• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • turlid70
    Boe skrev 2011-05-06 08:44:05 följande:
    Avhållsamhet har vi tyvärr för det mestaGråter När vi berättade på CvL att vi försökte hemma med ÄL stickor så sade läkaren åt oss att sluta med det för det förstör samlivet. Absolut inte sade jag, det räddar ju det för då blir det ju iaf 1 gång i månaden. Han tittade på mig med frågande ögon. Haha.... Välkommen till småbarnsträsket.

Kram
    Ha ha, låter ju nästan precis som hemma hos oss, fast vi inte har småbarn, vi har tonåringar! När de äntligen har lagt sig så stupar vi själva i säng utan minsta lust till några aktiviteter.
  • Snösport
    turlid70 skrev 2011-05-06 15:43:26 följande:
    Tack! Känner mig riktig fertil faktiskt Solig
    Härligt!!!   Du är fertil värre...14 ägg..kan jag låna typ flera stycken så jag får långtidsodla en gång Flört  hyr du ut dem?

Innan: jo spännande med olika startdagar,..jag har ju få ägg och började som sagt förra gången(första korta gången) 1:a sprutdagen om det inte är en tisdag förståss
  • turlid70
    Inanna Li skrev 2011-05-06 15:52:06 följande:
    Tror att en extra sprutdag kan inverka en hel del! Känner att det var det jag hade behövt sist när 3 blåsor inte hann växa sig tillräckligt stora!
    Att du fick börja med sprutor på dag 3 och dessutom inte fortsätta längre sen tror jag handlade mest om klinikens planering. Hemskt irriterande att klinikerna har stängt visa dagar, därför är jag så nöjd nu med CvL, alltid öppet. Hoppas du kan styra dina läkare lite bättre nu när du är så gott bildad.
  • turlid70
    Snösport skrev 2011-05-06 16:06:48 följande:
    Härligt!!!   Du är fertil värre...14 ägg..kan jag låna typ flera stycken så jag får långtidsodla en gång Flört  hyr du ut dem?

Innan: jo spännande med olika startdagar,..jag har ju få ägg och började som sagt förra gången(första korta gången) 1:a sprutdagen om det inte är en tisdag förståss
    Delar gärna med mig allt som blir över, gratis!
  • kattenizze

Inanna: Ja, jag tror också på längre sprutdagar, eller flera snarare, detta försök fick jag spruta två dagar extra mot vad jag brukar tror jag och det gick alldeles utmärkt än så länge iaf!
    Turild: Skulle såklart skrivit, lägg ägg i stället! Ska du långtidsodla? Eller du och du, kliniken menar jag..

• Inanna Li
    turlid70 skrev 2011-05-06 16:07:35 följande:
    Att du fick börja med sprutor på dag 3 och dessutom inte fortsätta längre sen tror jag handlade mest om klinikens planering. Hemskt irriterande att klinikerna har stängt visa dagar, därför är jag så nöjd nu med CvL, alltid öppet. Hoppas du kan styra dina läkare lite bättre nu när du är så gott bildad.
    Du har helt rätt! Det är idiotiskt med kliniker som har stängt helger och måste planera därefter i samband med sprutstart, ÄP och annat! Tyvärr kan jag nog inte få min klinik att öppna lördag och söndag men kanske kan jag få läkaren till att spruta 1-2 dagar längre.
  • Inanna Li
    kattenizze skrev 2011-05-06 16:14:48 följande:
    Inanna: Ja, jag tror också på längre sprutdagar, eller flera snarare, detta försök fick jag spruta två dagar extra mot vad jag brukar tror jag och det gick alldeles utmärkt än så länge iaf!
    Jag tror det också men det finns ju ett problem med att vissa blåsor kan bli för stora och riskerar att bli övermogna på ÄP-dagen så ibland går det bara inte att spruta längre. Men jag minns att Enyas läkare på CFC tog den risken och det blev ju jättebra resultat!
  • Snösport

Innan ... jag sprutade ju längre någongång och jag fick ju för stor blåsa istället för fler...kanske också därför de håller sej...

Turild: så snällt!!  spännande med ET snart då, så kul när så många håller igång och är i alla olika faser här !

Härlig helg!

• turlid70
    kattenizze skrev 2011-05-06 16:14:48 följande:
    Turild: Skulle såklart skrivit, lägg ägg i stället! Ska du långtidsodla? Eller du och du, kliniken menar jag..
    Jag skulle vilja långtidsodla, men inte min klinik tyvärr. Har tjatat om det 3 gånger redan, med olika angreppssätt, men nej de ger inte med sig på den punkten tyvärr.  De menar att det finns riskrer med långtidsodling, missbildningar bla, står tydligen på deras hemsida (måste läsa om det), därför gick de ifrån det, men dem har bäst statistik på 2-dagars istället och det köper vi.

Den bästa lilla eller två får jag tillbaka på söndag, ska ännu en gång fråga om att långtidsodla resten då. Jag tror att olika kliniken har olika metoder helt enkelt, har man valt en viss klinik, får man väl vackert acceptera resten.
  • Mia69

Härligt Turild! Vilken fin skörd. Hoppas vi alla värper på bra nu i maj!!! Rena hönsgården...Glad

Jag tror kanske jag fick spruta en dag för mycket förra gången (pga helgen). Hade ju minst 10 tomma äggblåsor där det kanske hann slinka ut flera ägg. Vem vet, men det kanske mognade några fler också så det kanske inte spelade någon roll...

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?