• Snösport

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Victoria71 skrev 2011-08-19 10:02:48 följande:
    Jaha, så uppdaterade vi båda två typ samtidigt ... Jag kommer att bli utesluten från den här klubben, buhuuuuuuuuu 
    Tycker det roade lite att läsa hi,hi,hi!!  
  • Snösport
    turlid70 skrev 2011-08-19 13:19:37 följande:
    Har ring och pratat med karolinska ang mitt blodprov förra vecka. Erytrocyt antikropparna i mitt blod har inte ökat än så länge. Jag är överlycklig, så att tårarna rinner. Nytt blodprov om dryggt en månad. Nu är det bara en vecka kvar till rutin UL och sen ska vi avslöja för mina barn, måste berätta till min chef också, snart blir det svårt att dölja magen, gick in i v 18 idag ju Solig.
    Härligt Turild...kommer ihåg hur nojjig jag tyckte du var där när vi var gravida i starten ihop    Om jag blir gravid igen så kommer jag nog bli som du var faktiskt.
    Nu kan du berätta tycker jag , snart har du gått halvvägs Gravid härligt!!!
  • Snösport

Skytten: fantastiskt bra för att vara på dag 5 .....själv brukar jag ha 1-4 st då och nästan samma vid ÄP liksom...de där kommer att bli bra resultat!!!

• Snösport

Skytten:  jag har lite mer vätska i kroppen mest pösig runt magen och ansiktet  menhar också haft stick och riktig värk i alla leder...... jag tålde inte nedregleringsmedicinen...dvs mitt sköldkörtelvärde svajjade upp tyvärr ...när TSH svajjar kan det ge ledvärk och stickningar....

Vill inte skrämmas men inte fel att begära TSH prov för att se vad det ligger på, min klinik tog inte detta utan jag gick på vårdcentralen.. De sa bra...men du måste begära siffrorna för bra kan vara 4,6 när det t ex tidigare varit under 2.

Behöver inte vara ngt sådant men jag gjorde 3 IVFer innan jag testade  TSH flera ggr på den 4:e gången och då insåg jag att TSH svajjar upp vid behandlingsstart av sprayet...inget ngn märkt mer än jag och mitt humör och värk.

• Snösport

Thuleslapper: man vet aldrig, ta ett test!!!!  Håller tummarna för dej !!

Skytten: tummen hålls nu.

Många på G ....fasen kör så det ryker tjejer ...tänker på er!!     

• Snösport
    Zinfandel skrev 2011-08-31 12:48:10 följande:
    Ego: glad nyheter, endast ena äggledaren var blockerad (så hemmaförsöken är inte körda hehe) och livmodern ser finfin ut, så nu kör vi fet nästa vecka! 

Hasta la vista & buena sera (kiss me...KyssSolig
    Härligt!!!!!   nu är det på tioden att det fäster sej fast denna gången!!!   Solig
  • Snösport

öööö, nja ...nya liv...du kan läsa min presentations sida ...men det löser sej nog.

• Snösport
    Skytten skrev 2011-08-31 14:42:14 följande:
    Åh nej, nej! Men så förbannat tråkigt!!! Det är ju så att man blir arg på karln utan att veta något om honom. Hur går det för dig nu då? Flyttar du ner ändå? Tänker på dig!
    flyttar ner ändå så jag kommer närmre nära vänner och familjen...bara ha lite is i magen när skambuden på vårt hus kommer in nu...hulkar av oro!

Men lägenhetspriserna på 2:ahand och bostadsrätter är ju inget jag hade tänkt behöva ta själv...så det lär ju bli väldans dyrt varje månad....vill ju ha pengar över till livet och skidåkningen också.

Mannen som svek går och snackar med ngn nu så han luskar ut vad han vill eftersom allt låste sej för honom i panik, hur han kunde göra så här och varför han fegade ur...sagan kasnke inte är slut då det troligtvis är djupare saker på G i hans hjärna än mej men jag fortsätter framåt så får vi se om han vill och om jag tycker han är stark nog för starka mej om det blir så.  
    Så ja jag lider just nu och har knappt sovit sedan 1 1/2 vecka men det känns som spökena i hjärnan började lugna sej nu och de ringde ju och frågade referenser på ett jobb så det kasnke löser sej med det.   
    Det löser sej om ett tag!!
  • Snösport
    Maryhe skrev 2011-08-31 15:35:58 följande:
    Tillbaka från undersökningarna i Turin och idag fick jag hela undersökningsprotokellet med mig (sista dagen). I dag hade jag fortfarande 24 ägg: 1 st 13mm, 2st 14mm,1 st 15mm, 2 st 16mm, 4 st 17mm, 9st 18mm, 2 st 19mm och 3st 20mm.  livmoderlemhinnan var 10,8 mm. I kväll ska jag ta 150ie meropur klockan 20, cetrotide klockan 23 och i natt klockan 01 ska jag ta ovitrelle. Sambon ska lämna sperma klockan 8.45 på fredag morgon och jag ska vara där klockan 12 för äggplock klockan 13. Nu börjar det bli nervöst... Och rejält svullen om magen är jag.
    Fasen vilka bra resultat du har...hoppas mannen presterar bra sperma nu då!!   håller tummarna !

----------
    TACK alla...nja jag mår väl inte bra alls egentligen men livet knallar ju vidare ändå och man har ju ett jobb att sköta och ett nytt att söka mm  solen skiner och det finns D-vitaminer hi,hi,hi! så det löser sej!
  • Snösport
    Enya70 skrev 2011-09-09 09:05:42 följande:
    PlusPlusPlus  SoligHjärta
    GRATTIS ENYA!!
    fick ju bläddra tillbaka i massor....himla kul!!!! nu ska det gå bra hela vägen det här!!!! 
    Håller tummar o tår i 8 månader till Solig

kramar
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?