• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Fahlvik
    Inanna68:
    Jag hoppas verkligen den lilla bara är felvänd annars finns ju ingen rättvisa. Fy, vilket hemskt ögonblick, när man hoppas man ska få se en liten krabat så får man det beskedet istället. Om det nu är som du misstänker så antar jag att kliniken tänkt kolla upp allt som går, vad det beror på att det blev så.
    Jag håller tummarna ändå på att det är en filur därinne.

Styrkekramar!
  • hispan

Inanna68: Håller tummarna för dig!

• Skruttefia

inannna - håller tummarna för att den lilla bönan vänt sig fel och att det är falskt alarm, även om jag förstår att det känns väldigt väldigt tungt just nu.

påfågeln - hejsan! Roligt att se dig här, denna tråd är ju lite mer aktiv än S:t Göranstråden. Såg att du fått lite tips på saker att kolla upp. Undrar också om du haft ditt uppföljningssamtal än och vad som isåfall sagts?

Själv fick jag mens i morse och har därmed börjat spraya idag (Suprecur den här gången eftersom Synarela varit slut). Det blir ett långt protokoll, men med spraystart dag 1 för att hinna med ÄP innan julstängning Har för mig att det var någon här i tråden som hade koll på denna variant som är helt ny för mig?

Letar febrilt efter vår lista, men den måste vara väääldigt långt bak i tråden

♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • Skruttefia

Hittade listan, var inte så långt bak som jag befarade (inlägg 601, onsdag 20 oktober). Uppdaterar min status:

**VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Turlid, IVF nr1, FET ca v45 Huddinge, bor i Norrtälje (nära Stockholm)
    Fjällsippan, syskonförsök nr 4 (FET), Falun IVF-klinik, bor i Stockholm

***SPRAYAR***
    ChippiChoppi, syskonförsök IVF nr2, S:t Göran, bor i Täby (nära Stockholm)

***SPRUTAR***
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, ÄP v43, bor i Göteborg

***ÄP***

***ET***

***FET***

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Underverket, IVF nr3, ET 2/10, TD 18/10???, bor i Hässelby
    Sushi IVF 4 ET 13/10 TD 27/10

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Inanna, IVF nr 1, FET försök 1, 42 år, bor i Göteborg, BF 110616

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    dallas, 37 år, inväntar syskonförsök till våren, bor strax söder om Göteborg

♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • pp08

Konstigt med AMH värde. Som jag har förstått är detta ett värde på äggreserv. Jag hade ett värde som skulle klassas som "low". men hade endå typ 5-6 äggblåsor utan stimulering vid VUL igår AMH provet togs dock aldrig för 2 år sedan, så jag kan inte jämföra om det har blivit sämre eller ej.

Läkaren var ju förvånat med tanke på det låga AMH värdet men när han såg antal ägg blev han genast mycket mer positiv inställd på behandlingen. Hoppas jag får min mens idag eller imorgon så börjar jag redan spruta med Menopur (375) på fredag!!

• Skruttefia

>pp08 - vad hade du för AMH-värde?

Jag hade 1,1 i ng/mL, vilket ju också klassas som "lågt" men ändå OK (de flesta kliniker drar tydligen gränsen vid 0,7) och hade också 6 antrala folliklar vid VUL i ostimulerad cykel. 

♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • Inanna Li

Tack alla som håller tummarna för mig! Jag får hoppas på att det var för tidigt att se hjärtslagen. En liten chans finns ju (även om den är minimal). Bara att läkaren vill kolla en gång till innan eventuell skrapning tyder ju på att det inte är 100 % säkert att det är uteblivet missfall. Tråkigt att så många som 30-40 % av graviditeter i 40-årsåldern måste sluta i missfall. Det är också svårt att sluta tänka på att mitt embryo kanske har slutat växa på grund av kromosomfel. Tänk om de andra två frysta på ytan perfekta blastocysterna också har kromosomfel på grund av åldersrelaterad minskad äggkvalité. Det var ju bra att lyckas bli gravid, att embryot fäste men om det ändå inte har kraft att växa förbi vecka 5-6 kanske det aldrig kommer fungera.

Jobbigt också att kanske behöva vänta till januari innan jag kan göra FET igen.

• pp08
    Skruttefia skrev 2010-10-27 10:25:47 följande:
    >pp08 - vad hade du för AMH-värde?

Jag hade 1,1 i ng/mL, vilket ju också klassas som "lågt" men ändå OK (de flesta kliniker drar tydligen gränsen vid 0,7) och hade också 6 antrala folliklar vid VUL i ostimulerad cykel. 
    jag kommer inte ihåg om det var 3  eller 0,3 eller 1,3 (inte heller vilken enhet) ska fråga när jag ringer (när mensen kommer för att bestämma tid för VUL nästa vecka, då jag ska börja spruta på fredag).

Jag hade även 4 folliklar vid VUL vid utredningen som gjordes på Sophiahemmet för 2.5 år sedan.
  • Skruttefia
    pp08 skrev 2010-10-27 10:33:08 följande:
    jag kommer inte ihåg om det var 3  eller 0,3 eller 1,3 (inte heller vilken enhet) ska fråga när jag ringer (när mensen kommer för att bestämma tid för VUL nästa vecka, då jag ska börja spruta på fredag).

Jag hade även 4 folliklar vid VUL vid utredningen som gjordes på Sophiahemmet för 2.5 år sedan.

kan berätta att jag enbart hade 3 antrala folliklar vid utredningen på Sophiahemmet för 2,5 år sedan, så av någon anledning hade jag alltså dubbelt så många nu Misstänker att det kan variera något över tiden beroende på om det är en bra el dålig cykel.
    ♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • turlid70

Hej tjejer! Det är så spännande att läsa om era erfarenheter. Det börjar dra ihop sig för mig, ÄL borde komma om vecka, sen är det FET dags. Har lämnat blodprov, för att kolla mitt TSH och det lågt optimalt sa läkaren. Har pratat med kliniken och frågat om kinesiska örter, sömn och lyckopiller. Nix, man bör inte ta några mediciner överhuvudtaget, kinesiska örter måste jag sluta med också, man kan bli förgiftad av dem fick jag höra från kliniken och då är det mer skada än nytta. Jag fortsätter dock med akupunktur, som är mot stress och för bättre sömn. Och imorgon åker vi på en weekend till Mallorca, vi ska bo i en svit med jacuzzi och balkong med havsutsikt. Jobbar stenhård på att stressa av nu och hoppas att resa ger mig nya krafter.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?