• Skytten

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Zinfandel skrev 2012-02-01 18:41:29 följande:
    Tamoxifen brukar väl användas vid bröstcancer, vad intressant att det används i detta sammanhanget!!  Låter som en jättebra behandling Bengalen!

Här utkristalleras våra olikheter Zin. Din reaktion - wow vad bra! Min hade varit: hjälp, vad säger FASS?! ;)
  • Skytten

Fick mejl av min läkare (han är underbar! jag mejlade igår efter provtagningen och 21 igår svarade han!) och tyvärr är mitt kalium-värde fortfarande för lågt. Trots att de satt in medicin i en vecka nu. Så nu måste jag öka dosen igen. Blir rätt orolig. Och funderar. Och har googlat lite och vissa påstår att kaliumbrist kan påverka fertiliteten... Så, jag ska i alla fall rätta till det innan FET. 

Linköping - så tråkigt. Jag känner igen det där med en temp som går upp och ner lite hur som helst. Jag har insett att jag inte längre kan lita på min temp som en indikator.

42:an - håller tummarna!

Zin - japp, jag ska försöka bli lite mer openminded. Hehe.

• Skytten

Na Ka Oi - Grattis! Så fint att höra att allt gått bra! Jag frågade precis för någon dag sedan om någon visste hur det gått för dig så jag blev så glad över att se ditt inlägg. Njut och ha det så bra med er son!

Sunseed - vad kul att det blev en dubbelruvning! Håller tummarna!

Vi4 - vad bra att du får ta så många prover! Och skönt att "slippa" reumatism! Jag fick precis samma svar när mina prover togs. Inget reumatiskt eller inflammatoriskt. Och det var en sådan lättnad. Du får gärna berätta till mig också vilka immunologi-prover som tagits. Jag har ju också "min" läkare som går med på att ta det mesta men det gäller ju också att veta vilket prov...för det går inte att langa fram hela önskelistan direkt. Nu väntar jag på svar på provet som jag tror är viktigast för mig just nu:antifosfolipid-provet (håller du med Zin?). Har du tagit det?
    Och fina du, jag vet precis vad du menar med hemmaförsöken. Det är så jobbigt och tär så mycket på förhållandet. Tänker på dig!

• Skytten

Zin - vet du vad jag tycker att hemsidan eller boken ska heta....jo...."Lägg ägg" I det namnet finns ju många olika anspelningar eller hur? Och jag lovar att journalisterna kommer att älska det. Glöm inte att credda mig när boken gör succé. ;)

• Skytten

Victoria - så tråkigt, så tråkigt. Och jag förstår din känsla att vilja gå igenom allt inne du går vidare. Precis så gör jag nu och det är skönt att på ett litet sätt iaf återfå viss kontroll över processen. Tänker på dig! Lägg ägg var inte tänkt att vara humoristisk, mer sarkastisk. Typ: det är väl enkelt - lägg ägg bara, så blir det barn. Och så tänkte jag det också som ett statement - sluta vara nonchiga i sjukvården, lyssna på oss. Och som journalist kan jag se det publicistiska värdet i ett namn som väcker intresse. Men det var bara ett förslag så ni väljer förstås precis som ni vill. ;) Drömfabriken är också tvetydigt så det kan säkert funka. Jag tror förresten att jag paxar min ide med Lägg ägg. Jag har nämligen lite planer på att gå vidare journalistiskt med det. Så glöm att ni hört/läst Lägg ägg. :)

• Skytten

P.s. Drömfabriken är redan taget. Iaf .se-adressen. Och dessutom finn s en bok med den titeln. Men spinn vidare i samma tema. Men innan ni slår fast något, googla noga. Särskilt förlag är noga med unika och egna titlar som inte redan finns.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?