• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Inanna Li
    turlid70 skrev 2010-11-02 12:42:04 följande:

Hej, vet inte vad jag ska tro. Hade ÄL-värk i natt, både i magen och kände det i brösten. Men jag har inte fått något super tydlig utslag på äl-stickan. Var det pre-ÄL jag kände i natt eller efter-ÄL eller själva äl. Tydligaste utslaget fick jag som sagt i söndags morgon. Någon som varit med om det?

Ska jag vänta till nästa månad och hoppas att jag får tydligare utslag då för min ÄL, eller ska jag tro på vad kroppen ville förmedla inatt att det var ÄL jag kände? Behöver råd, måsta ta beslut snarast!

Hej Turlid! Vet inte vad du använder för stickor men jag rekommenderar dig att köpa Clearblue Digital ÄL-stickor som visar "en glad gubbe" innan du får stegring. Innan stegring blir det bara en rund cirkel.  Dessa stickor kostar en del men är värt pengarna då du i de flesta fall får ett rättvisande resultat.
  • Fjällsippan

turild: instämmer med Inanna, köp Clearblue Digital. Då slipper du tolka resultatet själv, det blir lätt förvirrande med strecken som man ska tolka själv. Lycka till!

Imorgon börjar jag med ÄL-stickorna inför FET. Och jag kör med Clearblue Digital varje morgon, och testar inte flera gånger per dag. 

• turlid70

Jag hann inte köpa de digitala innan resan, då tog jag dem jag hade hemma från testlager och de brukar funka bra på mig, men inte den här gången trots att jag testade 2 ggr/dag.
    Nu har jag pratat med kliniken och vi bestämde att avbryta behandling denna månad GråterGråterGråter eftersom jag är så osäker. Det är olustigt att vänta en månad, men det är ännu värre att sumpa chansen, så att jag får stå ut.

Det roliga är att efter en diskussion med maken igår morse så gick vi tillbaka till sängen och myste på, exakt ett dygn efter det trodda utslaget på ÄL-stickan, vilket innebär att vi kan ha prickat själva ÄL. Sen stannade jag i sängen flera timmar med kudden under rumpan. Nu hoppas vi bara på att moder naturen hjälper oss på traven denna månad Drömmer.

• turlid70
    Inanna Li skrev 2010-11-02 13:05:20 följande:
    Hej Turlid! Vet inte vad du använder för stickor men jag rekommenderar dig att köpa Clearblue Digital ÄL-stickor som visar "en glad gubbe" innan du får stegring. Innan stegring blir det bara en rund cirkel.  Dessa stickor kostar en del men är värt pengarna då du i de flesta fall får ett rättvisande resultat.
    Testar du också på morgonen, Inanna?

Vilken tid har du VUL imorgon?
  • turlid70
    Fjällsippan skrev 2010-11-02 13:26:31 följande:
    turild: instämmer med Inanna, köp Clearblue Digital. Då slipper du tolka resultatet själv, det blir lätt förvirrande med strecken som man ska tolka själv. Lycka till!

Imorgon börjar jag med ÄL-stickorna inför FET. Och jag kör med Clearblue Digital varje morgon, och testar inte flera gånger per dag. 
    Som sagt, hann inte köpa dessa innan resan och trodde inte att jag skulle få ÄL så tidigt egentligen, tänkte köpa dem efter resan, så himla dumt av mig egentligen.
  • Inanna Li
    turlid70 skrev 2010-11-02 13:42:10 följande:
    Testar du också på morgonen, Inanna?

Vilken tid har du VUL imorgon?
    Jag brukar ÄL-testa på morgonen. Det känns enklare och det brukar funka. Men nu sist innan FET testade jag de sista dagarna både morgon och kväll för att inte missa omslaget. Kanske onödigt oroligt!

Vad synd att du inte kan göra FET denna månad men är du verkligen säker på att du missat ÄL? Hoppas att det tar sig med hemmaförsöket denna månad Glad!

Jag har VUL imorgon. Kl 09:15. Domens dag. Då får jag veta om mitt embryo lever eller inte ...
  • turlid70
    Inanna Li skrev 2010-11-02 14:24:23 följande:
    Jag brukar ÄL-testa på morgonen. Det känns enklare och det brukar funka. Men nu sist innan FET testade jag de sista dagarna både morgon och kväll för att inte missa omslaget. Kanske onödigt oroligt!

Vad synd att du inte kan göra FET denna månad men är du verkligen säker på att du missat ÄL? Hoppas att det tar sig med hemmaförsöket denna månad Glad!

Jag har VUL imorgon. Kl 09:15. Domens dag. Då får jag veta om mitt embryo lever eller inte ...
    Jag hoppas så mycket att ditt embryo mår bra och håller tummarna för dig imorgon.

Det finns ju en liten chans att jag får ÄL imorgon som jag hade trott, men den är verkligen lite. Ska ta mig förbi apoteket idag och köpa digitala stickor.
  • Inanna Li
    turlid70 skrev 2010-11-02 14:44:51 följande:
    Jag hoppas så mycket att ditt embryo mår bra och håller tummarna för dig imorgon.

Det finns ju en liten chans att jag får ÄL imorgon som jag hade trott, men den är verkligen lite. Ska ta mig förbi apoteket idag och köpa digitala stickor.
    Tack! Det finns ju en liten liten chans för mig så än är allt hopp inte ute! Jag har läst om andra på FL och andra sajter i liknande situation som mirakulöst sett embryo och hjärtslag på VUL en vecka senare.
  • oceanney
    Fylgja skrev 2010-11-02 06:58:45 följande:
    Du hade förmodligen fått göra stimulerat FET, dvs äta Östrogentabletter i stil med Progynon + använda vaggisar. Så har jag fått göra två FET eftersom min ÄL hoppar över ibland.
    Aha! Tack. Kolla ÄL har alltså bara att göra med ostimulerat FET. Då förstår jag. 
  • Fjällsippan

Inanna: Jag har också läst om flera fall där hjärtslag har "dykt upp" någon vecka senare -  tankar och tummar till Dig inför morgondagen {#emotions_dlg.flower}.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?