• Älskar min familj

Låt inte era barn bada nakna på stranden! Köp badkläder!!!

Jag tycker det är helt opassande att låta sina barn bada nakna på stranden, har man en pool på tomten så får man göra som man vill. Men inte på en allmän plats. En strand är till för alla och då passar det inte att barn springer runt nakna. Är man i så stort behov av att låta sina barn bada nakna kan man väl lika gärna åka till en strand där naken bad är tillåtet.

Jag vet att folk kommer skriva barn är bara barn, men det spelar ingen roll. Har själv ett barn på 2 år och skulle aldrig tilltåta mitt barn bada naken på en allmän badplats. För det kan störa något otroligt mycket!
    Förstår helt ärligt inte hur föräldrar tänker när dom tillåter sina barn bada nakna, man gör det ju inte i ett badhus och då ska man ju inte göra det på en allmän bad plats heller!!!

• Svar på tråden Låt inte era barn bada nakna på stranden! Köp badkläder!!!
  • Mias77

Tycker förresten synd om de få pappor som följer med sina barn till stranden och blir misstänkta för att vara pedofiler!

(Förlåt, blir bara lite upprörd när jag tänker på det ...)

• Sarah84

Dottern på 3 år badar i bikini/badbyxor. Sonen på 11 mån badar oftast i badbyxor, men händer att han badar naken. Ser absolut inget fel i de. & tänker absolut Inte sluta med de för att vissa inte tycker det passar sig.

*Agnes 2007-05-14 * Gustav 2009-08-19*
  • Maria222

Nu badar inte min son naken eftersom han har solskyddskläder på sig, men jag kan verkligen inte förstå hur man kan tycka att det stör att se ett barn bada naket. Galet.

Mamma till Kevin född 0706. BF med lillebror Lukas 2010-08-14
  • Stinky
    April Mamma skrev 2010-07-12 20:41:13 följande:
    Nja....kanske lite overkill att både smörja och ha uv dräkt...MEN om man vill göra det så fine...

Min pappa har hudcaner så det är ju inget att leka med kan jag lova..och Solen i dag ÄR väldig stark.
    Ja, folk får göra som de vill. Men i det här fallet gick det till ytterligheter i mina ögon. För henne var det fullt normalt.
  • Bridis

TS skriver att det är dennes uppgift att 'skydda' sina  barn därför får de inte vara nakna. Fine skydda dina barn men låt andra skydda sina barn på det viset de behagar. Det är inte ditt bekymmer att skydda dem så jag vet inte vart nakenhatet kommer ifrån.

Påvisar även hänsyn. Hänsyn är en bra sak som fungerar åt alla håll och kanter beroende på vilken åsikt man har. Det här med nakna barn har ju funnits sen typ alltid och de flesta tycker det är ok, kanske vore det på plats om du visade dem hänsyn istället för att kasta ditt getöga till föräldrarna till de nakna barnen och vara allmänt otrevlig.

Att folk inte kan hålla isär nakenhet och sexualitet är för mig ganska konstigt. Vad mig anbehagar får alla vara nakna på stranden oavsett om det är nakenbad eller inte. Såvida man är där för att bada sola och må gott och inte har några sexuella anspelningar antingen genom att visa upp sig eller kolla på andra. Tror nog de flesta kan hålla med om att små barn är knappast nakna ur ett sexuellt perspektiv utan för de faktiskt trivs bäst så.

Har inte så mycket erfarenhet av 'vanliga' stränder då jag mestadels badar på nakenbad där jag trivs ypperligt. Givetvis skulle jag badat naken överallt om inte så många skulle störa sig på det och att jag skulle känna mig lite obekväm med det. Men till saken. Har jag missat något sorts pedofeli-utbrott? Enligt vissa i tråden låter det som det ligger minst 1 aktiv pedofil på varje strand med camouflagekläder och kamera med teleobjektiv enbart för att kunna åka hem och gotta sig åt en god skörd och kanske även dela med sig till sin peddoklubb på nätet... troligt? Knappast.

Vill man kan man se faror överallt som i regel inte finns. Gör det till absurdum, liv ditt liv paranoid och få en unge därefter.

• vampyria2
    Ulf Harrys Farsa skrev 2010-07-12 20:33:55 följande:
    Herreguuuud.
    Apan naken när han badar *check*
    Är exponerad för solljus ofta *check*
    Barfota *check*
    Äter allt *check*
    Mariekex *check*
    Har blivit pussad av okända hundar '*check*

Vi åker in till Astrid Lindgrens NU, ska bara väcka honom... ses senare!!!
    Behövs inte jag har redan ringt soc så de kommer och hämtar honom snart Tungan ute

Blir så trött på att folk låter sjuka människor styra deras liv, det finns pedofiler då gömmer vi barnen och låter dem inte vara som barn är, det bästa som finns är ju att bada naken.
    Lika sjukt som att vi i sverige i dag inte kan handla alkohol i mataffären bara för att en viss procent av befolkningen inte klarar av att man kan det Obestämd
  • Lenk

Jag ska chocka er alla.
    Jag är en sån som njuter av att se nakna barn springa på stranden. Det får mig att le! Alla knubbiga små rumpor och allt glatt spritt i benen de får när de får lufta sig ordentligt. Alla stora leenden som skiner upp deras ansikten när de känner det svala vattnet över hela kroppen.
    Visst, det finns säkert folk som tittar på barn i annat syfte också, men det skadar inte barnen så länge de bara tittar. Och tittar de så tittar de på barn med kläder också.
    Min pojke badar i badblöja, men när han har kommit upp så tar jag av dem så att han får lufta ordentligt och njuta av sommaren på hela kroppen.
    Om någon stör sig på det så kan den personen se åt ett annat håll eller åka hem och komma tillbaka när barnen har gått och lagt sig.

• kakan111

haha, det här var en rätt så rolig tråd... på en badplats så behöver inte barnen badklädder.. Det är ju helt naturligt att springa naken...

Men ts borde kankse isf åka till ett bad där det bara ett vuxna som badar, så slipper hon se alla nakna barn... fast då kanske det ligger kvinnor som solar toppless och det är nog opasande... Du får nog skita i att bada..

Svar på tråden Låt inte era barn bada nakna på stranden! Köp badkläder!!!