• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Jag har ju återföring den 13: e Skrattande

• Zinfandel
    Zinfandel skrev 2011-05-25 13:46:14 följande:
    Jag har ju återföring den 13: e Skrattande
    ... hade.... Flört
  • Zinfandel

Läste på lite om ananas: innehåller proteinspjälkande enzymet Bromelain som mest används som matsmältningsenzym för att hjälpa till att bryta ned fet eller proteinrik mat men är  också vagt blodförtunnande (aha!) men även antiinflammatoriskt samt effektivt för att minska obehag i samband med magbesvär och halsbränna. Såklart finns det sidor som inte rekommenderar enzymet till gravida men så är det ju med flera preparat vi tar Flört Tar man Trombyl/Albyl så ska man alltså inte äta för mycket ananas. Finns alltså också i tablettform.

• Zinfandel

Veronica: ursäkta att jag är surkärring nu Oskyldig men lita inte bara på att dina värden är bra för att läkaren säger det, be att få dem så att du kan jämföra själv. En del säger tex att TSH på 3,5 är bra men det är det definitivt inte. 

• Zinfandel
    kattenizze skrev 2011-05-25 14:27:18 följande:
    Hej Veronica! Hoppas det tar sig nu för dig.Hörru Zinfandel, du verkar ha så bra koll på vad man ska gluffa eller inte, vad ska definitivt undvika som gravid? Curry har jag nu slutat med iaf! Ikväll tror jag det blir en fruktsallad, gud vad jag fått cravings på äpple.
    Mia: 13 ägg du också, o inget ÖS! Bra jobbat.
    Vet inte om jag ska svara, folk brukar bli som galna...

Det beror lite på vad man vill undvika, om det är listeria, toxoplasma eller vad och risken är mycket liten. Min fulla övertygelse är att äta allt med måtta, det är snarare kvantitet det handlar om. Färska råvaror såklart men det borde ju gälla även när man inte är gravid... Jag äter i stort sett aldrig transfetter, det och socker tror jag är en stor fälla för många. De stackars opastöriserade ostarna (förutom tex Parmesan!) är alltid i hetluften men vill man vara extra säker så kan man tex gratinera dem. Dessutom är det viktigt med hygien, skölja frukt & grönsaker väl osv.

Jag tror snarare att man ska fokusera på vad man bör äta, det blir ju mycket roligare då! Äta regelbundet, sunt, varierat och vällagat. Ät det du tycker om. Överdriv inget. Var inte hård mot dig själv. Lyssna på din kropp. Så tänker jag!
  • Zinfandel

Kattenizze Hjärta

No Ka OI: ojojoj, nu är det som värsta rysaren... Status så här några timmar före..?!

• Zinfandel

Lenafena: jag vaknar också väldigt tidigt på morgnarna, inte likt mig! Och alla säger ju att man "ska" vara så vansinnigt trött, inte bra ObestämdFlört

• Zinfandel

Denna gillar jag:
    Hormonet progesteron gör också så din blodtillförsel minskar och likaså förbrukningen av syre och glukos. Detta medför att hjärnan fungerar långsammare. Så glömmer du saker och ting så skyll på progesteronet." Tack. Amen. 

• Zinfandel
    Fjällsippan skrev 2011-05-25 21:32:56 följande:
    Lenafena och Zinfandel: jag vaknar också supertidigt, låg vaken och snurrade från 4 inatt. För min del tror jag att det beror på Prednisolonet. Jag blir jättepigg av det. 
    Aha, kan det vara det!
  • Zinfandel
    Fjällsippan skrev 2011-05-25 21:36:38 följande:
    Japp, min läkare föreslog att jag ska ta Pred på morgonen eftersom det är uppiggande. Men trots att jag tar det på morgonen så förblir jag pigg (i det närmaste speedad) nästan dygnet runt{#emotions_dlg.djavulsk}
    Ahh, nä jag somnar lite tidigare än vanligt på kvällarna men vaknar supertidigt med Solig-en...
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?