• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Snösport
    kattenizze skrev 2011-05-29 10:07:06 följande:
    Snösport: Tänk på att blåbär är förstoppande...Magen är verkligen ett problem också för mig, äter lactolus nu...Får nog köra på det under den här grav....
    He, he tack för tipset,,jo jag kom på det samtidigt som blåbär minskar gaserna i tarmarna  då jag äter det varje dag...jag gjorde ju så att jag köpte på mej en ´katrinplommon juice i fredagskväll....hade lite smått panik då för det gjrode ont i tarmarna och hälde väl i mej nästan hela flaskan under kvällen utan att göra mer än en fis så dagen efter var det lite bättre....på igår var jag superbubblig då istället och idag när jag tog en supertidigt morgonpromenad så var jag tvungen att göra nr2 i en buske...hi,hi,ha,ha...alla ggr jag gått på toa så blev det akut på promenaden.
    Tog sista av katrinplommonjuicen nu så ska köpa mer och förtära mer lagom nu när det åtminstone verkar ha kommit igång  
    typiskt mej...är så allt eller inget liksom hi,hi,hi!! 

Hur mår du?
  • Rowanda

Vilken tur att det fanns en buske i närheten!! )

• Inanna Li

Rowanda - Välkommen in i ruvargänget Solig! Att det är dyrt med IVF kan jag verkligen skriva under på!

• Inanna Li
    Fjällsippan skrev 2011-05-28 21:46:28 följande:
    Frågor som jag har haft på lut under dagen:

Inanna: hur gick det med din cysta på ÄP'et? Behövde hon punktera den?
    Jag glömde helt bort att skriva om cystan mitt i allt annat Skrattande! Men läkaren hittade den inte vid ÄP så hon misstänkte bara att den försvunnit av sig själv och det är ju jättebra!
  • Inanna Li
    buzans skrev 2011-05-28 23:36:22 följande:
    Hej! Tagit min tredje spruta ikväll. Spännande. När jag läser här i tråden funderar jag på en sak: får man inte mens när man tar vaggisar? Eller kommer mensen som vanligt ca dag 28? Kram
    Det är olika hos olika personer. För min del har mensen alltid kommit innan jag slutat med progesteronet. Första gången på RD 12, andra gången på RD 15 och alltid i närheten av BIM.
  • Inanna Li
    Snösport skrev 2011-05-29 09:15:14 följande:
    BRA  Zinfandeln!!! Så tycker jag med...dock gillar jag tallriksmodellen då man idrottar mycket är det svårt att orka om man inte tar kolhydrater alls men man behöver inte så mycket som vi normalt äter.

Kram du starka kvinna.
    Här är jag äckligt morgonpigg men var trött igårkväll (nattmänniskan var kvällstrött)och var ute på morgonpromenad redan vid 05.30 idagCool = magen kommer igång då.
    nä, nu ska jag göra en smoothie så jag får äta lite bara gått på katrinplommordryck, vatten och blåbörsdryck och ska väcka karln som sover än.

Innan. vilken ruvardag är det nu?
    Tack för att du undrar Hjärta! Nu är det RD 2 och Li och Lo är 4 dagar gamla embryon. De blir blastisar imorgon och fäster på tisdag elller onsdag då de lyckats boa in sig riktigt gott i min livmoder Skrattande
  • Fjällsippan

*uppdaterar*

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***

Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst
    Hönan 38 snart 39 år, Stockholm ICSI 3 i höst
    Fruttan, 37 år, Stockholm, IVF Sophiahemmet. (Syskonförsök 3)
    Zinfandel, 39 år i Skåne, FET i aug

***SPRAYAR***

***SPRUTAR***
    Mia, 42 år, IVF 2, Sprutstart 14/5       
    Boe, 38 år, Stockholm, CvL syskonförsök 1 (IVF 3) sprutstar 20/5   
    mamman0301, 39 år Cura Malmö  IVF 1 Sprutstart 24/5                          

***ÄP/ET***

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Fjällsippan, 43 år, bor i Stockholm, syskonförsök nr 5 på CvL, TD 2 juni
    Enya70, 40 år Uppsala (IVF9 på CFC i Köpenhamn) ET 20/5 TD 3 juni
    Inanna, 42 år, bor i Göteborg, ICSI 3 på IVF-kliniken, ET 27/5, TD 14/6

***GRAVIDA***
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF ?
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1
    Snösport, 42år, spontangravid just innan IVF6,Luleå gått i Falun BF27/1
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan.

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011

***Övrigt***
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 
    Myrslok69, 41 år, avbrutet ivf vid vul = hemmaförsök!
    Hispan 39 år, hemmaförsök till i höst.
    Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET ?, p-piller istället för spray.
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Thuleslapper: IVF3 någon gång när jag känner mig redo (vecka 18-24), USÖ
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
    Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2
    Lenafena, 41, Åmål, IVF1 Carlanderska 
    Skytten, 39, Stockholm, IVF1 i augusti 

• Fjällsippan
    Inanna Li skrev 2011-05-29 11:12:59 följande:
    Jag glömde helt bort att skriva om cystan mitt i allt annat Skrattande! Men läkaren hittade den inte vid ÄP så hon misstänkte bara att den försvunnit av sig själv och det är ju jättebra!
    Nämen, vad skönt! Jag har fått för mig att cystor ofta kommer och går för oss som genomgår behandlingar. Bra att dom går upp i intet av sig själva
  • Inanna Li
    Fjällsippan skrev 2011-05-29 11:32:35 följande:
    Nämen, vad skönt! Jag har fått för mig att cystor ofta kommer och går för oss som genomgår behandlingar. Bra att dom går upp i intet av sig själva
    Det hade säkert att göra med sprutorna att den plötsligt växte. Ja, skönt att den bara försvann Glad!
  • Fjällsippan
    Snösport skrev 2011-05-29 10:38:38 följande:
     en supertidigt morgonpromenad så var jag tvungen att göra nr2 i en buske...hi,hi,ha,ha...
    Låter som när man reser runt i Indien
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?