• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Snösport
    oceanney skrev 2011-05-29 14:18:00 följande:
    Kan annars rekommendera torkade aprikoser, äpplen, päron etc. Godare och funkade mycket bättre på mig än katrinplommon. Katrinplommonjuice hade ingen som helst effekt på mig. 
    Tack för tipset...äpplen gör min mage hårdare enligt erfarenhet men äter vissa frukter dagligen så det äter jag ändå....däremot har min akupunktör strängt förbjudit mej att äta för blöta frukter och grönsaker  typ gurka och päron som är utrensande....dvs det ska man inte ta men katrinplommon har inte den statusen i akupunkturvärlden. Han är så bra så  jag kan inte annat än att lyssna på honom här.

Kattenizza: jo jag köpte kiviks Katrinplommanjuice som är blandat med äpplen= supergod och inte lika tjock men hjälper troligtvis också om man tar ett-2 glas dagligen ett tag..det gör jag
  • mamman0301

Idag har jag varit VUL, ca 15 blåsor, några på 16 mm, ett par på 15 och 14 , så dom trodde inte dom skulle behöva fler  vul innan äggplock. Han sa att det inte var så många blåsor pgr av att man kör korta metoden. Äggplock skulle nog ske i slutet av veckan.

• Snösport
    mamman0301 skrev 2011-05-30 10:19:57 följande:
    Idag har jag varit VUL, ca 15 blåsor, några på 16 mm, ett par på 15 och 14 , så dom trodde inte dom skulle behöva fler  vul innan äggplock. Han sa att det inte var så många blåsor pgr av att man kör korta metoden. Äggplock skulle nog ske i slutet av veckan.
    Det låter ju som det kan bli ett kanonbra resultat tycker jag. GRATTIS, lycka till¨på ÄP!
  • kattenizze

Snösport: Då ska det inhandlas! Lactulosen var inte att rekommendera, satte fart på skiten höll jag på att skriva, men magen är i ett sånt uppror....! Nu delar jag gärna med dig av detta illamående och tycker synd om mig själv och drar ett täcke över skallen. Om det inte släpper snart så lägger jag in mig på psyk. Jag VET att jag ska vara tacksam och tro mig, det är jag verkligen. Egentligen. Men nu är jag bara ledsen och trött. Också. Sorry för surt ego-inlägg.

• Snösport
    kattenizze skrev 2011-05-30 11:01:00 följande:
    Snösport: Då ska det inhandlas! Lactulosen var inte att rekommendera, satte fart på skiten höll jag på att skriva, men magen är i ett sånt uppror....! Nu delar jag gärna med dig av detta illamående och tycker synd om mig själv och drar ett täcke över skallen. Om det inte släpper snart så lägger jag in mig på psyk. Jag VET att jag ska vara tacksam och tro mig, det är jag verkligen. Egentligen. Men nu är jag bara ledsen och trött. Också. Sorry för surt ego-inlägg.
    Jo visst är det komiskt hur man som jag längtar efter en släng av illamående eller hellre bröstont så man dagligen känner att Yes det hänger kvar...känner lite i 5 minuter/dag och ca 20-30 min molvärk på fm annars typ inget...lite känsligare om jag blir superhungrig och lite sömnigare på kvällen . Så nu vill jag också må illa så om några veckor kasnke även jag sitter där över toastolen och bekagar mej för det..hi,hi,hi!! 
    Håll till godo nu Tyst  nä hoppas det inte håller i så länge.
  • mamman0301
    Snösport skrev 2011-05-30 11:00:04 följande:
    Det låter ju som det kan bli ett kanonbra resultat tycker jag. GRATTIS, lycka till¨på ÄP!
    Tack!
  • Inanna Li
    Ser ju fantastiskt bra ut! Lycka till!
  • Fjällsippan
    Men det är ju många blåsor! Härligt! Lycka till!
  • Zinfandel
    Inanna Li skrev 2011-05-30 09:21:56 följande:
    De är ju 5 dagar gamla blastisar idag och det brukar ta 1-2 dygn därefter innan de fäster!
    Fattar inte, de är ju äldre då men det har du säkert koll på!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?