• Enya70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

det...

• Enya70

Tårarna rinner och det är bara helt fantastiskt. Tjejer vad skulle jag göra utan er.
    Tack för ert fantastiska stöd Hjärta. Nu får jag och mannen bara njuta idag och ta en dag i taget och se hur det går.
    Kram på er {#emotions_dlg.flower} 

• Enya70
    Zinfandel skrev 2011-09-09 09:07:18 följande:
    Men åååå äntligen!!!! Det finns hopp!!! Jisses vad glad jag blev!!! Så underbart!!! SkrattandeGravid
    Helt otroligt, jag fattar nog inte riktigt men jag är så glaaaaaad. Och du min kära vän ska snart följa efter
    Massor med kramar till dig Hjärta
  • Enya70

Jag blir så rörd ju av alla era fina grattis Kyss. Jag har känt av rejält med molvärk och som en tyngd i magen sedan förra fredagen. Och så tutarna då. Dom som är så ömma.
    Men jag får ju alltid så mycket symptom av proggisarna så jag har inte riktigt vågat hoppas. Men så var det ju det här med blödningen också. Det har jag aldrig haft förut så när den slutade igen så kändes det lite lite hoppfullt.

Idag vill jag bara vara glad Solig, tjohoooooooooooooooooooooooooooooo

Men sedan är det en lång lång väg kvar vet jag som haft en MA i v.8 men det tänker jag inte tänka på just idag.

Kramar till er i massor starka kämpar. Nu får ni tänka på mig som den som plussade på 10:e IVF:en och veta att det KAN gå! HjärtaHjärtaHjärta

• Enya70
    Victoria71 skrev 2011-09-09 09:24:39 följande:
    Man vill ju inte vara för teknisk i det här läget, men ursäkta, vad har du för AMH-värde, Enya, vet du? 
    Kommer inte ihåg utantill men jag mätte det senast för 1.5 år sedan och då var det precis på rätt sida gränsen för att läkarna skulle gilla det. Kan kolla i mina papper lite senare. Påminn mig gärna...
  • Enya70
    Zinfandel skrev 2011-09-09 09:30:36 följande:
    Vikken go tårta Tungan ute

Då återstår det bara att se hur många det är därinne Enya Skrattande
    Hi hi, jag är överlycklig att det är ngt där Skrattande. Sen ska det sitta på rätt ställe och så får vi se sen hur många det är... Tungan ute
  • Enya70

Tack alla goa ni för grattisar! Sitter bara och ler.  Solig
    Blir inte mycket gjort på jobbet idag ha ha

Myran och Kalimero - kör ett försök på CFC snarast !!! Svend är fantastisk. Otroligt engagerad och duktig. Var dock beredda på att det är lite annorlunda än på svenska kliniker.

Allting går fort! In och ut på nolltid. Inga krusiduller och det är olika läkare som man träffar vid VUL, ÄP och ET. Den som råkar ha det skiftet helt enkelt. Men Svend finns alltid tillgänglig om man verkligen vill prata med just honom. På kliniken, via mail och telefon kvällstid hem till honom.
    Det kan också kännas lite fladdrigt att trots att jag tex gjort 6 IVF där så måste läkarna kolla i journalen (inte Svend men de andra) hela tiden (och medan man är där inne INTE innan). Man får också själv komma ihåg att fråga om mediciner och annat för det är inte säkert att läkarna påminner dig.

Men trots att det går undan och kan vara lite fladdrigt med påläsningen så upplever jag att de är oerhört duktiga på vad de gör och noggranna.
    Och alla är glada och vänliga där hela tiden och kramar om en och ler och hejar på och skämtar och skrattar. Det gör mycket tycker jag.

Låter ju som rena halleluja inser jag men faktum kvarstår. De får resultat.

För mig ser det ut såhär:

4 IVF på Ackis i Uppsala - 1 uteblivet ET, 2 ET med vardera 1 halvuselt embryo, 1 ET med 1 fint embryo
    6 IVF på CFC                     - 1 uteblivet ET, 2 ET med 2 fina embryo, 3 ET med 3 fina embryo varav 2 graviditeter

Känns som det är statistiskt signifikant skillnad, eller hur?

Kram från en glad en Solig

• Enya70
    myran6801 skrev 2011-09-09 12:34:02 följande:
    Idag blir det nog lite myrornas krig här (Zin ha ha ha) för jag har svårt att koncentrera mig på jobbet. Känns ju så himla kul med det härliget  Pluset i tråden. Glad glad glad idag idag !!!!! {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower} Ni kommer tröttna på myran idag Flört
    Det tror jag inte Skrattande, Jag hänger ju här idag och jag vill läsa mer från och om dig {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?