• Enya70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

linköping68 skrev 2011-09-10 14:26:25 följande:
    Jaha, för min del är det kört igen..... Mensen var nästan 1 vecka sen och jag hade börjat hoppas lite, igen, men idag kom mensen med dunder och brak. Så var det med det Gråter
    Det kanske är dags för mig att kolla med CFC och se om de möjligtvis tar emot oss för ett sista försök.    
    Nej så himla förbannat tråkigt. Många kramar {#emotions_dlg.flower}
  • Enya70
    42an skrev 2011-09-10 14:45:47 följande:
    Enya: Svend har varit trevlig när vi har pratat med honom, men maken sa att när han pratade med honom igår så kände han lite att "nu får det nog vara bra med frågor". Han kände sig lite avfärdad. Svend är ju säkert lite less på frågor, många samma, men samtidigt behöver man ju veta en det, inte minst praktiskt, om man skall ha kliniken på avstånd.
    Någon har ju nämnt att det är lite "löpande band" och det oroar jag mig lite för, man är ju rätt skör när man är där och då tycker jag omvårdandet och bemötandet är superviktigt. Och så är det ju danskan också.....Obestämd den är inte lätt. Hur har du upplevt det?
    Har talat med en sköterskan hos en gyn här i stan ang att ta lite prover, typ Ludmillas, och ska dit på onsd. Frågade också om de kunde ta de vulen som behövs och skriva recept och det skulle gå bra. Så nu behöver jag enl Svend inte åka till honom förrän ÄP.
    Men nu kom mensen igårkväll vilket betyder att jag måste komma åt pergorecept  på månd. Så jag hoppas det är ok med gyn, jag har ju inte pratat med henne själv. Får lämn medd så de ringer tidigt, annars får jag hoppa på tåget efter jobbet och dra til Kph.
    Jag är ju från Skåne så jag klarar danskan ganska bra. Däremot inte min man som är från Norrland, ha ha. Så han lyssnar bara så får jag prata och förklara sen vad Svend egentligen sa.

Angående löpande band så är det såhär. Bemötandet är toppen, alla på CFC är väldigt trevliga, vänliga, skrattar och kramar om en. Men det är snabba ryck som gäller. Framförallt kring ÄP. Jag brukar åka till CFC först för ÄP eller möjligtvis för sista VUL innan ÄP.

Vid ÄP sitter du i väntrummet och blir uppropad. Därifrån är det promenad rakt in i rummet där ÄP sker. Man tar av sig nertill men behåller vanliga kläder upptill sedan är det rakt upp i stolen. På plats i stolen sätter de nål i armen om man vill ha morfin annars får man bara lokalbedövning och ÄP är igång på ngn minut bara. Efteråt får man ligga ner och vila en kvart till en halvtimme och mår man bra då så är det bara att åka hem. Brukar ta ca 45 minuter allt som allt. Så på så sätt går det undan.

MEN alla är mkt vänliga, glada och skämtsamma under tiden.

Hoppas så det kommer att gå bra för er nu! Kram {#emotions_dlg.flower}
  • Enya70
    42an skrev 2011-09-10 18:07:02 följande:
    Zin: Åh vad du är rolig, sitter och fnittrar mitt i eländet. Tack snälla du! Vad gott med lite skånska, bodde i Ängelholm för några år sen, det är hemtrevligt på ngt vis. Skall rota fram toppaluvan, kanske behöver ett par tre stycken men vi har gott om dem. Kanske ska vira en halsduk som munkavle så han inte kan protesteraTyst{#emotions_dlg.djavulsk}. Sköt om er alla!
    Ängelholm minsann där växte jag upp Flört
  • Enya70
    Nu Syskon skrev 2011-09-11 08:56:43 följande:
    Nu är det kört för oss, mens i natt

Får se när vi kör FET, men jag har svårt att tro på det ska ge något resultat, men det är klart att vi skall unyttja den minimala chansen.
    Nej vad tråkigt Gråter. Styrkekramar till dig. Klart du ska köra FET Hjärta
  • Enya70
    Zin - hur mår du och Piff&Puff idag? Jag hoppas såååå att de är på väg att fästa därinne i det mjuka, varma, mörka boet Kyss
  • Enya70
    Maryhe - hur mår du idag och hur går det med besöket av brorsan? Kanske vill du inte sätta dig vid datorn idag men uppdatera gärna så fort du får en chans. Stick i magen, molvärk? 
    Kram {#emotions_dlg.flower} 
  • Enya70
    Sunseed skrev 2011-09-11 11:25:59 följande:
    Här kom mensen idag, 5 dagar sen så jag har varit rejält skendräktig i nästan två veckor, jag har aldrig haft sådan PMS någonsin. Skrattande Men på't igen bara!
    Neeeeej! Men bra inställning. På´t igen {#emotions_dlg.flower}
  • Enya70
    Skytten skrev 2011-09-11 11:07:11 följande:
    Enya - det kommer lite, lite brunt fortfarande. Inte lika vitt som tidigare. I dag skulle/ska jag ha mensen (dag 30, men mensen brukar också dröja till dag 32-33 ibland) och det känns fortfarande som om den ska komma. Ett band av värk runt mage och rygg så jag är inte så förhoppningsfull. Hög temp fortfarande. Tack för att du hoppas.
    Men värken och tempen är ju positiva tecken. Den här gången hade jag mer molvärk i nedre delen av magen och i ländryggen än någonsin förut. Kram och fortsätt hoppas! Hjärta
  • Enya70
    Boe skrev 2011-09-11 11:29:29 följande:
    Beklagar verkligen syskon!!! Tråkigt! Idag är det BIM men ingen mens ännu. Fortfarande minus på stickan. Förra gången plussade jag på RD10 tror jag. Lite lite hopp finns det kvar! Känns dock som mensen är på väg. Vi får se...idag RD 7.
    Men RD7 är ju ingenting. Kom igen! Gott tecken med ingen mens idag. Jag fortsätter hålla tummarna för dig!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?