget försök i sänghalmen alltså.

• kattenizze

Jädrar vad många som är på g nu innan sommarstängningen, det är nog fullt ös på alla kliniker...tycker f.ö att det är märkligt med det lååånga sommaruppehållet, varför har man det egentligen? 4 veckor är väl helt ok, men tre månader nästan?
    Chichisita: Jag har också hört det där med att det ska vara bra att vara illamående, är det pga att HCG: et då är starkare? Varför är det bättre egentligen? Dum fråga kanske, men jag fattar nog inte riktigt varför....Varför måste du ligga stilla för egentligen? Är det för att minska missfallsrisken? Nåja, hoppas du får MASSOR med illamående, jag kan skeppa över en hel last till dig!!! När har du nästa VUL?
    Zinfandeln: Hur många blåsor hade du?

• Inanna Li
    Mia69 skrev 2011-05-06 15:27:20 följande:
    Inanna: Tycker absolut att du skall försöka börja dag 2!!! När har du BIM förresten? Jag har BIM 13/5.
    Ja, det verkar ju som om sprutstartdag kan spela roll! Min mens har nog blivit förskjuten efter det förra misslyckade försöket då jag hade mensblödningar i 10 dagar. Jag hade ÄL i mitten av förra veckan och nu är jag på CD 30. Tror att mensen kommer tidigast på söndag eller i början av nästa vecka. Hoppas den inte kommer alls Skrattande men helst inte på måndag i alla fall!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?