• Älskar min familj

Låt inte era barn bada nakna på stranden! Köp badkläder!!!

Jag tycker det är helt opassande att låta sina barn bada nakna på stranden, har man en pool på tomten så får man göra som man vill. Men inte på en allmän plats. En strand är till för alla och då passar det inte att barn springer runt nakna. Är man i så stort behov av att låta sina barn bada nakna kan man väl lika gärna åka till en strand där naken bad är tillåtet.

Jag vet att folk kommer skriva barn är bara barn, men det spelar ingen roll. Har själv ett barn på 2 år och skulle aldrig tilltåta mitt barn bada naken på en allmän badplats. För det kan störa något otroligt mycket!
    Förstår helt ärligt inte hur föräldrar tänker när dom tillåter sina barn bada nakna, man gör det ju inte i ett badhus och då ska man ju inte göra det på en allmän bad plats heller!!!

• Svar på tråden Låt inte era barn bada nakna på stranden! Köp badkläder!!!
  • JuliaåRonjasmammis
    Bonanza skrev 2010-07-12 11:33:42 följande:
    Jag förstår inte moraliserande nyfrälsta nakenmotståndare, så vi kan väl vara ense om att inte förstå varandra? Självklart får barn bada nakna, DE ÄR BARN. Det är inte opassande, det är inte snuskigt, det är helt naturligt och fint.

Om det finns en pedofil i busken så tackar han nog snarare alla de trashmorsor som klär sina döttrar i små bikinis, nakna ungar är inget i jämförelse med det. Och om denna pedofil mot förmodan sitter i en buske (eller på en filt) och sen går hem och runkar för att han har sett mina ungar nakna - exakt HUR påverkar det mitt barn? Exakt på vilket sätt är det något negativt för mina barn?

Sen kan jag tillägga att mina barn inte badar nakna, men det beror på solen, inget annat. Åker vi och kvällsbadar får de bada nakna om de vill.

Tack!
    BamBam skrev 2010-07-12 11:34:16 följande:
    Kanske bättre att stanna hemma där ingen ser dom öht?
    Tydligen är det det folk tycker man ska göra,mamma ska låsa in sig hemma med barnen och inte sticka näsan utanför dörren.

Men herregud! Vad är det med folk nuförtiden?!Förvånad

Ungarna får inte bada nakna, knappt bada eller vara utomhus öht eftersom "solen är JÄÄÄÄÄTTESKADLIG" och "de kan drunkna", de får inte gå barfota, inte plocka och äta bär ute i naturen, inte kladda med sand eller krypa på en gräsmatta, de får inte äta mariekex och dricka apelsinsaft utomhus, inte äta grillmat på en picknick ("äter gör man INNE"!), inte leka med grannens ungar på gården/i grannskapet utan att mamma vakar som en hök och absolut inte vara vakna en endaste sekund efter kl 19 på kvällen!

Stackars barn, de går ju miste om den härliga svenska sommaren, bara för att deras mammor är neurotiska och tycker att allt antingen är skadligt eller moraliskt förkastligt.
    Don't mess with my integrity!
  • Keyrie

TS håll dig inne....

Att vara naken är ju det naturligaste som finns...OCH det ska väl ändå våra barn få vara så länge dom kan..Sedan kommer ju andra skäl till att inte vara det...Punkt och slut.

• Ulf Harrys Farsa
    JuliaåRonjasmammis skrev 2010-07-12 20:30:41 följande:

Ungarna får inte bada nakna, knappt bada eller vara utomhus öht eftersom "solen är JÄÄÄÄÄTTESKADLIG" och "de kan drunkna", de får inte gå barfota, inte plocka och äta bär ute i naturen, inte kladda med sand eller krypa på en gräsmatta, de får inte äta mariekex och dricka apelsinsaft utomhus, inte äta grillmat på en picknick ("äter gör man INNE"!), inte leka med grannens ungar på gården/i grannskapet utan att mamma vakar som en hök och absolut inte vara vakna en endaste sekund efter kl 19 på kvällen!

Stackars barn, de går ju miste om den härliga svenska sommaren, bara för att deras mammor är neurotiska och tycker att allt antingen är skadligt eller moraliskt förkastligt.
    Herreguuuud.
    Apan naken när han badar *check*
    Är exponerad för solljus ofta *check*
    Barfota *check*
    Äter allt *check*
    Mariekex *check*
    Har blivit pussad av okända hundar '*check*

Vi åker in till Astrid Lindgrens NU, ska bara väcka honom... ses senare!!!
  • Agamemnon

Det här måste vara den knäppaste trådstarten på länge. Klart småbarn ska bada nakna om de vill. Det är ju barn vi pratar om! Lyckliga nakenfisar på stranden är ju ren livsglädje!

♥ Olivia 080308 ♥ miss-misschief.blogspot.com
  • Stinky
    JuliaåRonjasmammis skrev 2010-07-12 20:30:41 följande:
    Tydligen är det det folk tycker man ska göra,mamma ska låsa in sig hemma med barnen och inte sticka näsan utanför dörren.

Du skulle sett tvillingmorsan på stranden häromdagen. Hennes barn var klädda i heltäckande solskydds/badoveraller inkl. kepsar som hade extra långt skydd i nacken. När hennes man kom fram till henne med ena ungen, frågade hon med bestämd röst "du har väl smörjt in honom ordentligt?!" Say whaaat?! tänkte jag. SÅ overkill!
  • Ulf Harrys Farsa
    Stinky skrev 2010-07-12 20:37:33 följande:
    Du skulle sett tvillingmorsan på stranden häromdagen. Hennes barn var klädda i heltäckande solskydds/badoveraller inkl. kepsar som hade extra långt skydd i nacken. När hennes man kom fram till henne med ena ungen, frågade hon med bestämd röst "du har väl smörjt in honom ordentligt?!" Say whaaat?! tänkte jag. SÅ overkill!
    Helstekta spädgrisar...
  • Weird One

Jag har inte ens solhatt till mina troll.
    Ska genast anmäla mig själv till soc...

Nej skämt åsido, jag ska inte håna tråden mera nu.
    Tror argumenten är tömda,
    Men jag vill önska TS lycka till och hoppas du kommer över dina problem med nakenhet och rädsla för alla "faror" som du verkar tro lurar i varje hörn.
    Risken att överbeskydda är stor och det är inte bra, vare sig för dig eller barnen.

Tror du är en underbar mamma, men kanske skulle du bli en mer lugn mamma och du bara kunde slappna av.
    Allt detta skriver jag i all välmening, ingen kritik eller annat.

Ha deet gott TS

• April Mamma
    Stinky skrev 2010-07-12 20:37:33 följande:
    Nja....kanske lite overkill att både smörja och ha uv dräkt...MEN om man vill göra det så fine...

Min pappa har hudcaner så det är ju inget att leka med kan jag lova..och Solen i dag ÄR väldig stark.
  • Mias77

Varför verkar det som att alla förutsätter att pedofiler är män?

Vid ett tillfälle när jag var i de första tonåren och satt i bastun på det kommunala badhuset satte sig en människa som jag inte alls kände brevid mig (bastun var tom i övrigt) och började prata med mig. Jag fick väldiga komplimanger för hur vacker och trevlig jag var, och väluppfostrad som jag var (på den tiden :) så satt jag kvar en stund, tills det började kännas smått obehagligt.

Först sedan jag blev vuxen har jag förstått att det handlade om något sexuellt. Jag har aldrig talat med någon om det, så jag kanske är helt ensam om en sån upplevelse, men jag reagerar lite på att man pratar om fula gubbar men aldrig om fula tanter.

(F.ö. så har jag aldrig funderat på att inte låta mina pojkar springa omkring nakna på stranden när de har velat - jag tänker inte låta vare sig fula gubbar eller fula tanter förstöra för mina barn!)

• lykantrophona
    Mias77 skrev 2010-07-12 20:41:21 följande:
    Varför verkar det som att alla förutsätter att pedofiler är män?

Vid ett tillfälle när jag var i de första tonåren och satt i bastun på det kommunala badhuset satte sig en människa som jag inte alls kände brevid mig (bastun var tom i övrigt) och började prata med mig. Jag fick väldiga komplimanger för hur vacker och trevlig jag var, och väluppfostrad som jag var (på den tiden :) så satt jag kvar en stund, tills det började kännas smått obehagligt.

Först sedan jag blev vuxen har jag förstått att det handlade om något sexuellt. Jag har aldrig talat med någon om det, så jag kanske är helt ensam om en sån upplevelse, men jag reagerar lite på att man pratar om fula gubbar men aldrig om fula tanter.

(F.ö. så har jag aldrig funderat på att inte låta mina pojkar springa omkring nakna på stranden när de har velat - jag tänker inte låta vare sig fula gubbar eller fula tanter förstöra för mina barn!)
    Ja, det där är något som borde tas upp betydligt mer. Kvinnor kan också våldta eller glo eller vadsomhelst. Men på ett sådant neurotiskt ställe som det här vill man gärna att män att är monster och kvinnor är goda bullmammor.
Svar på tråden Låt inte era barn bada nakna på stranden! Köp badkläder!!!