• Cathie

BF våren 2011 i närheten av Malmö

Hej,

Någon som har bf under våren 2011 och som bor i närheten av Malmö?

Själv har jag bf den 18 april och bor i Skurup, men är född och uppvuxen i Malmö.

• Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö
  • Miss Olsen
    Lindarosen1976 skrev 2010-10-06 13:42:38 följande:
    Precis så tycker jag med......ser ut att ha ätit förmycket gott :) 

Sålde min lägenhet idag ( snabba ryck tog 2 veckor bara ) så nu kan vi flyttplanera och det känns helt underbart :)

Min chef tog inte min graviditet så bra.....får mindre timmar nu och alla löften som gavs innan har han "glömt" bort.....men men bebisen är klart värd mer än jobbet så jag känner mig glad endå :) Blir att leta nytt jobb efter mammaledigheten iaf.

Hoppas ni har en bra Onsdag alla töser 
    Vilken idiot! Jag hade inte kunnat hålla mig!
  • Miss Olsen
    abbi skrev 2010-10-06 14:19:48 följande:
    Suzr: det är samma här! Hihi jag känner sån lättnad nu när jag har berättat för jobbet! Så jag behöver inte hålla in magen heela tiden!
    Det håller jag verkligen med om! SÅÅ skönt att bara kunna släppa ut den! Tungan ute
  • SuzR
    Miss Olsen skrev 2010-10-07 10:51:24 följande:
    Det håller jag verkligen med om! SÅÅ skönt att bara kunna släppa ut den! Tungan ute
    haha jag har slutat hålla in den för flera veckor sen, det var bara jobbigt! så jag har istället satsar på lite större kläder...
  • Lindarosen1976
    Miss Olsen skrev 2010-10-07 10:49:44 följande:
    Vilken idiot! Jag hade inte kunnat hålla mig!
    Det kan jag knappt MEN jag vet ju att jag är en bättre människa än honom så jag kniper ihop tills jag slutar men sen ska han få höra ett o annat :) 

idag är det dax att lämna blodprov inför kubb/nubb testet på Torsdag......puha lite nervöst men det ska nog gå bra hoppas jag :)
  • Miss Olsen
    SuzR skrev 2010-10-07 11:18:02 följande:
    haha jag har slutat hålla in den för flera veckor sen, det var bara jobbigt! så jag har istället satsar på lite större kläder...
    Som syrra så har ju jag mina arbetskläder så har inte haft den möjligheten men nu är det fritt häng som gäller! Den går ändå inte att dölja längre! Glad
  • Smilla

På mig syns ju magen ordentligt nu (tycker jag iaf). Jag jobbar ju som konsult och just nu känns det lite svårt eftersom jag ska runt på nya uppdragsintervjuer eftersom mitt nuvarande uppdrag snart tar slut. Hur troligt är det att få ett uppdag med en gravid mage...? Dessutom tycker jag att det är svårt att få på sig något snyggt när inte så mycket passar längre.

Jag hoppas dock att något företag behöver mig ändå för jag kan ju trots allt ta ett uppdrag på nästan 5 månader. Vi får väl se vad de säger....

Jag köpte en riktigt snygg kavaj här i veckan och även en supersnygg klänning. De är inte mammakläder men klänningen kommer man kunna ha med mage också. Jag har bara tagit en storlek större så kommer den vara riktigt häftig. Ibland är H&M riktigt bra! Jag kan tipsa om att de har massor av snygga kläder där nu om ni inte redan varit där. Det känns lite dumt att lägga för mycket pengar på kläder man inte vet om man kan ha sedan.

Fast en sak har jag dock köpt som var dyrt....  Jag älskar ju OddMolly-koftorna, de där i ull. Så jag köpte en till..... 1600 pix  Men åh så fin den är! Och den kan man ju ha även med mage.

• abbi

Åh idag ska jag ut på stan med min mamma! Ska runt o kolla lite och min mamma ville köpa ngt litet till bebben! Hihi
    Det kan man väl göra?! ;)

• Smilla

Abbi: Åh vad roligt. Visst kan man göra det! Hoppas ni få en trevlig stund i stan!

• Miss Olsen

Smilla: Jag tycker inte heller att jag har några kläder som passar längre! Så trist, helt plötsligt är det inte kul att klä sig när man ska iväg. MÅSTE verkligen ta en runda! Det är ju iof lite lättare nu när fler vet, innan kunde man ju bara ha sånt som döljde. Sist jag va på HM hade dom nästan ingenting, men det verkar som om jag får ta mig en titt nu! Skrattande 

Abbi: Åå mys! Klart man kan, vill oxå! Glad

• SuzR

desto större anledning att shoppa:) jag har köpt några grejer som jag kan ha nu OCH senare när jag blir större. jeans leggings funkar fortfarande  och lite tjockare strumpbyxor och klänning. dessutom gör det (inte mig iaf) om det syns. gärna för mig:)

Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö