• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Inanna Li
    Zinfandel skrev 2011-05-25 13:10:44 följande:
    Grattis Inanna, strålande!! Du ser, nu kan du lyssna på oss andra Flört Vila nu till fredag!!

Mia: lika strålande där, bra jobbat Skrattande 

Haha, ananasen är senaste nojjan Flört Det är så roligt att se när nåt nytt lanseras på FL, vilken enorm spridningskraft det genast har Kyss
    Tack! Jag ska vila tills på fredag. Är ju sjukskriven hela veckan för förkylningen också. Ananas is da shit Skrattande!
  • Inanna Li
    moa123 skrev 2011-05-25 13:52:15 följande:
    Se där! Grattis!
    Tack! Nu hoppas jag på femte gången gillt!
  • Inanna Li
    märtaros skrev 2011-05-25 12:31:23 följande:
    Grattis Inanna! Bra jobbat. Kram
    Tack! Kram! Så skönt att det är över och gick över förväntan!
  • Inanna Li
    mamman0301 skrev 2011-05-25 12:18:29 följande:
    Åh grattis till en fin skörd av ägg!!
    Tack! Kram! Hoppas det kommer gå bra för dig oxå Solig!
  • Zinfandel

Läste på lite om ananas: innehåller proteinspjälkande enzymet Bromelain som mest används som matsmältningsenzym för att hjälpa till att bryta ned fet eller proteinrik mat men är  också vagt blodförtunnande (aha!) men även antiinflammatoriskt samt effektivt för att minska obehag i samband med magbesvär och halsbränna. Såklart finns det sidor som inte rekommenderar enzymet till gravida men så är det ju med flera preparat vi tar Flört Tar man Trombyl/Albyl så ska man alltså inte äta för mycket ananas. Finns alltså också i tablettform.

• Veronica1

Tack snälla ni Glad. Ja jag hänger i lite olika trådar...Flört. Min läkare ringde idag & berättade att mina värden var bra iaf, tsh & prolaktin, så det kändes ju skönt! Jag känner redan spänningar på vänstra sidan, det är bra! Jag provar bidrottningsgelé för första gången, alltid värt att prova. Sen blir det till att äta ananas för fulla muggar alltså, gott är det ju så det blir inga problem!

Försöker läsa ikapp lite hur ni alla ligger till, så jag kan hänga med...

• Fjällsippan
    Veronica1 skrev 2011-05-25 14:11:04 följande:
    Tack snälla ni Glad. Ja jag hänger i lite olika trådar...Flört. Min läkare ringde idag & berättade att mina värden var bra iaf, tsh & prolaktin, så det kändes ju skönt! Jag känner redan spänningar på vänstra sidan, det är bra! Jag provar bidrottningsgelé för första gången, alltid värt att prova. Sen blir det till att äta ananas för fulla muggar alltså, gott är det ju så det blir inga problem!

Försöker läsa ikapp lite hur ni alla ligger till, så jag kan hänga med...
    Välkommen till oss, Veronica !
  • Zinfandel

Veronica: ursäkta att jag är surkärring nu Oskyldig men lita inte bara på att dina värden är bra för att läkaren säger det, be att få dem så att du kan jämföra själv. En del säger tex att TSH på 3,5 är bra men det är det definitivt inte. 

• kattenizze

Hej Veronica! Hoppas det tar sig nu för dig.Hörru Zinfandel, du verkar ha så bra koll på vad man ska gluffa eller inte, vad ska definitivt undvika som gravid? Curry har jag nu slutat med iaf! Ikväll tror jag det blir en fruktsallad, gud vad jag fått cravings på äpple.
    Mia: 13 ägg du också, o inget ÖS! Bra jobbat.

• Enya70
    Inanna Li skrev 2011-05-25 11:12:54 följande:
    Tack för alla tummar och lyckönskningar! Denna gamla höna på 42 år och 8 månader lyckades värpa ut hela 13 ägg. Tack goda gudinna för högre dos och en sprutdag extra! Hoppas nu att flera ägg blir fint befruktade tills på fredag. Återföring kommer ske kl 11.15. Jag är så lycklig Kyss! Vilken skillnad mot för två månader sen!
    Fantastiskt bra Inanna! Nu håller vi tummarna för fin befruktning.
    Nu får du vila och ta det lugnt resten av dagen Hjärta
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?