Skytten skrev 2011-07-19 23:08:10 följande:
Effekten och säkerheten med Orgalutran har inte fastställts hos kvinnor som väger mindre än 50 kg eller mer än 90 kg. Fråga din läkare för ytterligare information.
Någon som vet något om det? Jag väger bara 46 kilo. Är inte mager! Jag är inte så lång heller, strax över 150 så vikten är högst normal för min längd.
Jag väger 48 - 49 kg, och använde Orgalutran vid förra försöket och kände inget speciellt av den. Jag ser att du har en väldigt snäll ingångsdos på Puregonet (100 IE) - men jag känner inte till vilken "förstagångsdos" man brukar få vid korta metoden. När och hur många VUL ska du göra under behandlingen? Jag tror att det är bra att dubbelkolla antalet/storleken på äggblåsorna innan man påbörjar tillväxthämmaren (Orgalutranet).
Förstår din oro inför behandlingen (speciellt om du läser FASS
) men jag tror inte att man kan jämföra hur man reagerar på vanliga mediciner med hur man reagerar på hormonerna. Jag tror att jag har skrivit det till dig tidigare; men jag är väldigt känslig mot ex smärtlindring och allergimediciner, och visst känner jag av lite biverkningar av hormonerna (det gör nog alla mer eller mindre) men jag är inte känslig på samma sätt. Och jag kör högsta dosen på det mesta (ex 450 IE Puregon) trots min nätta vikt. Så min egna teori är att hormonerna inte är viktrelaterade på samma sätt; medan exempelvis morfinet vid ÄP verkligen är det. Då tål jag inte ens minimidosen.