IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Zin - tack så mycket! D-vitamin ska jag absolut fortsätta med. Träffade en dietist som sa samma sak, man ska nästan överdosera D-vitamin den här tiden på året.
Och jättetack för TSH-svaret! Mina prover är skickade till Karolinska Solna så de har antagligen refvärdet 8-14 då och anser att det är normalt. Jag tycker att det känns svårt att fatta beslutet själv så jag hoppas att läkarna på CvL ska säga något vettigt plus att jag ska kontakta sköldkörtelexperten igen. Jag tänker på det du skriver att vi är kring 40 och inte i refgruppen. Då tänker jag att jag inte är som en 40-åring annars i kroppen . Min äggproduktion är mycket över det normala, mina befruktade ägg får resultat som hos en 25-åring (på utsidan...jaja, men nu tänker jag positivt ) och jag ser ut att vara under 30 år. Och en annan viktig aspekt är att jag alltid överreagerar på all medicin som ges i vuxendos. Jag måste alltid påminna läkarna om jag är "liten" och att min kropp dessutom inte kan hantera vuxendoser. Så det gör också att jag oroar mig för att Levaxin kommer att slå till med dunderklubban. Kanske. Jag har ju ingen aning egentligen men min spontana känsla är den i alla fall. Men tack för din analys! Jag ska använda den när jag pratar med experterna.