• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Fjällsippan
    Inanna Li skrev 2011-05-25 13:49:35 följande:
    Tack vännen! Det blir ET på fredag men om vi har tur kanske jag kan få blastis(ar) till frysen. Man vet ju aldrig. De vågar inte satsa på långtidsodling med mig då det inte gick så bra förra gången. Men nu är det bara att hoppas på fler befruktade så att vi eventuellt kan odla vidare nåt tills på måndag.
    Bra upplägg att odla vidare, tycker jag. Håller tummarna stenhårt för att det blir många fina embryos den här gången! 
  • Enya70
    Fjällsippan skrev 2011-05-25 20:12:08 följande:
    Nix, ruvardag 7 idag och ska försöka hålla mig ifrån tjuvtestandet de närmsta dagarna. Kanske, kanske på lördag (beroende på hur ruvningen utvecklas). 
    Hej Fjällis, hur känner du dig då? Har du återfått hoppet litegrann?

Jag är ju bara på RD5 men är hård i magen, har ont i tjejmagen varje dag och är VARM.
    Har haft 37.7 två kvällar på rad nu. Brukar ligga på 36.8 på morgonen så ngn slags "feber" är det...

Men jag är som du Zinfandel, jag brukar få alla symptom i boken så av detta kan man sluta sig till absolut INGET än så länge {#emotions_dlg.flower}

Kram och lycka till alla ni andra ruvare!
  • Fjällsippan
    Enya70 skrev 2011-05-25 20:40:04 följande:
    Hej Fjällis, hur känner du dig då? Har du återfått hoppet litegrann?

Jag är ju bara på RD5 men är hård i magen, har ont i tjejmagen varje dag och är VARM.
    Har haft 37.7 två kvällar på rad nu. Brukar ligga på 36.8 på morgonen så ngn slags "feber" är det...

Men jag är som du Zinfandel, jag brukar få alla symptom i boken så av detta kan man sluta sig till absolut INGET än så länge {#emotions_dlg.flower}

Kram och lycka till alla ni andra ruvare!
    Även om du är en "symptomare" så låter det här superlovande, Enya! Feber och allt!

Inget hopp återfunnet här...tyvärr....är nästan säker på att det har gått åt skogen. Hoppas på att morgondagen bjuder på något överraskande och bra.
  • Lenafena

Jag har så konstiga symptom nu, jag vaknar klarvaken kl. 4 och 5 på morgonen de senaste dagarna. Förra veckan kunde jag somna i soffan och sen somna igen vid 22-tiden och ändå sova ända till klockan ringde vid 6.30. Sen försvann ömmandet i brösten mer och mer för några dagar sen, men nu har det tagit fart igen... Förvirrande Rynkar på näsan

• Zinfandel

Kattenizze Hjärta

No Ka OI: ojojoj, nu är det som värsta rysaren... Status så här några timmar före..?!

• Zinfandel

Lenafena: jag vaknar också väldigt tidigt på morgnarna, inte likt mig! Och alla säger ju att man "ska" vara så vansinnigt trött, inte bra ObestämdFlört

• Zinfandel

Denna gillar jag:
    Hormonet progesteron gör också så din blodtillförsel minskar och likaså förbrukningen av syre och glukos. Detta medför att hjärnan fungerar långsammare. Så glömmer du saker och ting så skyll på progesteronet." Tack. Amen. 

• Fjällsippan

Lenafena och Zinfandel: jag vaknar också supertidigt, låg vaken och snurrade från 4 inatt. För min del tror jag att det beror på Prednisolonet. Jag blir jättepigg av det. 

• Zinfandel
    Fjällsippan skrev 2011-05-25 21:32:56 följande:
    Lenafena och Zinfandel: jag vaknar också supertidigt, låg vaken och snurrade från 4 inatt. För min del tror jag att det beror på Prednisolonet. Jag blir jättepigg av det. 
    Aha, kan det vara det!
  • Fjällsippan
    Zinfandel skrev 2011-05-25 21:34:21 följande:
    Aha, kan det vara det!
    Japp, min läkare föreslog att jag ska ta Pred på morgonen eftersom det är uppiggande. Men trots att jag tar det på morgonen så förblir jag pigg (i det närmaste speedad) nästan dygnet runt{#emotions_dlg.djavulsk}
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?