germany skrev 2012-07-31 13:36:56 följande:
Vilka prover hade du velat tagit?
Jag har bytt VC och jag ringde innan och frågade om hur de ställde sig till att jag kanske ville ta en hel del prover i och med att jag försöker bli gravid och att vi kör IVF och att jag inte vill gå på min nuvarande VC i och med att jag känner så många där och därmed inte känner mig "anonym" inför det känsliga ämne som jag söker vård för.
Så jag var ärlig och sa direkt att om de ställer sig negativa till att ta prover på mig så vill jag inte byta till deras VC.
Men hon (ssk) nästan lovade mig att det inte skulle vara något problem. Så jag får lita på hennes ord och hoppas att jag inte stöter på några hinder för att ta lite prover som jag vill ha svar på.
Min ÄL kommer numera efter intag av Prasteron senare än vad det i vanliga fall gör. Förr fick jag på dag 13-14 och nu får jag utslag på Clear Blue så sent som dag 17! Hoppas din också bara är sen och att du fortsätter att testa med ÄL-test (om det inte är väldigt sent redan?)
Hej :)
Jag försökte få lite imun-prover... men se det gick inte. Tror han kollade B-vitamin brist och blodstatus utöver att de skulle ta tsh, som jag egentligen va där för.
Tack för du delar med dig. Vi har en VC här i närheten som jag vet har spec barnmorska och har satsat mycket på det, och dom också lobbar mycket för deras VC, så jag kanske ska göra som du och ringad dit och va ärlig och se om dom kan tänka sig att hjälpa mig.
Jag är på dag 15 idag.. tidigast 12 har jag haft å senast 16 tror jag... men oftast 14/15 men denna gång så fick jag äl känningar så tidigt och äl test började visa redan dag 10!!?? och gjorde det ett par dagar men inget fullt utslag och idag syntes nästan igen..
Jag väntar och ser och tänker att om det är knas så kanske det är kroppen som säger att jag ska ta det lite lugnt ett tag... tog ju en pregotime kur direkt efter IVF:en...
Du skrev tidigare du hade ett par funderingar du skulle ta upp för dig själv... men jag ser inga??
Glöm inte tänka på dig själv också