• Enya70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Zinfandel skrev 2011-09-12 10:19:46 följande:
    Men nu har flera mailat mig precis samma sak....... DrömmerDrömmerDrömmer
    När jag plussade första gången var det första ruvningen av 6 som jag verkligen var säker på att det inte skulle ta sig. Så nu jäklar Zin!!! Hur mår du idag? Heja heja! Åh vad jag hoppas på dig! Hjärta
  • Enya70
    Snösport skrev 2011-09-12 11:16:56 följande:
    GRATTIS ENYA!!
    fick ju bläddra tillbaka i massor....himla kul!!!! nu ska det gå bra hela vägen det här!!!! 
    Håller tummar o tår i 8 månader till Solig

kramar
    Tack goa du!!! Har just läst din uppdatering och det är så skönt att höra att det rullar på för dig och att du ligger bra till för nytt jobb i Stockholm. Bland de 3 sista är ju suveränt. Men hur ska du klara att bo så långt ifrån bergen och skidåkningen Flört?
    Kram Hjärta
  • Enya70
    Skytten skrev 2011-09-12 12:06:54 följande:
    Tack och kram mamman! Jag är så glad över att ni finns.

Tack Turlid - så gulligt av dig. Kram tillbaka! Ja fy, det här är en pärs som är svår att föreställa sig förrän man är mitt uppe i det. Hoppas verkligen jag slipper vara med om det igen. Men jag känner tyvärr en rätt stor hopplöshet. Enligt Oddvar var det ett riktigt bra ägg, han var verkligen lyrisk över mitt resultat - och så funkar det ändå inte. Och jag kan då inte sluta tänka på att felet kanske ligger i livmodern. Mitt akutsnitt blev dramatiskt och jag hade en stor blödning efteråt. Kanske ärret i livmodern är för stort eller på något annat sätt påverkar? 
    Skytten - chansen att lyckas ligger runt 25-30 procent per gång (om man inte är uppåt 40 som jag el har ngt annat seriöst fel för då är chanserna lägre) även om ägget är toppfint. Så det behöver inte vara så att det är ngt annat fel som ditt ärr i livmodern. Om du provar igen en eller två gånger med fina ägg så kan det mycket väl gå vägen!!! Kram och lycka till! {#emotions_dlg.flower}
  • Enya70

Precis Skytten - jag körde Ludmila behandlingen i juni/juli och tror verkligen att den förbättrar förhållandena för embryot att fästa. Tydligen körde Turlid också den innan sitt plus och så har vi Snösport som plusade naturellt efter samma behandling i våras. Så ge det en chans!

• Enya70
    Boe skrev 2011-09-12 17:36:25 följande:
    RD 8 & P L U S!!!!!!!! Hurra!
    Tjohooooo, ha ha vad kul Solig stort stort grattis!
  • Enya70
    Nu Syskon skrev 2011-09-12 21:21:26 följande:
    Vad tråkigt hönan och skytten.

Jippey! hurra hurra för Boe.

För mig hr det hänt något konstigt, blödningen har slutat. Jag var 100% att det var kört. Jag har alltid fått mens på dag 10 de andra 9 misslyckade försöken. Den gången jag blev gravid kom det ingen blödning alls.
    Efetrsom jag trodde det var helt kört arbetade jag som skogshuggare igår och avslutade med en middag med ett glas vin.
    Hmm.sedan igår förmiddag ingen blödning alls, inget ont i magen på hela dagen, jag är försiktigt positiv och känner mig som en drama queen

Nu får vi se hur det går, men jag behandlade också i somras med flagyl + (svamp medel kommer inte ihåg villket) + ludmillas efterkur lactal och ovesterin
    Men Solig. Jag hade ju också en blödning på RD10 och plussade på TD RD14. Det kan ju gå bra det här. Håller tummarna!
  • Enya70
    Fjällsippan skrev 2011-09-12 22:10:10 följande:
    Snittåldern på kända gravida i tråden är idag 39,64 år.

Ha ha, jag höjer den är 41- 2 veckor Solig
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?