• Fjällsippan

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

turlid70 skrev 2011-07-23 14:13:42 följande:
    Mycket troligt skulle jag tro, ingen rök utan eld ju.

Jag har tydligen grupp A+ dock märkliga antikroppar i blodet. Fråga mig inte vad det betyder, har som vanligt inte fått någon närmare info, vet bara att maken måste kollas också och vi ska skickas till spec MV, vilket iofs tycker jag är ganska bra i vårt fall.
    Okej. Jag gick också på spec MV när jag väntade sonen. På Sös. Tyckte också att det var superbra att de höll extra koll på mig. 
  • Fjällsippan
    callimero skrev 2011-07-24 11:01:24 följande:
    Nu finns det upplagda videoklipp från en massa föreläsningar från ivf-konferensen som hölls i Stockholm:
    www.eshre.eu/ESHRE/English/Annual-meeting/Sto...
    Oj, vad mycket information . Har du kollat på något som du kan rekommendera?

Hur känns det nu när BIM närmar sig? Du vet att jag tänker på dig och håller tummarna! 
  • Fjällsippan
    callimero skrev 2011-07-24 11:39:15 följande:
    Ja hur mycket som helst, och uppdelat på flera dagar. Har inte börjat beta av än. 

Jag känner mig inte så hoppfull tyvärr, tog ett test igår men det är kanske tidigt. Jag har BIM den 27e om cykeln är normal vilket jag inte har så bra koll på längre efter alla täta ivf.

Har mailat CFC om en plan hur jag ska gå vidare om det inte fungerar. Det enkla vore att köra en insemination direkt nu på denna mens isåfall. Chanserna är så små och man ser ej om något blir befruktat heller. Men jag tänker mycket på det jag läst om att hormonstimuleringarna vid ivf eventuellt kan påverka äggen vid hög ålder. Har frågat om den studien också. Ligger det något i det kan det finnas orsak att testa en insemination till. Jag har ju aldrig kunnat försöka bli gravid au naturell hemma utan bara gjort en massa ivf.
    Så oändligt trist när hoppet tryter i takt med att BIM närmar sig. Fortsätter att hoppas som bara den för dig!

• Fjällsippan
    Maryhe: låter onekligen väldigt spännande med Inoholic. Hur menar du att i nästa fas är melatonin tillsatt; är det ett annat "tillskott" som du ska ta då? Liksom Kalimero är jag också intresserad av att testa; är dock lite osäker på de fettförbrännande effekterna. Jag är smal och vill inte gå ner i vikt; och får normalt äta som en häst för att hålla vikten. 
  • Fjällsippan
    Maryhe skrev 2011-07-24 16:40:44 följande:
    Ja det är Inofolic plus, som  förutom Inositol och folsyra innehåller melatonin.
    Har nu ätit Inofolic i bara 10 dagar och verkar inte gått ner i vikt, men samtidigt vet jag att jag svullnar veckan innan mens... Får se vad som händer under kommande månd.
    Vet du om det är vanligt att IVF-klinikerna i Italien ordinerar Inofolic i samband med behandling? Hur länge ska du ta dem innan behandlingen, och ska du fortsätta under och efter behandlingen?
  • Fjällsippan
    callimero skrev 2011-07-24 15:01:35 följande:
    Tack snälla fjällis!

Du kan få lite fett av mig om du ger mig lite av din förbränning. Jag går upp ett kilo om jag tittar på en bit bröd.
    Jag har en syrra som går upp i vikt av att bara titta på en gräddsås. Hon kan aldrig sluta häpna över att fett inte fastnar på mig. Konstigt att det kan vara så olika.

Funderar på kontakta CFC, vet du om de vill se journaler innan IVF-behandling? Svårt att få tag på journaler nu under all sommarstängning på de svenska klinikerna. 
  • Fjällsippan
    callimero skrev 2011-07-25 12:42:28 följande:
    Om fler än jag är intresserade av att köpa detta och bor i närheten av Stockholm skulle vi kunna beställa ihop? Med Fedex kostar det 20 Euro i transport från en nätshop som verkar seriös.
    Kan du länka till nätshopen.
  • Fjällsippan
    Fahlvik skrev 2011-07-24 18:18:32 följande:
    Tack för alla gratulationer!
    Allt känns väldigt overkligt då jag hela tiden varit förberedd på att något går fel. Har inte köpt mycket kläder eller babysaker för det hade känts så sorgligt att inte ha någon som använder dem... Antar att det blir så här när man provat så länge och att det är så mycket som ska klaffa för att det ska bli en frisk liten bebis till slut. Är så glad att jag har nära till gråten hela tiden.

Glömde skriva att han kom den 17 juli, en dag före utsatt tid och han ska heta Lycke.
    Hoppas ni alla får små mirakel snart!
    Lycke, vilket fint namn{#emotions_dlg.flower}
  • Fjällsippan
    callimero skrev 2011-07-25 12:58:03 följande:
    Ja inte är det rättvist!

CFC vill se journaler men du kan också få tid för ett telefonsamtal med läkaren och förklara lite kort först. Tror dock Svend som jag haft mest kontakt med har semester. Jag väntar på feeback vad göra om detta inte lyckas.
    Fjällsippan skrev 2011-07-25 12:43:39 följande:
    Kan du länka till nätshopen.
    www.farmaciaforyou.com/ricerca/
    (finns bara på italienska, jag kan lite hjälplig sådan)
    Okej, då väntar jag med att kontakta CFC till Svend kommer tillbaka.

Ser ut som att det 20 tabletter / förpackning. Läste runt lite och såg att det är bra att äta dem 3 månader innan behandling. Så då blir det ganska dyrt om man behöver köpa 3 - 4 förpackningar.  Undra om de finns att köpa på apotek i Spanien också (ska googla på det)? Har en väninna som är där och kommer hem i nästa vecka. 

Maryhe: är det 20 st/förpackning som du har? 
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?