• Enya70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Maryhe skrev 2011-09-18 17:26:29 följande:
    Jodå, ganska bra. Trött! Försöker att plugga ifatt det jag missat iom att jag inte haft böcker innan. Sen börjar jag som "dagmamma" i morgon eftermiddag, ska passa en 6 åring efter skolan så det gäller att använda tiden rätt nu. Börjar jag känna mer i brösten, och molvärk i magen som vanligt på kvällen/natten.
    Jag måste erkänna att jag varit lite nojjig... Har faktiskt fortsatt att testa ända till idag, med samma resultat. Kan liksom inte tro att det är sant. I morgon ska jag till sjukhuset för att ta hcg prov, kliniken vill att jag ringer in resultatet i morgon eftermiddag. Hur har du det?? Kram!
    Är också trött. Har jätteömma bröst och mår lite illa. Molvärk mest på nätterna nu.
    Jo jag är också nojjig och har också fortsatt testa varannan dag ungefär. Min klinik efterfrågar inte hcg prov så jag få snällt vänta att veta någonting till VUL den 30:e

Du får uppdatera här imorgon hur blodprovet går. Håller tummarna för fint resultat. Kram Hjärta 
  • Enya70
    Celin skrev 2011-09-18 20:06:37 följande:
    Vad härligt att komma hem och läsa i fatt... har varit i Ullared i helgen och shoppat - eller kombinerat det med en tjejhelg med singstar etc. Men ett ypperligt tillfälle att köpa julklappar på...

Ägglossningssprutan om knappt en timme - så bara det sista kvar nu inför ÄP på tisdag, kram till er alla för att ni finns där.
    Stort lycka till med ÄP!
  • Enya70
    myran6801 skrev 2011-09-18 20:43:23 följande:

Maryhe, vad flitig du är som pluggar. Har lite ågren att helgen redan är över och att det är en hel jobbvecka framför en. SItter just nu i soffan men tv och dator på. Kram kram

Sitter också i soffan med datorn o TV:n på. Härligt med en lat söndagskväll {#emotions_dlg.flower}
  • Enya70
    linköping68 skrev 2011-09-18 21:54:07 följande:
    Hoppas på tur för mig med nu i september då även jag fyller. Faktiskt imorgon Solig
    Men vi har bara sänghalmen att få tur ifrån, men det kan ju gå bra även där....
    Klart att det kan. Roligt men ännu en septembertös Solig
  • Enya70

Grattis Linköping på födelsedagen!!!

Zin - har du testat idag??? Håller tummarna så att de vitnar...

• Enya70
    Zinfandel skrev 2011-09-19 13:40:55 följande:
    Jajaja, minus igen! Snälla, låt mig slippa redovisa minus varje dag.............  Inte så kul! Nu inväntar jag TD istället innan jag förmedlar nåt nästa gång Skäms och inte hurtiga håll-ut-rop nu pliis, vi tar en dag i sänder och tar den som den kommer..... Kyss
    Självklart Zin. Jag fortsätter hoppas så otroligt mycket för dig vännen. Hör av dig om hur det går när du vill och kan. Kramar HjärtaHjärta
  • Enya70
    Mamma gås skrev 2011-09-19 14:22:42 följande:
    Nu har jag fått glad gubbe på stickan, så det blir FET på tors kl 15 Solig  Då är jag 39 år + 1 dag Tungan ute Å jäklar va gött de är att inte vara fullproppad med hormoner. Så håll tummarna att dom inte ringer innan 13 med tråkiga nyheter..
    Härligt Mamma Gås! Nu kör vi igen, wheeeeee. Jag håller tummarna!
  • Enya70
    linköping68 skrev 2011-09-19 21:12:43 följande:
    Tack alla ni underbara, rara och fantastiska för gratulationer på min ungdomliga dag Skrattande

Gammeltanten har bestämt sig för att inte ge upp utan kämpa vidare. Fasen om de inte borde funka snart. Jag har ju iaf många år kvar till det blir för sent.... enligt mitt sätt att se, inte enligt trångsynta svenska läkares!

Många kramar till er alla!
    Härlig inställning! Kramar Hjärta
  • Enya70
    callimero skrev 2011-09-19 21:07:26 följande:
    myran - brukar du normalt sett göra VUL på cd 1 för att kolla att allt är klart för start, tunn slemhinna + inga cystor?

Idag såg gyn ca 7 antrala folliklar på ena sidan och en 4-5 på andra.
    Jag brukar alltid göra ett VUL för att kolla att nedregleringen är ok. Ibland har jag gjort VUL innan nedregleringen börjat men bara om det varit ngt speciellt tex efter missfallet eller om det gått ett antal månader sedan förra IVF:et

Wow - det var många blåsor. Lycka till nu! 
  • Enya70
    Fjällsippan skrev 2011-09-19 22:48:52 följande:
    Vilka intressanta diskussioner det har varit på tråden idag. Tack alla .

Enya, myran och kalimero: hur har CFC det med hemortsläkare i Stockholm - finns det flera att välja mellan?

Tror att det finns minst två. Jag har gått hos Eva Svanborg i Solna. Den andra tror jag är söder om stan.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?