• Cathie

BF våren 2011 i närheten av Malmö

Hej,

Någon som har bf under våren 2011 och som bor i närheten av Malmö?

Själv har jag bf den 18 april och bor i Skurup, men är född och uppvuxen i Malmö.

• Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö
  • Lindarosen1976
    abbi skrev 2010-10-06 11:50:21 följande:
    Folk på jobbet säger att det syns lite nu på mig! Hmm gör det verkligen det?! :)
    Jag tycker ju bara jag ser tjock ut! Haha
    Precis så tycker jag med......ser ut att ha ätit förmycket gott :) 

Sålde min lägenhet idag ( snabba ryck tog 2 veckor bara ) så nu kan vi flyttplanera och det känns helt underbart :)

Min chef tog inte min graviditet så bra.....får mindre timmar nu och alla löften som gavs innan har han "glömt" bort.....men men bebisen är klart värd mer än jobbet så jag känner mig glad endå :) Blir att leta nytt jobb efter mammaledigheten iaf.

Hoppas ni har en bra Onsdag alla töser 
  • Smilla

Lindarosen1976: Bra att du tänker positivt. Men fy vilken hemsk chef!! Finns det inget att göra? Visst, man kan ju dra det till DO eller JO men risken är att man själv inte har några bevis. "Löftena" har ju säkert inte varit skriftliga t.ex. Vad har du för anställning? Är det timanställning? Då har man ju tyvärr heller inget löfte om ett visst antal timmar oftast.

Bu för sådana chefer! Jag hade nog sagt en del väl valda ord till min chef om han gjort så. Men som tur är har jag väldigt bra chefer som har blivit jätteglada och gratulerat ordentligt. De har även ställt upp väldigt bra, framför allt eftersom jag mått så dåligt under början av graviditeten. Det har ju varit lite svårt att jobba då.

• Lindarosen1976
    Smilla skrev 2010-10-06 13:53:20 följande:
    Lindarosen1976: Bra att du tänker positivt. Men fy vilken hemsk chef!! Finns det inget att göra? Visst, man kan ju dra det till DO eller JO men risken är att man själv inte har några bevis. "Löftena" har ju säkert inte varit skriftliga t.ex. Vad har du för anställning? Är det timanställning? Då har man ju tyvärr heller inget löfte om ett visst antal timmar oftast.

Bu för sådana chefer! Jag hade nog sagt en del väl valda ord till min chef om han gjort så. Men som tur är har jag väldigt bra chefer som har blivit jätteglada och gratulerat ordentligt. De har även ställt upp väldigt bra, framför allt eftersom jag mått så dåligt under början av graviditeten. Det har ju varit lite svårt att jobba då.
    Han kommer att få höra ett par väl valda ord när jag slutar den saken är säker!

Ja jag är bara timanställd efter att ha gått in i väggen för 2 år sedan så jag valde att bara jobba ett visst antal timmar i månaden tills kroppen ville fungera som vanligt. MEN han behandlar alla anställde väldigt illa så jag är inte ensam på jobb med att tycka illa om honom.......

Tyvärr älskar jag mitt jobb och vill gärna stanna efter min mammaledighet som jag faktiskt bara tänkt ta ut tills sep-11 och sedan gå in och jobba 2-3 kvällar på jobb då pappan till bebisen väldigt gärna vill vara hemma. Men icke så nicke nu........det finns massor av företag som skulle uppskatta en bra och lojal anställd så jag har redan slängt ut lite ansökningar :)

Allt löser sig tillslut så jag njuter av de dagar jag jobbar och resten kan kvitta.........det är ju hans förlust i vilket fall som helst :) 
  • SuzR
    abbi skrev 2010-10-06 11:50:21 följande:
    Folk på jobbet säger att det syns lite nu på mig! Hmm gör det verkligen det?! :)
    Jag tycker ju bara jag ser tjock ut! Haha
    jag ser ut som om jag har ätit liiiite för mycket. jag kan faktiskt inte sluta titta på min mage:)
  • abbi

Suzr: det är samma här! Hihi jag känner sån lättnad nu när jag har berättat för jobbet! Så jag behöver inte hålla in magen heela tiden!

• Peecock

Jag känner mig något reserverad över att berätta det. Jag är faktiskt lite orolig att dem skulle använda det mot mig. Med arbetsuppgifter och dyl tänker jag....

• abbi
    Peecock skrev 2010-10-06 14:44:46 följande:

Jag känner mig något reserverad över att berätta det. Jag är faktiskt lite orolig att dem skulle använda det mot mig. Med arbetsuppgifter och dyl tänker jag....

Du har ju varit där i såå många år att det kan dom fan inte använda mot dig! :)
  • Peecock
    abbi skrev 2010-10-06 15:02:14 följande:
    Du har ju varit där i såå många år att det kan dom fan inte använda mot dig! :)
    Man kan ju hoppas...men med allt som hänt (du vet!) så vet man fan aaaaaldrig vad andra människor är kapabla till ! Man tror man känner ngn...
  • abbi

Yeahcarro: jo jag förstår vad du menar, men ändå!
    Jag håller tummarna iaf! Kram

• Peecock

Hoppas det går bra när det väl sägs :)

Ska ha ett möte om arbetsuppgifter nu nästa vecka....kan ju ta det en vecka efter det ;)

Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö