• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • kattenizze

Snösport: Hur smakar katrinplommonjuice? Jag hatar vanliga katrinplommon men är juicen godare??

• turlid70
    Zinfandel skrev 2011-05-29 09:59:09 följande:
    Turild: Omega 3 behöver du inte om du äter fisk 2-3 ggr/vecka. Omega 3 kan även sänka immunförsvaret och därför behöver du inte ta tillskott när du är gravid (men väl innan för oss som som behöver dämpa det) om du får i dig det naturligt via tex fisk. Och tvärtom behöver du d-vitamin för att kunna ta upp kalciumet. Det är alltid omtvistat om vuxna behöver tillsätta kalcium, men gravida bör få i sig ca 1500 mg per dag.
    Nej äter inte fisk så ofta, en gång i veckan på sin höjd, måste bättra mig. Fortsätter med omega 3 dock halva dosen, läste att olika märken är olika bra och det finns tydligen just för gravida. Får fortsätta med D vitamin och kalcium med gott samvete då :)) Tack för svaret!
  • turlid70
    Inanna Li skrev 2011-05-29 11:33:41 följande:
    Det hade säkert att göra med sprutorna att den plötsligt växte. Ja, skönt att den bara försvann Glad!
    Verkligen lättnad. Skönt! Hur är det med förkylningen annars?
  • Fjällsippan
    turlid70 skrev 2011-05-29 12:33:51 följande:
    Nej äter inte fisk så ofta, en gång i veckan på sin höjd, måste bättra mig. Fortsätter med omega 3 dock halva dosen, läste att olika märken är olika bra och det finns tydligen just för gravida. Får fortsätta med D vitamin och kalcium med gott samvete då :)) Tack för svaret!
    Jag tog mumomega (http://www.naturmedel.org/sidor/mumomega.html) när jag väntade sonen. Dyrt, men på något sätt kändes det tryggare.
  • turlid70
    Fjällsippan skrev 2011-05-29 11:30:54 följande:
    *uppdaterar*

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst
    Hönan 38 snart 39 år, Stockholm ICSI 3 i höst
    Fruttan, 37 år, Stockholm, IVF Sophiahemmet. (Syskonförsök 3)
    Zinfandel, 39 år i Skåne, FET i aug

***SPRAYAR***

***SPRUTAR***
    Mia, 42 år, IVF 2, Sprutstart 14/5       
    Boe, 38 år, Stockholm, CvL syskonförsök 1 (IVF 3) sprutstar 20/5   
    mamman0301, 39 år Cura Malmö  IVF 1 Sprutstart 24/5                          

***ÄP/ET***

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Fjällsippan, 43 år, bor i Stockholm, syskonförsök nr 5 på CvL, TD 2 juni
    Enya70, 40 år Uppsala (IVF9 på CFC i Köpenhamn) ET 20/5 TD 3 juni
    Inanna, 42 år, bor i Göteborg, ICSI 3 på IVF-kliniken, ET 27/5, TD 14/6

Skrämms inte så där, än är det lungt ser jag Flört Kram!
  • Inanna Li
    turlid70 skrev 2011-05-29 12:36:36 följande:
    Verkligen lättnad. Skönt! Hur är det med förkylningen annars?
    Ja, det känns bra SoligJag är fortfarande jätteförkyld med rethosta och snuva. Vet inte om jag kan ta mig till jobbet nästa vecka men hoppas jag är något bättre imorgon! Annars måste jag till läkare då jag redan varit sjukskriven i en vecka.
  • Fjällsippan
    turlid70 skrev 2011-05-29 12:39:54 följande:
    Skrämms inte så där, än är det lungt ser jag Flört Kram!
    Lugnt och lugnt...det blir förmodligen svårare att få tillträde till de svenska klinikerna från och med idag
  • Enya70
    Fjällis - jo jag började ta båda Prednisolon tabletterna på morgonen så nu kan jag sova igen GladDäremot har jag haft en hejdundrande huvudvärk i två dagar. Man kan ju få det av progesteronet. Jag ökade ju för några dagar sedan från de två om dagen de i Danmark tycker man ska ta till tre om dagen som man tar i Sverige. Drar nog ner igen för att se om jag blir av med huvudvärken.
    Annars har det slutat göra ont i magen Rynkar på näsan. Det drar bara lite i ljumskarna.Jag var också så himla varm i 3-4 dagar runt 38 dagar men den "febern" har också gått ner nu Rynkar på näsan.  Ja ja vi får se hur det här går...
    Kram på er alla

• Snösport
    Fjällsippan skrev 2011-05-29 13:14:23 följande:
    Lugnt och lugnt...det blir förmodligen svårare att få tillträde till de svenska klinikerna från och med idag
    Grattis på födelsedagen eller hur menar du? 43 låter som en fin ålder!!
    kattenizze skrev 2011-05-29 12:24:43 följande:
    Snösport: Hur smakar katrinplommonjuice? Jag hatar vanliga katrinplommon men är juicen godare??
    JA, det smakar mycket bättre...eftersom jag då hade mens i hela min tonår så gick ju jag på järntabletter i massor= hård mage så jag har också föråtit mej på katrinplommon så jag klarar inte att käka dem tyvärr men smaka juicen, Friggs eller vad märket hette,,,för liten flaska strax under litern, kasnke tur så jag inte hade druckit mer i fredags.
    Hittade den på ICA maxi, ICA kvantum hade den inte här men lätt att hitta säkert. 
    Lycka till!

Innan: Härligt nu gottar de in sej riktigt nu!!! TROR på detta försöket Innan, nu jäklar!!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?