• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Zinfandel

Hej vänner! Skitdag! Själva ingreppet gick jättebra,, nästan helt smärtfritt o resulterade i 8 snygga ägg, så jag är nöjd! Sen började jag må jättedåligt, spydde o frossade så jag har legat m dropp på kliniken hela em. Nu är vi hemma och jag har sovit men har väldigt ont. Vi bestämde att detta var sista gången,, nu får det allt bli bebbe av det! Hönan, underbart! Pralinen, kram Inmana, vi hoppas än, nu med iscihjälp!

• Inanna Li
    Zinfandel skrev 2011-05-11 18:54:25 följande:
    Hej vänner! Skitdag! Själva ingreppet gick jättebra,, nästan helt smärtfritt o resulterade i 8 snygga ägg, så jag är nöjd! Sen började jag må jättedåligt, spydde o frossade så jag har legat m dropp på kliniken hela em. Nu är vi hemma och jag har sovit men har väldigt ont. Vi bestämde att detta var sista gången,, nu får det allt bli bebbe av det! Hönan, underbart! Pralinen, kram Inmana, vi hoppas än, nu med iscihjälp!
    Tack vännen! Nej, vad tråkigt att du har mått så dåligt efteråt. Hoppas din värk går över snart. Grattis till dina snygga ägg! Nu ska fredagen den 13 bli en jätteturdag så att denna dags kämpande ska bli värd alla besvärligheter du varit med om ! Ett fint embryo tillbaka och fler till frysen hoppas vi på! Stor kram Hjärta!
  • Inanna Li
    FlörtZinfandel skrev 2011-05-11 19:07:10 följande:
    Mitt drömscenario är 1 t mig o 2 t frysen...
    Det vore underbart om det blev så! Ska hålla tummarna allt jag kan för det (kanske t om för 4 till frysen Flört )!
  • Skytten

Lenafena - lycka till i morgon! Tack för info!

Inanna68 - då förstår jag. Vad jobbigt att resultatet inte blev lika bra den här gången. Och tufft också när många olika faktorer spelar in och gör det svårare. Håller tummarna för er!

Zinfandel - grattis till många ägg! Kan din reaktion ha berott på morfinet? För visst får man det?  

Apropå ÄP - måste man ta morfin? Är det så outhärdligt att man måste ha smärtstillande? Jag har nämligen lite svårt för morfin på det sättet att jag känner ett sug i veckor efter att jag fått det. Och det är ganska jobbigt att längta efter att gå till Plattan.

• Mimmsann72
    {#emotions_dlg.flower}ta hand om dig Zinfandel!Det blir bättreGlad
  • Inanna Li
    Skytten skrev 2011-05-11 20:10:26 följande:
    Inanna68 - då förstår jag. Vad jobbigt att resultatet inte blev lika bra den här gången. Och tufft också när många olika faktorer spelar in och gör det svårare. Håller tummarna för er!

Apropå ÄP - måste man ta morfin? Är det så outhärdligt att man måste ha smärtstillande? Jag har nämligen lite svårt för morfin på det sättet att jag känner ett sug i veckor efter att jag fått det. Och det är ganska jobbigt att längta efter att gå till Plattan.

Tack för tumhållning! Nu går det förhoppningsvis bättre med ökad dos Gonal-F! Dax att trigga igång den här gamla hönans äggproduktion till max Tungan ute!

Utan morfin skulle jag nog inte klara av ÄP! Tror det skulle göra för ont annars!
  • Mimmsann72

Uppdaterar; det blir ÄP på måndag för mig.

tar ett  test imorgon, men jag har mens, så loppet är körtGråter. Drar till Spanien med maken och kurerar ossSkål! Kram till alla goa medsystrar på ett tag!HjärtaSolig

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Snösport, 42år, IVF6 start i maj, bor Luleå går i Falun
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Thuleslapper: IVF3 någon gång när jag känner mig redo (vecka 18-24), USÖ
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
    Mia, 42, IVF2 runt 10 maj
    Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst

***SPRAYAR***
    Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET ?, p-piller istället för spray.
    Boe, 38 år, Stockholm, CvL syskonförsök 1 (IVF 3) spaystart 5/5

***SPRUTAR***
    Hönan 38 år, Stockholm ICSI 2 , sprutstart 30/4, ÄP troligtvis v19
    Enya70, 40 år Uppsala (IVF9 på CFC i Köpenhamn) sprutstart 4/5, VUL 11/5, VUL 13 /5
    Inanna, 42 år, bor i Göteborg, ICSI 3 på IVF-kliniken, Sprutstart 12/5

***ÄP***
    Lenafena, 41, Åmål, ICSI 1 Carlanderska, sprutstart 29/4, ÄP 12/5
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF4, ÄP 11/5, ET 13/5
    Fjällsippan, 42 år, bor i Stockholm, syskonförsök nr 5 på CvL, sprutstart 4/5, ÄP 16/5

***RUVARE OCH TESTDAG***

Underverket06, syskonförsök IVF 2 på CvL, ET 14/4, TD 30/4, bor i Hässelby.
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, ÄP 6/5 + ET 8/5, TD 24/5
    Fruttan, 37 år, Stockholm, IVF Sophiahemmet. (Syskonförsök 2) ET 11/5, TD 25/5

***GRAVIDA***

Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12

***FÖDDA***

Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011

***Övrigt***

Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver
    Myrslok69, 41 år, avbrutet ivf vid vul = hemmaförsök!
    Hispan 39 år, hemmaförsök till i höst.
  • Zinfandel

Skytten: ja, förmodligen men jag reagerade inte så de andra gångerna. Puckokliniken gissade på maginfluensa men jag var inte i fas att käfta.. Sätta dropp innan man kollar blodtryck och ta puls o titta på en klocka utan visare o till slut kom läkaren in o tittade i ett tomt block o sa att allt var bra m mig.. Ja vilken parodi!! De är ju supergulliga m det är tydligt att det är jobbigt om nån mår dåligt..

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?