• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • giba

Hej igen de var ett tag sedan jag skrev något här men bara för de är det inte så att jag inte håller koll på er
    Om jag fattat allt rätt så är Turlid gravid )) Ett jätte GRATTIS till dig!!
    Jag tycker inte att du ska oroa dig för att du inte mår lila om det kan vara till någon tröst så mådde jag inte ila förens vecka 17 med mitt första barn och nu väntar jag mitt andra och då bara mått ila max 4 gånger på 26 veckor
    Massor av kramar till er alla

• giba

Förlåt att jag stavar så konstigt men jag håller koll på lill killen som är sjuk, så jag skriver lite sedan en koll på han sedan tillbaks sorry

• Zinfandel

För er med lite övervikt vill jag tipsa om Matrevolutionen, äntligen en bok som bevisligen tar död på de senaste 30 årens myt att man blir tjock av fett. Bra läsning!

Jo, D-vitaminbrist & infertilitet hänger tyvärr ofta ihop, våra könsceller har D-vitaminreceptorer. En ny australiensisk forskning visar att även mäns fertilitet påverkas av D-vitamin. Och för er med mörkhyade män; mörk hy försämrar tillverkningen av D-vitamin i huden, alltså behöver en person med mörk hy behöver vistas längre i solen eller äta mera D-vitaminrika livsmedel. Slutligen så lagras D-vitaminet även in i fettvävnaden istället för att användas i blodbanan så därför är vikten av vikt Flört

Mia: lycka till!!! 

• Boe

Men vad är det jag läser, Zinfandel & Lenafena NEJ vad tråkigt!!!! Det som kändes så lovande! Det är bara att vila upp sig & sedan på nästa tåg igen!

Fjällis,
    Grattis på din dag lite i efterskott.

Mia, Lycka till idag!

Enya,
    Hoppas verkligen på dig nu!

Inanna,
    Wow vilket resultat & vilket drama med beslutsfattande etc. Nu ska li & lo fästa så det så!

Ego-Ikväll blir det ÄL spruta, ÄP på onsdag & ET fredag (om allt funkar)
    Fick dra ner dosen från 175 till 75IE. Jag anade att 175 var för högt. Ser så mycket fram emot veckan & hoppas på något till frysen denna gång (har inte lust att spraya igen)

Har funderat mycket på Victoria & Daniel och blir inte förvånad över IVF svängen för dem. Det är mycket som är tur i oturen i livet. Vi hade tur att lyckas få ett barn i oturen att vara oförklarligt barnlösa. Tur i oturen att vi hade råd att betala IVFerna. Jäkligt skönt att ha turen att få vara anonym i denna pressGlad

Lycka till nu alla kämpare!
    Kraaaam

• Inanna Li
    turlid70 skrev 2011-05-29 19:58:21 följande:
    Det är helt rätt att livmoder är den bästa ställe för dina Li och Lo. Hejar på de!

Nu är det final i MM på SVT1. Får inte missas :))
    Tack Solig! Kul final! Stenis var en självklar vinnare!
  • Inanna Li

Boe - Tack! Nu hoppas jag de små boar in sig på tisdag eller onsdag Skrattande! Oj, vad vansiningt lättstimulerad du är som får sänka till en sån låg dos Förvånad. Hoppas ÄP går strålande på onsdag! Håller tumamrna för många fina ägg och flera tilll frysen!

• Zinfandel

Inanna: Varför tror du inte de fäster förrän tisdag eller onsdag?! De borde väl antagligen redan fäst!

• Inanna Li
    Zinfandel skrev 2011-05-30 09:19:29 följande:
    Inanna: Varför tror du inte de fäster förrän tisdag eller onsdag?! De borde väl antagligen redan fäst!
    De är ju 5 dagar gamla blastisar idag och det brukar ta 1-2 dygn därefter innan de fäster!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?