-
-
Germany, en liten rättelse bara.. jag har bara tagit DHEA i drygt en vecka så jag vet inte om det påverkar min äl än. Däremot så har jag tagit en Pergotime kur denna månad och den brukar också fördröja äl.
Att jag trodde äl skulle komma tidigare va för jag va lite orolig att jag tog en PT kur direkt efter IVF:en och att det kanske ställde till problem för mig... -
Av Cfc fick jag att det skulle gå 8 dgr innan jag testade och jag tog också "halv" dos.. men eftersom du gillar att testa så testa du jag tror att om det är plus så är det plusFjällsippan skrev 2012-08-01 15:35:44 följande:Mamma Gås: jag har tagit Ovitrelle i mindre doser under ruvningen, så den hänger nog kvar i ett par dagar till. Men den borde lätta snart, och imorgon kanske jag får en hint om testet blir svagare eller starkare.
-
Men då finns det ju mycket hopp!! Hopp hopp hoppFjällsippan skrev 2012-08-02 09:19:06 följande:Tack för era tummar! Kanske en pytteaningen svagare plus idag...men jag vet inte. Så tyvärr ingen tydlig hint, förutom att jag är 3 dagar från BIM och menskänslan är stark.
Miss B; jag vet sedan tidigare att det tar 9 dagar för min kropp att eliminera en hel dos (6500 IE) Ovitrelle, så 12 klick (vilket iofs är lite mindre än en halv dos) borde ta ungefär hälften så lång tid. CFC har nog garderat sig när de säger att testa efter 8 dagar på halv dos; vilket är fullt förståeligt för att inte ge förhoppning genom falska plus.
Jag har bara ett gravtest kvar; får se om jag tar det imorgon eller på lördag. -
Tyck om mig, grattis till ruvning.
Tuva, hoppas det går super bra idag.
Linköping, kul du är på gång igen!!
Fjällsippa, gör nu ett bra test idag :)
Susmar, spännande att se vad som händer med ditt resultat nu efter pasteronet!!
Tack tack för Glad gubbe grattis, tänk vad lite man kan bli glad för nu för tiden ;) -
Åh vad tråkigt om det inte gått vägen men känns fint att du kan va så tacksam för ditt mirakelbarn och att du ändå kan känna att det är rätt att lämna IVF karusellen bakom dig. Oj oj oj säger jag bara... 17 ruvningar och 29 embryon, det krävs inte bara lite jävlaranama för att fixa det!! All heder till digFjällsippan skrev 2012-08-03 11:16:20 följande:Tack för era tummar - ni är fanastiska ! Plusset är kvar, men svagare. Jag tror att Ovitrellen är ute ur kroppen nu, och att liten har gjort ett tappert försök att klamra sig fast, men lyckas inte fullt ut. Jag har haft ett sådant plus tidigare, och min kropp beter sig som den gången. Istället för grekiskt strandliv borde jag kanske ha varit i Aten och gjort en utredning istället . Men det här är vår sista IVF, och nu tror jag att jag är redo att lämna IVF-världen bakom mig. 17 ruvningar av sammanlagt 29 embryon vilket har resulterat i en fantastisk unge . Han är mitt embryo nr 16, mitt mirakel som gör att besvikelseprocessen vid syskonförsöken är minimal. Nu ser jag fram emot en ny era i mitt liv . Men först ska vi köra ett hemmaförsök med Puregonet som vi har kvar , funderar dock på att boosta med DHEA i ett par månader först. Nu ska jag gå och slänga mig i poolen.
-
Roligt att höra av dig Mary å roliga nyheter, mysigt
-
Fjällsippa, största kramen till dig
-
Mammagås, vad härligt med en bra läkare och att allt va som det skulle :)
Ego: jag fick från läkaren i dag., i brevlådan, angående min provtagning: inga avvikelser.
Nähä..?? gick in på mina vårdkontakter och skickade till dem att jag vill ha en kopia på mina prover och provsvar. Sen började jag och sambon prata lite om dem å att jag ju inte kommer få levaxin utskrivet mer eftersom jag fick det svaret av VC läkaren, men va proverna bra för att jag har ätit levaxin?
Jag tog ju inget levaxin på morgonen men säg att om det skulle va 2,0 är det då det värdet jag skulle ha om jag slutade med levaxin eller är det det värdet som levaxinet fått ner det till??
Hmm luddigt av mig kanske..?? men är det någon som förstår min fråga?? -
Tack så alltså kan jag maila tillbaka till dem och be att få utskrivet recept på nytt levaxin, å om jag är lite fulig så säger jag att jag tar 100 mg nu istället för 75? Ursäkta jag måste dubbelkolla är ju lite trögtjorven01 skrev 2012-08-06 19:26:09 följande:Maryhe
Underbart att läsa om dina små
Stooooort leende på läpparna :D
Fjällis
Usch är det verkligen kört?
Bamsekramar till dig
Inboxar dig
Miss B
De räknar in att du äter levaxin
När jag ville ha höjd dos frågade läkaren vilken dos levaxin jag stod på så då sa jag högre dos än vad jag eg hade och fick ner TSH ytterligare när han skrev ut den högre dosen kanske knäppt ja men så gjorde jag
Så det ska inte vara några problem för dig att få levaxin i fortsättningen
Hur är det med dig och magen? å så din lilla man, hur har han det??
Kram