-
*tummarna hålles stenhårt för er*slemtorsk i din bralla skrev 2011-07-25 12:59:07 följande:BIM-6 här.... vi lyckades ju med en insemination med hjälp av handkraft o vibrator och engångssprutor så jag håller tummarna den här månaden igen
-
Kommer du åt fulltextversionen? Jag gör det inte utan inloggning.callimero skrev 2011-07-25 13:42:11 följande:Hittade en studie om Inofolic, ganska få deltagare dock men positvit resultat:
www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21463230
Tydligen pågår det studier i USA också:
http://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT01325389?recr=Open&intr=Melatonin&lup_s=07/30/2010&lup_d=360 -
Hej myran, och välkommen till oss! Är det CFC som du har varit i kontakt med i Danmark?
-
!callimero skrev 2011-07-25 20:08:05 följande:Usch, jag tror det är kört för min del. Har huvudvärk och känner mig PMSig. Testade idag och det var så klart det ensamma värdelösa strecket. Har BIM onsdag men det står på testat att man kan ta det en vecka innan förväntad mens. Clearblue Plus. Som f-n inte visar något plus för min del.
-
Maryhe skrev 2011-07-25 17:03:04 följande:ja det är vanligt att man ordinerar Inofolic och inofolic plus (verkar så på det jag läser i Italienska forum). Jag började den 14:e juli med inofolic och ska byta till Inofolic plus nu på cd 5 som blir cykel innan behandlingsstart. vad jag vet så ska jag ta det fram till ÄP.Tack för all info, Maryhe! Det är guld värt för oss!Maryhe skrev 2011-07-25 17:07:00 följande:Ja det är en förpackning om 20 påsar med pulver som man löser upp i vatten. För mig blir det 1½ månad som jag ska ta det. Kan säga att jag började att känna av effekten efter redan två dagar. Men det är säkert olika från person till person.
-
Jag hänger också på, Kalimero. Är ute nu, men inboxar dig vid lunch när jag är hemma igen.
-
Jag hade det så efter förra IVF'en (och då har man ju en "bekräftad" ÄL). Jag tolkade det som att något hade gått snett med livmoderslemhinnan, och jag minns att jag läste någonstans om påverkad livmoderslemhinna då embryo försökte fästa och att båda på något sätt tillbakabildas. Det var en annan kvinnas erfarenhet/reflektion, så det var inget vetenskapligt. Jag tror mig minnas att min läkare har nämnt någon gång att vissa kvinnor får bra ÄL av Pergotime; men att tyvärr livmoderslemhinnan kan påverkas negativt. Vet dock inte mer om det än min läkares kommentar.callimero skrev 2011-07-28 10:36:42 följande:Måste fråga er - har någon av er haft väldigt ljusröd mens och vet vad det beror på? Min är så nu och var likadant förra gången. Och ganska sparsam.
Jag har funderat på din ordinatin från Danmark; och tycker att det låter väldigt bra att de vill kombinera FSH och Pergo vid eventuell en till insemination. Förslaget på behandling inför IVF är märklig; men låter det inte som en variant på deras Japanska stimulering, fast med högre dos på FSH? Eftersom de såg att du hade 2 folliklar på g med enbart en låg dos Pergo; och de skriver att du brukar få ut 3-5 ägg vid IVF så kanske de tänker att det inte blir fler ägg av höga doser FSH. Utan att det är bättre att köra en lägre dos,och få fram ägg som inte är "stressade" av höga doser. Har du varit i kontakt med dem igen och frågat angående att börja med FSH först på dag 7?
Vad gäller recept osv så har jag ett vagt minne av att Enya har en hemortsläkare i Solna? Eller är jag helt ute och cyklar nu?
Utråkigt med det bristfälliga bemötandet; jag har också fått mig en tankeställare om kliniken nu. Å andra sidan så blir jag nyfiken om ordinationen är igenomtänkt (och inte felskriven) och att de helt enkelt söker nya lösningar...
-
callimero skrev 2011-07-28 17:53:49 följande:Fjällsippan - jag funderar också på hur min slemhinna varit nu också. Jag blöder knappt alls. Vet att pergotime kan ge tunn slemhinna men min var 8 mm på cd 8. Kanske den tillbakabildas? Ja det ivf-upplägget är som Japaner och de bekräftade det när jag frågade, även priset som är 9.500:- men så helt plötsligt var det 17.500:- dk istället. Förvirring. Och den gyn som Enya har är på semester. Näe, det lutar åt insemination med samma donator och FSH.8 mm är ju bra; jag brukar också ha en "till synes" bra slemhinna. Men frågan är om det blir någon vajsing i något senare steg, för det känns ju fjuttigt att blöda lite ljusrosa efter en behandling. Måste fråga min läkare om det här.callimero skrev 2011-07-28 18:00:44 följande:Jo jag är intresserad av tanken på att lågstimulera för att inte pressa fram äggen, men osäker då jag är svårstimulerad och det kostar så pass mycket med ivf. Nu kan jag testa lite hur jag reagerar på kombon med insemination först. Och kanske hinna äta lite Inofolic tills dess om det blir aktuellt. Har betalt leverantören nu så jag hoppas de skickar snart!
Bra strategi att göra insemination med kombon; och hoppas att du hinner med att äta lite Inofolic innan. Ska jag föra över pengar till dig? Jag är hemma och kan göra det på studs. -
Förresten; min hemortsläkare ringde idag (missade samtalet, tyvärr, så det blev bara ett meddelande på svararen). Hur som haver så hade han fått svar på mitt TNF-alpha. 5,7 är det och, med andra ord, inte jättehögt. Zinfandel; visst låg ditt värde där i krokarna? Vad säger din kloka läkare om det?
Vi funderar fortfarande på hur vi ska göra med FET i augusti. Sambon nämnde i förbifarten på stranden häromdagen att det kanske är bättre att satsa på en helt ny behandling (det är så våra konversationer brukar se ut inför behandlingar, inga djuplodande analyser direkt ) . Men eftersom vi inte hinner att planera det så känner jag nu att inte kommer att kunna motstå att ta emot mina små frysisar om en sisådär 2 veckor. Mensen kommer nog imorgon. -
Intressant! Hittade endast det här på FASS med Atosiban som aktiv substans.Zinfandel skrev 2011-07-28 21:34:14 följande:Nån som vet vad Atosiban är? Ett hormon utvecklat av Ferring men vad?
www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21791296