• Enya70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Zinfandel skrev 2011-09-15 07:34:52 följande:
    Men nu har hoppet kommit tillbaks, drömde om ett überfett plus inatt Skrattande Nu ska jag gå och lämna blod så vi får se hur tsh ligger till nu med östrogen och allt!
    Jaaaaaaaaaaaaaaa, nu nu nu nu nu nu nu nu händer det. Heja heja Zin
  • Enya70
    Inanna Li skrev 2011-09-15 11:34:07 följande:
    Inget idag! Hoppas det kommer överhuvudtaget. Oroar mig lite för att jag börjat få mens utan ÄL efter skrapningen. Men kommer ingen stegring gör jag ny full IVF i stället!
    skönt att det inte blev idag iaf. Det kommer säkert någon av de närmaste dagarna framöver. Jag håller tummarna förd en glada gubbens uppdykande! {#emotions_dlg.flower}
  • Enya70

Victoria, vid mitt första IVF på CFC (5e totalt) så såg de bara två halvstora blåsor och några mindre. Vi höll på att avbryta men vet du när vi plockade ägg så fanns det 3 stycken och det slutade med att jag fick två fina embryon tillbaka. Och som de andra skrivit så kan det räcka med ett fint ägg för att lyckas. Har hänt mig flera gånger att de plockat fler ägg än vad det synts blåsor på VUL. Lycka till!

• Enya70
    mbo skrev 2011-09-15 12:34:26 följande:
    Har blivit lugnad av min gamla läkare nu, han kunde tyvärr inte hjälpa oss att få tid tidigare utan bara beklaga att LINKÖPING är SKIT! Men han är övrtygad om att det inte är någon fara för mina värden att vänta till januari. Så nu blir det hemmaförsök, om någon har några tips utöver att försöka ha kul och göra saker som gör oss glada så tar jag tacksamt emot dem.

Sedan vill jag önska er alla en massa lycka till var ni än är i livet, under behandling, väntan eller gravida! Ni är alla toppenmänniskor.
    Skönt att din läkare verkar vettig att prata med och håller med om att Linköpingskliniken inte är den bästa. Hoppas så att ni kommer att lyckas snart. Häng i och var envis så blir det ett plus så småningom. Kramar {#emotions_dlg.flower}
  • Enya70
    Mamman - ser att du skrivit BF 15e maj 2012 på listan. Vilken dag gjorde du ÄP?
    Jag får precis samma dag när jag räknar med kalkylatorn på Familjeliv Skrattande. Jag gjorde ÄP den 24e augusti.
  • Enya70
    mamman0301 skrev 2011-09-15 13:00:12 följande:
    Jag gjorde det den 24 med:)
    Men fantastiskt! Då får vi följas åt framöver. Förhoppningsvis låååång tid. Kram Hjärta
  • Enya70
    Victoria71 skrev 2011-09-15 13:29:56 följande:
    Tack, Katten, ska ha det i åtanke när jag pratar med kliniken på måndag. Bra att vara laddad med frågor och inte bara åka med i denna bergochdalbana! 

Tack alla! Nu ska jag på hemsk löneförhandling, ABSOLUT inte det jag behöver idag. 
    Stå på dig när du förhandlar! Kör hårt! {#emotions_dlg.flower}
  • Enya70
    Victoria71 skrev 2011-09-15 14:59:03 följande:
    Tack, Enya! Det gick hyfsat, faktiskt. Konstigt, det brukar göra det när man är riktigt nervös inför något. Då är förväntningarna lågt ställda och man är väl förberedd. Jag är en konflikträdd människa som alltid kan förstå allas argument i en diskussion och sällan hävda min egen åsikt särskilt länge om någon annan är bättre på retorik än jag - och ändå har jag hamnat som löneförhandlare på mitt företag. Fy vilken ångest det är varje gång. Har bestämt att någon annan faktiskt får ta över nästa gång. Fast ... man växer lite när man tar sig igenom saker man absolut inte tror sig klara av. 
    Så rätt! Man måste utmana sig själv lite nu och då
  • Enya70
    mamman0301 skrev 2011-09-15 13:38:26 följande:
    Ja absolut!! Har du fått tid för vul? Hur ska man göra, ringa BM nu eller ska man vänta till efter vul?
    Ja man borde nog ringa BM nu men jag har dragit på det. Men ska försöka ta tag i det imorgon.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?