• Enya70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Tex när det är dags för din nästa mens så jag kan fundera ut när det blir försök på CFC för dig. Långa el korta protokollet?

• Enya70
    kattenizze skrev 2011-09-09 13:30:22 följande:
    Oj vilka roliga nyheter här i tråden! Då får vi hoppas att du Enya följer i mina fotspår nu då!!!Det är så märkligt hur rörd jag blir av dina nyheter, det känns nästan som vi känner varandra fast vi inte gör det. När ska du göra det första VUL:et?
    Och jag blir otroligt rörd av all värme och glädje som bara strömmar mot mig från er alla idag Kyss.
    Pratade med Svend på lunchen och han vill att jag gör VUL om 3 veckor ca så jag får väl beställa tid.

Vill inte gå på Ackis på reproduktionskliniken där allt bara gått åt skogen för mig och jag skulle bli nedstämd bara jag satte min fot där. Sedan finns det en jättebra manlig privatgyn här på stan men där var vi senast när det gick åt skogen så helst vill jag inte gå dit heller men det kanske blir där ändå.

Det löser sig säkert. Sitter bara och ler här nu... Underbar känsla. Hoppas så att ni alla härinne får känna den.
  • Enya70

Här Zin, nu lyckades jag äntligen få till att infoga bilden.

Hur mår du idag kära vän? Jag hoppas så att det tar sig för dig nu så du "slipper" ta till CFC. KRAM
  • Enya70
    AnnaLinn skrev 2011-09-09 15:25:12 följande:

Ja, här händer det fantastiska saker!! 
    9/9 = Enyadagen :)

Solig Verkligen!
  • Enya70
    Zinfandel skrev 2011-09-09 16:40:05 följande:
    Wow Enya, det plusset ät ju klockrent!! Hur har dagen varit Flört Fått nåt gjort..?! Drömmer
    Ährmmmm inte mycket...Men GLAD är jag och rörd av den kraft som finns i er värme och omtanke. Helt j-la otroligt!!! Hjärta
  • Enya70
    Lenafena skrev 2011-09-09 18:41:33 följande:
    Jag måste bara hoppa in och säga GRAAAAATTIS till Enya :)  Så himla underbart! Nalle

Jag läser varje dag i stort sett, men håller mest till i BF april-trådarna nuförtiden  Jag är nu i v. 8+3 och ska göra mitt första UL om en vecka. Blir så trött på att man måste åka till Göteborg för att få ett UL, inte en enda klinik i Karlstad eller närmare gör det privat... Men det ska bli spännande att se i alla fall! Har fått tid för KUB 10 oktober. Lite spännande veckor nu :)

Håller alla tummar och tår för er andra också!

Kram på er {#emotions_dlg.flower} 
    Jättetack! Sitter bara och myser idag. Solen skiner i Uppsala och det är Kulturnatten ikväll. Vi tar nog en promenad och tittar på allt ståhej. Jag hoppas följa efter dig snart till liknande trådar men väntar lite till det känns mer verkligt Skrattande. Spännande med VUL. Lova att uppdatera oss här så vi får veta att allt ser fint ut därinne. Kram {#emotions_dlg.flower}
  • Enya70
    42an skrev 2011-09-09 20:21:08 följande:
    Enya: Jättestort grattis, är så otroligt glad för din skull! Berättade för min man i eftermiddag att ni lyckats och jag fick tårar i ögonen och gåshud. Helt fantastiskt!

Maryhe: Jag kände nog inga stickningar så tidigt. Kände bara mensvärk, tyckte det var hopplöst, mensen kommer närsomhelst.
    Men närmre TD så kom stickningarna/ilningarna i slidan, det har varit så mina båda graviditeter. Fick tillbaka 2-dagars första gången och blastis andra gången. Tyvärr skrev jag ju inte dagbok, dumt för man glömmer, så jag minns inte exakt när stickningarna kom.( Har inte haft ilningar de försök som misslyckats.) Hoppas att de betyder samma för dig som för mig!

Ego: Nu tror jag att vi är på banan. Maken pratade med Dr Svend idag och fick svar på de, förhoppningsvis, sista frågorna. Han tror stenhårt på "japanen". Maken har lite kalla fötter och beslutsångest. Han tycker eg att det räcker med 2barn och oroar sig för ev problem med barnet och sen såna där typiskt manliga grejor som plats i bilen och avgift till fotbollsskolan och så. Skall bearbeta honom ikvällFlört.
    Det blir nog så att en distansgyn hjälper oss här hemma så slipper vi åka till Kph alla besöken.

Kram på er!
    Tack goa du. Jag blir så rörd att ni är så glada för min skull. En fantastiskt känsla.
    Jag pratade också med Svend igår för att meddela plusset. Han bara skämtade och skrattade och var jätteglad. Klart ni kommer att lyckas nu på CFC. Håller alla tummar för er. Skriv och berätta vad ni tycker om kliniken när ni varit där. Nyfiken på att höra hur ni upplever det. Kram {#emotions_dlg.flower}
  • Enya70
    Fruttan2 skrev 2011-09-09 20:28:37 följande:
    Enya - GRATTIS!!! Å, vilka goda nyheter att läsa. Tänk att det funkar ibland, man blir så glad! Vad spännande att se hur många som bor där inne sen

Jag håller tummarna för att det blir fler plus här inom kort, det är ju så många som är på gång nu!

Själv väntar jag på nästa mens så att vi kan få sätta igång igen. Under tiden har jag också börjat på akupunktur hos dr Ma (såg att några fler gått där i omgångar) och dricker örter Det ska bli intressant att se om det kan påverka positivt på ngt sätt. 

stor kram på er alla och trevlig helg! 
    Tack snälla du. Ni får tänka att om jag lyckas på 10e försöket då kan alla lyckas...
    Jag håller mina tummar för ert nästa försök {#emotions_dlg.flower} 
  • Enya70
    Maryhe skrev 2011-09-10 12:56:12 följande:
    Har sökt info om det nu och blastisar fäster ca 1-2 dygn efter insättningen som Zin skrev, då de är 6-7 dygn. Så kan mycket väl ha varit så att din fäste då

Det molvärker till och från, inte lika mycket ilningar ner i slidan idag men då och då ilar det till, eller som små elektriska stötar. 
    Låter lovande tycker jag. Tre blastisar ger stor stor chans att lyckas. Ska bli så spännande att se hur många av de tre som fäster och växer vidare Flört. Hoppas hoppas!
  • Enya70
    Nu Syskon skrev 2011-09-10 14:13:46 följande:

Enya, Jag ler med dig idag också, hoppas din lycka smittar på oss andra så vi plussar också.Skrattande
    Maryhe, det låter ju väldigt lovande

SJälv har jag molvärk till och från, jag har inte riktigt gett upp än, men det känns inget bra. IMorrn och på måndag är nog de mest kritiska dagarna, klarar jag dem så börjar hoppet tändas.

Heja heja, jag håller tummarna för dig!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?