Bonanza skrev 2010-07-12 11:33:42 följande:
Jag förstår inte moraliserande nyfrälsta nakenmotståndare, så vi kan väl vara ense om att inte förstå varandra? Självklart får barn bada nakna, DE ÄR BARN. Det är inte opassande, det är inte snuskigt, det är helt naturligt och fint.
Om det finns en pedofil i busken så tackar han nog snarare alla de trashmorsor som klär sina döttrar i små bikinis, nakna ungar är inget i jämförelse med det. Och om denna pedofil mot förmodan sitter i en buske (eller på en filt) och sen går hem och runkar för att han har sett mina ungar nakna - exakt HUR påverkar det mitt barn? Exakt på vilket sätt är det något negativt för mina barn?
Sen kan jag tillägga att mina barn inte badar nakna, men det beror på solen, inget annat. Åker vi och kvällsbadar får de bada nakna om de vill.
Tack!BamBam skrev 2010-07-12 11:34:16 följande:
Kanske bättre att stanna hemma där ingen ser dom öht?
Tydligen är det det folk tycker man ska göra,mamma ska låsa in sig hemma med barnen och inte sticka näsan utanför dörren.
Men herregud! Vad är det med folk nuförtiden?!
Ungarna får inte bada nakna, knappt bada eller vara utomhus öht eftersom "solen är JÄÄÄÄÄTTESKADLIG" och "de kan drunkna", de får inte gå barfota, inte plocka och äta bär ute i naturen, inte kladda med sand eller krypa på en gräsmatta, de får inte äta mariekex och dricka apelsinsaft utomhus, inte äta grillmat på en picknick ("äter gör man INNE"!), inte leka med grannens ungar på gården/i grannskapet utan att mamma vakar som en hök och absolut inte vara vakna en endaste sekund efter kl 19 på kvällen!
Stackars barn, de går ju miste om den härliga svenska sommaren, bara för att deras mammor är neurotiska och tycker att allt antingen är skadligt eller moraliskt förkastligt.