• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Fahlvik
    Turlid:
    Min akupunktör känner det på pulsen! Man har massa olika slags pulser och en speciell när man är gravid. Enligt henne, jag kan bara mäta antal slag/minut ;o)
    Och dina symptom...låter ju som...!!! Tänk OM???

Inanna: Hoppas du får välförtjänt vila, både kroppsligt och mentalt, tänker på dig.

ppo8: Trevligt med en till som tackade ja till 2, håller tummarna för att de kommer trivas med varandra.

Fjällsippan: Förstår att ni är besvikna... sussa sött.

Jag testade igen idag, fortfarande Plus , helt otroligt!!! Hann inte köpa barnvagn idag, dock ;o) Får väl ge mig till tåls och se om både Moshi och Koshi vill stanna i maggen först.

Är sååååå glad!!!
    Gonatt!
  • turlid70
    Fjällsippan skrev 2010-11-10 21:16:27 följande:
    Tittar in snabbt för att berätta att vårt embryo inte överlevde upptiningen idag. Vi hade bara 1 i frysen. Och nu vet vi inte om/hur vi ska gå vidare. Nu måste jag sova, är så trött efter dagens tråkiga besked.

Kram till er alla. 
    Nej, vad tråkigt Gråter. Att det ska vara så förbannad svårt att få uppleva lite lycka. Hoppas du återhämtar sig snart och samlar kraft för ett nytt försök. Varma kramar.
  • turlid70

Fahlvik, det är ju helt fantastiskt. Grattis till pluset! Verkligen glad för din skull, så skönt att veta att någon av oss veteraner lyckas bli gravida trots alla odds.

Jag går här och tänker, tänk om... Det är definitivt nya PMS symptom för mig, kan ju vara pga IVF behandlingen för två månader sedan, vad vet jag, men jag vågar inte hoppas för mycket, vill så gärna men förnuftet säger något annat. Kände illamående igår också, inte hela tiden utan det kommer och går, och så fick jag ont i tjejmagen, typ som mensvärk fast mer i ljumskarna. Mensen skulle inte komma förrän tis-ons nästa vecka, det är ett tag dit fast jag vet inte om mina beräkningar håller, min cykel är ju lite rubbad. Ska be min akupunktör att mäta min puls också, men först på måndag, imorgon ska jag testa själv, kan vara väldigt för tidigt förstås, men jag gör det ändå.

• underverket 06

Har inte varit inne o skrivit på ett tag för har haft fullt upp att ta hand om min sjuke son, som haft hög feber i flera dagar. Nu är han dock piggare o var med mormor o morfar idag så jag slapp vabba.

Fahlvik: Grattis. Så kul med ett +. Hur gammal är du? Har du fyllt 40?

pp08: Grattis till ruvningen av de 2. Hur kom det sig att du fick tillbaka 2? Vilken klnik går du på nu igen?

Fjällsippan: Va tråkigt! Så tråkigt att den inte klaradee upptiningen.  Vi funderar också på hur vi ska gå  vidare. Ska till kliniken nästa ve. Tycker lite det är en ekomiskt fråga. Tror inte läkaran kommer ge oss så stor chans att lyckas eftersom mitt senaste IVF gav så dåligt resultat. Så frågan är om vi kan lägga ut 24000 till på ett nytt försök, om vi nu överhuvdtaget får göra ett nytt försök? Eller om vis ka ge oss på Äddonation på en gång? Vi kommer inte ha råd att göra ett nytt IVF + ev sedan ÄD som kostar minst 50000. Det skulle bli minst 75000. Hur har ni andra råd att finansera alla IVF? Det är ju dyrt när man inte får köpa 3- pack längre. Hur många försök har ni andra gjort o hur många kommer ni ha råd att göra? Hur har ni andra råd att finansera alla försök?

• Riita

Usch är så ledsen idag.

Jag och min man har försökt att få barn i cirka ett års tid. Gjorde en IVF i sept som misslyckades. Körde hemmaförsök nu i oktober och min mens har precis kommit. Allt känns SKIT! Måste ringa kliniken för att få en tid för FET (har tre fina ägg i frysen). Jag vill inte gå dit! Jag tycker det är så jobbigt psykiskt att vara där. Och snart snart fyller jag 40. Känns som livet bara rinner ifrån mig. Jag vet att jag inte ska klaga, jag har ett barn redan, en tonåring som jag har med en annan man. Och med allt som det innebär så jobbigt att vara tonårsmamma.

Måste köpa ägglossningsstickor och sedan ringa kliniken om någon vecka för FET. Tycker verkligen det känns skitjobbigt!!

• Inanna Li
    underverket 06 skrev 2010-11-11 15:28:05 följande:
    Inanna68: Tänker på dig!
    Tack vännen Solig! Är också extremt orolig för hur länge pengarna kommer räcka. Vi har fruktansvärt dålig ekonomi så det är ju bara mera lånade pengar och ökade skulder som gäller. Men på något sätt får det väl gå ...
  • Inanna Li
    Uppsala2010 skrev 2010-11-11 16:27:47 följande:
    Usch är så ledsen idag.

Jag och min man har försökt att få barn i cirka ett års tid. Gjorde en IVF i sept som misslyckades. Körde hemmaförsök nu i oktober och min mens har precis kommit. Allt känns SKIT! Måste ringa kliniken för att få en tid för FET (har tre fina ägg i frysen). Jag vill inte gå dit! Jag tycker det är så jobbigt psykiskt att vara där. Och snart snart fyller jag 40. Känns som livet bara rinner ifrån mig. Jag vet att jag inte ska klaga, jag har ett barn redan, en tonåring som jag har med en annan man. Och med allt som det innebär så jobbigt att vara tonårsmamma.

Måste köpa ägglossningsstickor och sedan ringa kliniken om någon vecka för FET. Tycker verkligen det känns skitjobbigt!!
    Förstår dig precis! Har också försökt få barn i ett år. Gjorde insättning nr 2 (FET 1) i september, fick plus som slutade i missfall i november. Allt känns verkligen skit. Nu måste jag vänta på att mensen kommer igång igen och pga att kliniken har julstängt kan jag inte göra ett nytt försök förrän i januari på mens 2 efter missfallet. När man är över 40 spelar ju varje månad man får vänta jättestor roll. Hormonvärden kan ju sjunka jättesnabbt om man har otur.

Lycka till med ditt FET. Det är ju jättebra att du har tre finingar i frysen!
  • Inanna Li
    Skruttefia skrev 2010-11-10 13:33:38 följande:
    Många varma kramar till dig Hjärta
    Kan inte föreställa mig hur tungt det måste vara, trots ljusglimten om nytt försök i januari.
    Tack! Det värmer Solig !
  • Inanna Li

Fahlvik - fantastiskt att det lyckades för dig på första försöket!  Tack för din omtanke. Jag får försöka hålla ut till januari även om det känns segt just nu ...

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?