• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Mimmsann72

...det blir inget äggplock för mig på ett tagFlörtdet kom med av misstag{#emotions_dlg.flower}

• Zinfandel

Minsann - ledsen för din skull men ja hoppas ni får en underbar semester med mycket värme, mat & dryck. Stor kram

• Inanna Li

Mimmsann - Tråkigt att mensen kom men jag hoppas du kan trösta dig med en underbar semester med maken och samla krafter för ett nytt försök senare! Kram {#emotions_dlg.flower}!

• Snösport

Mimmsann: inte kul med mens ibland!! Ha det gott på semestern...hörs efter semestern då !

• kattenizze

Zinfandel: Hoppas du mår bättre snart.

• Enya70
    Lenafena skrev 2011-05-11 18:38:22 följande:
    Imorgon är det dags för äggplock och är inte så lite nervös för det, det är ju min första gång... Men spännande är det ju oxå :)

Skytten: ICSI är när man injicerar en spermie direkt i ägget.

Ha det så bra alla! Kram på er :)
    Lycka till imorgon Lenafena!
  • Enya70
    Fjällsippan skrev 2011-05-11 18:32:11 följande:
    Skönt att det ser bra ut med flera blåsor på gång; och åh vad jag hoppas att det huserar ett eller flera guldägg i dina blåsor den här gången! 

Tack Fjällsippan och lycka till med ÄP på måndag!
    Få se om jag gör dig sällskap eller får vänta till tisdag Kyss.

• Enya70

Nej Mimmsan vad tråkigt! Försök njut av er Spanienresa och samla nya krafter. Kram {#emotions_dlg.flower}

• Enya70
    Zinfandel skrev 2011-05-11 18:54:25 följande:
    Hej vänner! Skitdag! Själva ingreppet gick jättebra,, nästan helt smärtfritt o resulterade i 8 snygga ägg, så jag är nöjd! Sen började jag må jättedåligt, spydde o frossade så jag har legat m dropp på kliniken hela em. Nu är vi hemma och jag har sovit men har väldigt ont. Vi bestämde att detta var sista gången,, nu får det allt bli bebbe av det! Hönan, underbart! Pralinen, kram Inmana, vi hoppas än, nu med iscihjälp!
    Usch, det där lät inte roligt men grattis till många fina ägg. Jag fick en liknande reaktion för ett år sedan vid ÄP fast mitt under ingreppet. En reaktion på morfinet tydligen. Mådde illa, kallsvettades så det forsade svett, likblek och fick blodtrycksfall. Mycket mera otäckt än själva ingreppet i sig.

Jag har avstått morfin och lugnande sedan dess och gjort 3 ÄP sedan dess med enbart lokalbedövning och jag lovar efter bedövningssprutan så känner man ingenting. 

Men nu jäklar ska det inte bli fler ÄP för dig Zin el mig, nu ska det bli små bebbar minsann!

Kram till dig 
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?