• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Inanna Li
    Snösport skrev 2011-05-29 13:57:46 följande:
    Innan: Härligt nu gottar de in sej riktigt nu!!! TROR på detta försöket Innan, nu jäklar!!
    Skrattande Vi hoppas på det i alla fall ...
  • Mia69

Hej! Har låtit min hjärna ta lite "IVF-paus", men nu kunde jag inte hålla mig från att gå in och kika...

Zinfandel och Lenafena: Så tråkigt med minus Rynkar på näsanmen ni verkar ju båda ta det hela med jämnmod.
    Fjällis: Hoppas det vänder till ett plus mot slutet!
    Enya: Håller även tummarna hårt för dig. Tillhör du tjuvtestargänget?

MEN Inanna: Vilket praktresultat från mästerhönan!!! SkrattandeSkrattandeMen, vad bra och vad skönt för dig med 4 i frysen nu!

Jag fick ju frysa både dag 2 och dag 5 förra gången men det berodde på att de hade lite dåligt samvete att jag blev så överstimulerad och inte fick ET. De ville inte orsaka att jag skulle stå helt "tom på embryon" om jag valde långtidsodling så de gjorde ett undantag för mig. MEN, frågan är vad man gör med 2 blastocyster odlade ur "bottenskrapet". Är det värt att lägga 11000 kr per FET på det? Tveksamt! Synd att de inte kan snabbfrysa 2-dagars ännu på kliniken. Det gör man ju utomlands och de startar testverksamhet på vår klinik nu under hösten (de har ju varit utomlands och lärt sig frysa obefruktade ägg och ligger lite i framkanten vad det gäller frysning). Då hade det varit självklart tror jag att välja 2-dagars så att man inte tappar något embryo som inte trivs "in-vitro".

Hoppas att de har styckfryst dina 2-dagars embryon för det spelar visst roll (har jag räknat ut- ekonomiskt). OM (detta är ju inte sannolikt för nu är det dags att plussa den här gången) du skall sätta tillbaka dina embryon och de är frysta 2 och 2 så kanske en av dem inte klarar upptiningen och då vågar du ju inte tina 2 till när man bara får sätta in 2. Då kan det ju behövas 2 FET fastän (gud förbjude) bara 2 överlever och det blir ju dyrare. Om du förstår hur jag menar...

• Inanna Li
    Mia69 skrev 2011-05-29 14:03:34 följande:
    MEN Inanna: Vilket praktresultat från mästerhönan!!! SkrattandeSkrattandeMen, vad bra och vad skönt för dig med 4 i frysen nu!

Jag fick ju frysa både dag 2 och dag 5 förra gången men det berodde på att de hade lite dåligt samvete att jag blev så överstimulerad och inte fick ET. De ville inte orsaka att jag skulle stå helt "tom på embryon" om jag valde långtidsodling så de gjorde ett undantag för mig. MEN, frågan är vad man gör med 2 blastocyster odlade ur "bottenskrapet". Är det värt att lägga 11000 kr per FET på det? Tveksamt! Synd att de inte kan snabbfrysa 2-dagars ännu på kliniken. Det gör man ju utomlands och de startar testverksamhet på vår klinik nu under hösten (de har ju varit utomlands och lärt sig frysa obefruktade ägg och ligger lite i framkanten vad det gäller frysning). Då hade det varit självklart tror jag att välja 2-dagars så att man inte tappar något embryo som inte trivs "in-vitro".

Hoppas att de har styckfryst dina 2-dagars embryon för det spelar visst roll (har jag räknat ut- ekonomiskt). OM (detta är ju inte sannolikt för nu är det dags att plussa den här gången) du skall sätta tillbaka dina embryon och de är frysta 2 och 2 så kanske en av dem inte klarar upptiningen och då vågar du ju inte tina 2 till när man bara får sätta in 2. Då kan det ju behövas 2 FET fastän (gud förbjude) bara 2 överlever och det blir ju dyrare. Om du förstår hur jag menar...
    Ja, det var underbart att få 4 till frysen till slut! På sätt och vis hade ju blastisar varit bättre för då hade jag redan fått sålla ut dem med överlevnadschans men jag är nöjd ändå Oj, jag har ingen aning om de blev styckfrysta eller ej men det vore ju oerhört dumt att behöva tina två till om man bara skulle behöva en extra i så fall! Och tre får man ju inte sätta in i Sverige! Alternativet är ju att göra FET med ett embryo då och spara två till nästa gång men jag känner att jag vill ha två för att få större chans när jag betalar så mycket.. Hoppas jag slipper oroa mig för detta alls!

Synd att de inte börjat med snabbfrysning av 2-dagars redan nu. Det är ju 90 % chans att embryona överlever upptiningen med den metoden. I alla fall när det gäller långtidsodlade.

Lycka till med ET imorgon! Hoppas du har fått många fina blastocyster och att den bästa får bosätta sig hos dig Hjärta!

Tänk på att även blastocyster ur bottenskrapet på dag 2 kan ha repat sig och går att lyckas med men jag förstår hur du tänker och visst borde chansen vara mindre.
  • oceanney
    Snösport skrev 2011-05-29 13:57:46 följande:
    Grattis på födelsedagen eller hur menar du? 43 låter som en fin ålder!!
    kattenizze skrev 2011-05-29 12:24:43 följande:
    Snösport: Hur smakar katrinplommonjuice? Jag hatar vanliga katrinplommon men är juicen godare??
    JA, det smakar mycket bättre...eftersom jag då hade mens i hela min tonår så gick ju jag på järntabletter i massor= hård mage så jag har också föråtit mej på katrinplommon så jag klarar inte att käka dem tyvärr men smaka juicen, Friggs eller vad märket hette,,,för liten flaska strax under litern, kasnke tur så jag inte hade druckit mer i fredags.
    Kan annars rekommendera torkade aprikoser, äpplen, päron etc. Godare och funkade mycket bättre på mig än katrinplommon. Katrinplommonjuice hade ingen som helst effekt på mig. 
  • turlid70
    Fjällsippan skrev 2011-05-29 13:14:23 följande:
    Lugnt och lugnt...det blir förmodligen svårare att få tillträde till de svenska klinikerna från och med idag
    Jaha, det är så du menade! Knack knack är det någon där? Fick för mig att du fyllde på TD Drömmer. Du kommer inte behöva något tillträde till någon klinik alls, det håller vi ju tummarna för.

{#emotions_dlg.flower} Grattis födelsedagen {#emotions_dlg.flower}
  • Zinfandel

Grattis på födelsedagen Fjällis och grattis alla mammor på Mors Dag och till alla oss som är det nästa år!! Hjärta

• kattenizze

Oceanny: aha, så äpplen och päron hjälper?? Då ska jag testa det..o juicen...börjar bli desperat läge här, jag skäller tom på tarmarna, de får väl hjälpa till och jobba lite tycker jag!

Grattis Fjällis!

• Enya70
    Fjällis - stort grattis på födelsedagen!! Hipp hipp hurra för världens bästa Fjällsippa Skrattande

Mia - Lycka till med ET imorgon!

Och nej jag tillhör dem som är för feg för att tjuvtesta... Men vi är bjudna på bröllop på fredag som är vår TD. Och vi vill INTE testa just den dagen. På bröllop ska man vara glad, så det så.
    Så vi flundrar på att testa på torsdag.
    På så sätt kan jag ju dränka sorgerna med gott vin och god mat på fredag om det blir så. Men jag hoppas ju fortfarande att jag kan vara chaffis istället.
  • turlid70

Enya, vilken RD är du på? Feber i 3-4 dagar låter bra, det var ju rätt tid för dig då embryot fäste, sen sjunker tempen, men borde inte sjunka helt, inte till den normala. Jag har också känt saker fram till ca en vecka innan TD sen var det helt lungt och är det fortfarande. Längtar efter symptom, men nada än så länge. Kattenizzes hink med illamående har fortfarande inte nått fram till mig heller.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?