• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Skruttefia
    Fjällsippan skrev 2010-11-04 18:38:39 följande:
    Nej, det kommer bli svårt att låta två, kanske, fina ägg förgås...men vad kan egentligen hända om man mot all förmodan skulle lyckas på egen hand och sedan gör FET? Ja, förutom den minimala risken för en trillinggraviditet då .
    Inget, eller hur - förutom att du kanske maxar chanserna att bli gravid

Vi körde glatt på inför FET, så jag vet ju inte med säkerhet om lillasyster är ett resultat av en av de två eskimåer vi fick tillbaks eller om hon är "egenproducerad" trots allt. Sannolikheten är dock stor att hon är en liten eskimå
    ♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • Fahlvik
    Eviglängtan skrev 2010-11-04 15:51:56 följande:
    Hej alla,

Ruvdag, eller rättare sagt, 15 dagar från ÄP, och inga symtom........., det bästa är att mensen inte kommit än,,,,
    Det låter ju toppen! Klarar jag mig så långt så finns det en risk att jag går och köper en barnvagn, hi, hi. Otroligt att du klarat att låta bli att testa! (Jag testade idag, ruvdag 9, men det var minus)

När brukar mensen komma om IVF misslyckats? Har det något att göra med det ens normala cykel-längd?
  • Eviglängtan

Jag vågar inte testa....., vill men vågar inte....
    När mensen kommer vid IVF är väldigt individuellt, normalt sätt borde mensen ha kommit för några dagar sedan, MEN progesteron kan göra att mensen fördörjs....
    Kram och god natt.

• Fjällsippan
    turlid70 skrev 2010-11-04 14:44:55 följande:
    Grattis! Du vilade ett par månader innan FET? Det kanske är bra för mig att vila en månad till, men jag är lite avis på dig, måste jag säga. Det är bara mitt fel förstås, först misslyckas med testerna och sen inte tro på kroppen, vilken slöseri. Någon VUL fick jag inte komma på heller, när jag frågade om det för att se om min ÄL var på g.

Själv är jag säker på att jag hade en bra månad med en riktig ÄL, har värsta PMS just nu. Men innan ÄL hade jag inga flyttningar som förvarning, dem försvann liksom efter IVF behandlingen. Hade alltid haft dessa ca 2 dagar innan ÄL varje månad, men nu efte IVF kommer dem inte. Har det varit så för dig och er andra också?
    Lite av mitt meddelande till Dig försvann ovan, så jag skriver igen. Jag har inte heller några ÄL-flytningar nu, och jag har ju fått bekräftat både genom stickor och läkare att ÄL är på gång. Men förra månaden hade jag ÄL-flytningar...så jag kan tydligen inte heller lita på att flytningarna är ett säkert ÄL-tecken.

Men vad synd att du inte fick dubbelkolla ÄL genom ultraljud. Förstår att du känner dig besviken att du "missar" en månad, men jag hade gjort som du. Man vill ju absolut inte ödsla fina embryon på en osäker ägglossning. Speciellt inte när det "bara" gäller en månad hit eller dit. 
  • turlid70
    Fjällsippan skrev 2010-11-04 18:38:39 följande:
    Skruttefia skrev 2010-11-04 13:59:32 följande:
    Men varför lämna dem i fred (även om kliniken säger så)
    Nej, det kommer bli svårt att låta två, kanske, fina ägg förgås...men vad kan egentligen hända om man mot all förmodan skulle lyckas på egen hand och sedan gör FET? Ja, förutom den minimala risken för en trillinggraviditet då .
    Rätt tänkt, man kan bara inte låta bli dessa fina när man man vet att dem finns. Jag har pratat med kliniken just om det här och då sa dem att ingen ide att vara återhållsam just under FET. Om båda lyckas då vet du det och får tvillinga om bara en lyckas så vet du inte vilken, men det spelar ju ingen roll eller hur. Lycka till!
  • turlid70
    Eviglängtan skrev 2010-11-04 15:51:56 följande:
    Hej alla,

Ruvdag, eller rättare sagt, 15 dagar från ÄP, och inga symtom........., det bästa är att mensen inte kommit än,,,,
    Det låter hoppfullt. När har du testdag?
  • sushikatten

Hej Alla igen!

Här rullar det på. Jag har varit lite borta härifrån sedan minus på sista behandlingen. Nu funderar vi istället hur vi ska vidare. Kanske ett försök till! Det är svårt att veta när man ska lägga av. vi väntar till efter jul för jag har en stor tenta nu och tror inte jag orkar med all press inför en tenta så det blir lite hemma försök.

Eviglängtan: Håller tummarna för dig!
    Fahlvik: Hoppas att du är låghormonare. Hoppet är det sista som överger en.

Inanna68: Du har supervärden och det ser jätte bra ut. samla kraft och sätt igång när ni känner er mogna igen.
    Det är så fruktansvärt när man får äntligen plus och sen blir det ma. Beklagar verkligen. Vi får kämpa tillsammans.

Vinkar till ER ALLA:))))

• sushikatten
    **VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Turlid, IVF nr1, FET ca v45 Huddinge, bor i Norrtälje (nära Stockholm)
    Inanna,  42 år, bor i Göteborg, inväntar MA och nytt försök (antingen FET eller IVF/ICSI 2)
    Sushikatten: 42 år , bor i GBG, inväntar ett nytt ET i januari.
    ***SPRAYAR***
    ChippiChoppi, syskonförsök IVF nr2, S:t Göran, bor i Täby (nära Stockholm)

***SPRUTAR***

***ÄP***
    pp08, IVF4 (syskon IVF1), ÄP 8/11

***ET***

***FET***
    Fjällsippan, syskonförsök nr 4, FET 10 november, Falun IVF-klinik, bor i Stockholm

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Underverket, IVF nr3, ET 2/10, TD 18/10???, bor i Hässelby
    Eviglängtan IVF, ET 25/10, TD 10/11, 39 år, bor i Skåne
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, ÄP 25/10, Testdag 15/11, bor i Göteborg

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    dallas, 37 år, inväntar syskonförsök till våren, bor strax söder om Göteborg
  • Inanna Li
    sushikatten skrev 2010-11-05 09:55:08 följande:

Hej Alla igen!

Här rullar det på. Jag har varit lite borta härifrån sedan minus på sista behandlingen. Nu funderar vi istället hur vi ska vidare. Kanske ett försök till! Det är svårt att veta när man ska lägga av. vi väntar till efter jul för jag har en stor tenta nu och tror inte jag orkar med all press inför en tenta så det blir lite hemma försök.

Eviglängtan: Håller tummarna för dig!
    Fahlvik: Hoppas att du är låghormonare. Hoppet är det sista som överger en.

Inanna68: Du har supervärden och det ser jätte bra ut. samla kraft och sätt igång när ni känner er mogna igen.
    Det är så fruktansvärt när man får äntligen plus och sen blir det ma. Beklagar verkligen. Vi får kämpa tillsammans.

Vinkar till ER ALLA:))))

Tack sushikatten! Vi ska kämpa tillsammans efter jul och förhoppningsvis lyckas båda två! Det är klokt av dig att vänta och koncentrera dig på den stora tentan just nu!
  • Eviglängtan

Testade precis, 3 dagar sedan jag tog sista Pregnylsprutan och det blev mer eller mindre negativt, det blev så svagt och svagt streck att det knappt går att avläsa, det borde vara starkt. Förmodligen är det Pregnylsprutan som sitter kvar eller så fäste embryot och nu har det slutat..., skall ringa kliniken på måndag och be att få köra FET nu dirket. Skulle tro att det går bra.
    Sucka, livet suger som f-n just nu.
    Ruvdag 16 inga symtom överhuduvdtaget, jo mensen är nog på G

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?