BF våren 2011 i närheten av Malmö
Hej,
Någon som har bf under våren 2011 och som bor i närheten av Malmö?
Själv har jag bf den 18 april och bor i Skurup, men är född och uppvuxen i Malmö.
Hej,
Någon som har bf under våren 2011 och som bor i närheten av Malmö?
Själv har jag bf den 18 april och bor i Skurup, men är född och uppvuxen i Malmö.
Jag är inte heller direkt hungrig men mår illa om jag inte äter regelbundet.......försöker äta nyttigt men jag älskar mat och laga mat så ibland är det svårt att motstå godsaker :)
Vilken vecka är alla i nu?????
Jag är i vecka 14 :)
Yeahcarro: när jag vill ha vagnen i Malmö? Hmm när som! HAr du ngn lastbil där? :)
Jag har nog gått upp lite jag med! :( försöker äta nyttigt och är ute o promenerar mycket!
Cravings: apelsiner älskar jag! Mjölk likaså! :)
Är i vecka 14 nu!
Jag har oxå kollat in Brio Go...
Jag är i v. 10+5... Min mage är som innan. Får än sålänge på mig samma tajta jeans.
Har lite svårt att äta, för jag är inte sugen på nån mat direkt och om jag försöker äta nåt jag inte alls är sugen på så mår jag illa... Frukt är det enda som funkar alltid, så det blir mycket sånt. Speciellt Satsumas (surare clementiner)....såååå gott!
Yeahcarro: vill kanske ha den till senast Mars iaf! ;) får väl beställa vid jul då precis som Smilla!
Du är duktig som tränar!! ;)
Vi har redan beställt vagn!! Men det är bara för att jag vill ha en Bugaboo och vi hittade dem på rea på en holländsk sida. Fick den för 6500:- inkl frakt och här hemma kostar de 10250:-! Så nu väntar jag med spänning på att den ska komma.
Men det är lång lev tid på vagnar i Sverige. Och visst kan man köpa en vagn i affären (som någon undrade) men då är det ju visnings ex som stått där ett bra tag (oftast) och dessutom kanske det inte är rätt färg mm. Jag har jobbat extra i en Babyproffsenbutik så jag vet hur vagnarna i butiken KAN behandlas... Fast givetvis kan man ha tur, den kan ha stått där i en vecka bara... Man brukar iaf säga ca 6-8 veckors leveranstid beroende på vagn och modell. Och även om man beställer nu, kan man välja att hämta vagnen typ en vecka före bf eller t o m efter om man vill. Man betalar bara handpenning nu.
Jag har hittills gått upp ca 2 kg och är i v 13 idag. Känns skönt att den mest riskfyllda tiden är över nu...
Jisses vad ni har skrivit!
Vagn... Hade inte tänkt köpa allt för tidigt men det verkar som att man får vara ute i godare tid än vad jag trott! Nu ska jag bara försöka få med sambon på det med... Det blir INTE lätt! Men att beställa från tyskland verkar ju smart, kanske hänger med på den!
Jag har nog gått upp drygt 2 kilo. Är hungrig hela tiden och måste äta hela tiden för att inte bli illamående! Tur att jag brukar äta mycket så kroppen är van vid det. Annars hade jag väl gått upp 10 kilo vid det här laget! Men jag håller med om att clementiner är en favorit!
SuzR: Trist att inte va sugen på mat, får hoppas det kommer tillbaka snart!
Inga direkta cravings ännu men det kommer säkert. Jag blev lite bullig om magen tidigt tyckte jag. Sedan stod det still fram till för 2 v sedan. Å så fick jag det som dej Smilla: Helt plötsligt växte magen en storlek eller två över natten. Så nu ser jag definitivt gravid ut. Är hård under naveln och kan snart inte ha mina arbetskläder längre och folk på jobbet ser det. Är i v 16. Men har nog också bara vuxit på mage och byst, jag märker inget någonannanstans.
Hur vet man förresten vilka tillverkare av vagnar som är bra/säkra? Tänker det måste vara lättast att veta det först och sen kolla på olika modeller inom dom för att välja vilken som passar i funktioner...
jag berättade för min sambo att folk här började prata om vagn och att det var lång leveranstid. Vi har båda lika lite koll men ska kolla lite runt jul i så fall. Han är ledig då så han erbjöd sig att fixa vagn. Eller ska man kanske vara två om saken (?)
Tänkte inte på det där om att de har visningsexemplar i affären men jag har verkligen inte tänkt mycket på detta med vagn varken innan eller efter grav. Nåväl det ger med sig.
är fortfarande proppmätt typ hela tiden, men är ändå sugen på nåt men kan aldrig sätta fingret på vad. Min hy har blivit bättre också, inga finnar! Yey! Hoppas den där tiden där man ska 'glow' kommer....