• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • kattenizze

Rowanda: Jag fick också ut runt 10 ägg sist, och bara två som gick att använda. Och jag är gravid med tvillingar nu, så ge inte upp. Förhoppningsvis är det guldägget!
    Veronica: Jag tror att du kan ta med dottern, tror inte att det spelar nån roll. Jag mår för djävligt på ren svenska. Idag är en riktig skitdag. Illamående och ont i kaggen, börjar bli en aaaaaningens less nu på det här. Men  det vänder snart I hope. Kan inte göra så mkt alls just nu, ligger mest på soffan o slösurfar...Nåja, jag ska inte klaga man kan ha det värre.

• kattenizze

Zinfandel: Du är klok som en uggla.

• Inanna Li
    Mia69 skrev 2011-05-25 15:41:09 följande:
    Nu har jag sovit "ruset" av mig lite men är vråltrött.

Ja, då var vi där samtidigt för jag var där 7.30 för ÄP kl. 8.00!!! Jag hade så dåligt samvete för min ÄP drog ut på tiden så. De kom igång lite sent och sen var min äggplock inget vidare idag.  Efter halva fick de plötsligt till min stora förskräckelse sätta kateter och tömma urinblåsan. Det kändes som hela äggplocket tog mer än en halvtimma men det vet du säkert bättre än jag...Flört. Konstigt att förra ÄP gick så lätt när det var dubbelt så många äggblåsor.
    Min man kunde inte vara med idag så jag kände mig lite ensam. Jag kanske skulle kikat in till dig och sagt hej mellan gardinerna...Glad

De ringer till mig imorgon så får jag reda på hur många som befruktats. Jag är rädd för att det kan vara en del omogna för det var så många "lite för små" blåsor i måndags, men vi får se hur det går. Om det är över 5 befruktade blir det långtidsodling och då blir det ET (jippi!) på måndag, annars ses vi kanske på fredag.

Nu får jag ringa och be min man stanna och köpa ananas på vägen hem...
    Jag borde sova då jag är jättetrött, har ont i magen och är vrålförkyld. Stackars dig som fick tömma urinblåsan mitt i alltihopa. Då förstår jag att det gjorde ont efteråt. Det hade varit kul om du kikat in bakom gardinerna Skrattande!
    Mina är nog inte heller mogna allihop men jag hoppas på att så många som möjligt är det.

Hoppas du får minst 5 befruktade och ET på måndag! Kram!
  • Inanna Li
    Rowanda skrev 2011-05-25 15:48:30 följande:
    Sitter utanför kliniken. Av mina 12 ägg blev bara ynka ett befruktat!!! Vilken besvikelse! Trodde i min enfald att pigga äggstockar inte innebär kassa ägg!! Ska nu på ET och får sätta min tro till ananasen jag åt i söndags Grattis till fina äggskördar!!
    Tack! Förstår att du är fruktansvärt besviken men håller tummarna för att det var guldägget som blev befruktat! Stor kram till dig!
  • Veronica1

Rowanda: Tror på att det är guldägget som är befruktat, håller tummarna hårt!!!

Mia: Förstår att du har ont i magen, usch! Grattis iaf :)

Kattenizze: Fy va trist att du ska må dåligt, hoppas att det går över snart... Ja jag hoppas vi kan ta med henne, vore mysigt!

• Boe

Men Inanna & Mia, Gratulerar till 13 ägg var! Det var verkligen inte illa! Hoppas att det blir många befruktade så att några kan bli frysisar till syskonGlad

Rowanda,
    Förstår din besvikelse men tur att ett blev befruktat iallafall, annars hade besvikelsen varit total. Nu finns det ju hopp för ett guldägg att fästa. Du såg hur det gick för Nizze!

Kanske bäst att börja bulka & hamstra ananas nu ändå. För snart är de väl slut i hela stanFlört
    Tiden går så otroligt långsamt men snart är det ju VUL på fredag. Undrar sååå hur det kommer att gå. Jag har varit otroligt hälsosam denna gång. Inte druckit alkohol på 3 veckor & ytterst lite thé. Men i morgon ska jag faktiskt ut med jobbet lite och kommer att unna mig lite vin. Så det så....Hoppas att man kan njuta av det också än att bara känna skuld!

Kramar till alla & är så nyfiken på alla ruvare (ingen annan tjyvtestare än?)

• Inanna Li
    Boe skrev 2011-05-25 19:30:28 följande:
    Men Inanna & Mia, Gratulerar till 13 ägg var! Det var verkligen inte illa! Hoppas att det blir många befruktade så att några kan bli frysisar till syskonGlad
    Tack! Hoppas på det bästa på fredag! Lycka till med VUL på fredag! Kram Solig!
  • Fjällsippan
    Rowanda skrev 2011-05-25 15:48:30 följande:
    Sitter utanför kliniken. Av mina 12 ägg blev bara ynka ett befruktat!!! Vilken besvikelse! Trodde i min enfald att pigga äggstockar inte innebär kassa ägg!! Ska nu på ET och får sätta min tro till ananasen jag åt i söndags Grattis till fina äggskördar!!
    Känner med dig och din besvikelse. Liksom kattenizze har jag också bra erfarenhet av få befruktade, för när sonen blev det "bara" 2 befruktade och det gick vägen ändå. Hoppas att du får uppleva detsamma! 
  • Fjällsippan
    Boe skrev 2011-05-25 19:30:28 följande:
    Kramar till alla & är så nyfiken på alla ruvare (ingen annan tjyvtestare än?)
    Nix, ruvardag 7 idag och ska försöka hålla mig ifrån tjuvtestandet de närmsta dagarna. Kanske, kanske på lördag (beroende på hur ruvningen utvecklas). 
  • Fjällsippan
    Mia69 skrev 2011-05-25 15:41:09 följande:
    Nu har jag sovit "ruset" av mig lite men är vråltrött.

Ja, då var vi där samtidigt för jag var där 7.30 för ÄP kl. 8.00!!! Jag hade så dåligt samvete för min ÄP drog ut på tiden så. De kom igång lite sent och sen var min äggplock inget vidare idag.  Efter halva fick de plötsligt till min stora förskräckelse sätta kateter och tömma urinblåsan. Det kändes som hela äggplocket tog mer än en halvtimma men det vet du säkert bättre än jag...Flört. Konstigt att förra ÄP gick så lätt när det var dubbelt så många äggblåsor.
    Min man kunde inte vara med idag så jag kände mig lite ensam. Jag kanske skulle kikat in till dig och sagt hej mellan gardinerna...Glad

De ringer till mig imorgon så får jag reda på hur många som befruktats. Jag är rädd för att det kan vara en del omogna för det var så många "lite för små" blåsor i måndags, men vi får se hur det går. Om det är över 5 befruktade blir det långtidsodling och då blir det ET (jippi!) på måndag, annars ses vi kanske på fredag.

Nu får jag ringa och be min man stanna och köpa ananas på vägen hem...
    Usch då, det låter jobbigt att behöva tömma blåsan mitt i allt! Håller tummarna jättehårt för att många blir fint befruktade!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?