• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Fahlvik
    pp08 skrev 2010-11-08 21:41:31 följande:

Fahlvik:håller tummarna att det verkligen är ett pos. test!!!

Var på äggplock idag och det blev 8st ägg. Hoppas bättre resutlat på de första gångerna då inte alla ägg var mogna eller befruktade. Eventuellt ET på onsdag.

8 ägg är bra. Vi fick 7, varav 5 befruktades och 2 överlevde. Jag tog bägge ;o)
    Håller tummarna som bara den!
  • Skruttefia
    Fahlvik skrev 2010-11-08 19:40:34 följande:
    Hej Turlid m.fl.!

Vi kom på samma sak i helgen när vi skulle lämna grejer på tippen, stängt dag före helgdag... Så nu kör vi runt med bagaget fullt av skräp ;o)

Du verkar ha rätt om dragkänslan...
    Min akupunktör sa till mig i torsdags att jag nog är gravid men jag vågade inte tro henne. Testade i lördags men det blev inget utslag. Idag hade jag tid igen och nu var hon helt säker. Tänkte att hon kanske har rätt eftersom mensen inte kommit (ruvdag 12) och jag mådde pyttelite illa på morgonen för första gången (har mått lite illa dagtid förut) och tänkte att det kanske inte är vaggisarna nu.

Testade nu när jag kom hem och det blev ett svagt men fullt synligt streck! Vågar inte tro det är sant men gravtesterna börjar ta slut så jag får ransonera lite och testa igen om ett par dagar. Nu är jag faktiskt hoppfull, kan inte låta bli. Har aldrig kommit såhär långt i syskonförsök förut, ju!

(ruvdag 14 köper jag barnvagn, ha, ha)

Håller tummarna minst lika mycket som förut för er!
    Underbart och viskar försiktigt ett litet grattis Solig

Samma sak hände mig när jag var gravid med lillasyster efter ett lyckat FET - gick till akupunktören ca en vecka efter FET och akupunktören utbrast direkt: jag tror att du är gravid för du har hala njurar
    ♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • oceanney
    Hej Turlid m.fl.!

Vi kom på samma sak i helgen när vi skulle lämna grejer på tippen, stängt dag före helgdag... Så nu kör vi runt med bagaget fullt av skräp ;o)

Min akupunktör sa till mig i torsdags att jag nog är gravid men jag vågade inte tro henne. Testade i lördags men det blev inget utslag. Idag hade jag tid igen och nu var hon helt säker. Tänkte att hon kanske har rätt eftersom mensen inte kommit (ruvdag 12) och jag mådde pyttelite illa på morgonen för första gången (har mått lite illa dagtid förut) och tänkte att det kanske inte är vaggisarna nu.

Testade nu när jag kom hem och det blev ett svagt men fullt synligt streck! Vågar inte tro det är sant men gravtesterna börjar ta slut så jag får ransonera lite och testa igen om ett par dagar. Nu är jag faktiskt hoppfull, kan inte låta bli. Har aldrig kommit såhär långt i syskonförsök förut, ju!

Viskar ett försiktigt grattis!
  • turlid70
    Hej Turlid m.fl.!

Det låter kanon, så underbart att få se ett streck på stickan, mycket glädjande, grattis Fahlvik. Jag håller tummarna här för barnvagnen :=)
  • turlid70
    pp08 skrev 2010-11-08 21:41:31 följande:
    Var på äggplock idag och det blev 8st ägg. Hoppas bättre resutlat på de första gångerna då inte alla ägg var mogna eller befruktade. Eventuellt ET på onsdag.
    Verkligen bra skörd tjejen, grattis! Hoppas alla dina ägg blir befruktade och jag håller tummarna så hård jag kan!
  • påfågeln

Hej! Tänkte skriva av mig lite. Ska på läkarbesök imorgon hos Dr C på Stg, ska pressa henne lite. Jag hoppas att hon är ärlig. Har sedan senaste misslyckade IVF försöket mått skit, trött och hängig, har fått problem med magen. Har jätte ont runt magmunnen på morgonen när jag vaknar, och även om det går för långt mellan måltiderna på dagen. Troligen en släng av magkatarr, jag som aldrig haft problem med det tidigare. Ont i huvudet och vill bara sova hela tden. Känner mig så less på allt, varför kan det inte lyckas med IVF? Håller tummarna för alla er som kämpar! Kram.

• Skruttefia

påfågeln - jobbigt med magproblem ovanpå allt annat Hoppas att ditt samtal med Dr C blir bra och klargörande för din situation.

Jag ska också till S:t G imorgon - ska ta blodprov för nedregleringskoll. Jag kör ju ett "flareprotokoll", vilket innebär att jag började spraya på dag 1 (onsdags för snart två veckor sedan). Till min stora förvåning har jag fått mens idag, på cykeldag 13, men när jag tänker efter är det kanske helt rimligt. Utgår från att detta är en sk bortfallsblödning pga låga hormonnivåer. Hoppas det i varje fall, så det inte har blivit något knas!

♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • pp08

Av mina 8 ägg var 4 omogna, 1 inte befruktad, men 3 befruktad. Hoppas de 3 delar sig fint så att det blir ET imorgon!

Tråkigt att så många ägg inte var mogna, har haft det förut. Om det inte blir någon grav. denna gång och jag ska fortsätta med ny behandling skulle jag nästan ville kräva fler sprutdagar. Är väl svår bedömning om man har ägg av blandad storlek, de stora kanske rymmer, de små får inte möjlighet att växa på sig.

• Skruttefia
    pp08 skrev 2010-11-09 13:38:23 följande:

Av mina 8 ägg var 4 omogna, 1 inte befruktad, men 3 befruktad. Hoppas de 3 delar sig fint så att det blir ET imorgon!

Tråkigt att så många ägg inte var mogna, har haft det förut. Om det inte blir någon grav. denna gång och jag ska fortsätta med ny behandling skulle jag nästan ville kräva fler sprutdagar. Är väl svår bedömning om man har ägg av blandad storlek, de stora kanske rymmer, de små får inte möjlighet att växa på sig.

Håller tummarna för att de tre som är kvar blir finfina. har för mig att det såg ungefär likadant ut för mig nu tidigare i höstas (9 ägg, men hälften omogna, tick i slutänden tillbaks två fina embryon men tyvärr blev det minus ändå)

Kram
    ♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • turlid70
    pp08 skrev 2010-11-09 13:38:23 följande:

Vad surt att hälften av dina ägg skrotades, kräv absolut fler sprutdagar nästa gång. Hur länge sprutade du denna gång? Håller tummarna stenhårt att de resterande äggen delar på sig fint-fint till imorgon.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?