• Cathie

BF våren 2011 i närheten av Malmö

Hej,

Någon som har bf under våren 2011 och som bor i närheten av Malmö?

Själv har jag bf den 18 april och bor i Skurup, men är född och uppvuxen i Malmö.

• Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö
  • Lindarosen1976

Hej.

Får man hoppa in här? Är 76:a ( lite äldre än ni ) väntar första barnet i April-11. Bor i Limhamn och såg eran tråd här och ni verkar vara ett härligt gäng :) 

• Smilla

Lindarosen1976: Välkommen hit!

Idag känns allt väldigt bra. Stressigt på jobbet men dagen går ju så fort då så det är bara bra. Skönt att det äntligen är fredag! Även om jag verkligen vill att helgen ska vara så länge som möjligt kan jag ändå inte låta bli att längta tills måndag då det är dags för KUB. Jag vill se så att lilla Liten har det bra därinne  =)

• Lindarosen1976

Smilla: Tack :) Jag ska göra KUB den 14/10......lite nervöst men skönt att få det gjort :) 

• SuzR

känns som om jag är den enda som inte är orolig eller nervös för KUB test...kanske kommer om 19 dagar;) men jag känner..inget alls! Kanske tar jag för givet att allt är ok?

• Lindarosen1976

SuzR: Jag har blivit lite uppskrämd av vänner som påstår att risken är större ju äldre man är TROTS min barnmorska på Cura-kliniken hävdar att så är fallet inte. Allt handlar om genetik. Skönt att höra att du inte är nervös/orolig.......jag försöker ta dagen som den kommer och eg spelar inte KUB någon roll för oss :) 

Man är kanske lite mer nojjig när man inte har barn sedan innan hahahaha. Allt är så overkligt och minsta lilla sak kan oroa en halvt fördärvad :)

Hoppas ditt lugn smittar av sig på oss andra :) 

• Smilla

Än så länge är jag inte så nervös. Jag är mest nyfiken för jag vill så gärna se den lilla igen. Men jag lär nog bli lite nerös när jag väl ligger där.

Det värsta är när man ligger där och väntar på att de ska säga vad de ser på skärmen. De gånger jag har varit på VUL så har läkaren alltid tittat på skärmen med en riktigt bister min en lååååång stund och under den stunden hinner man tänka en hel del. Typ "tänk om den har 3 armar"  =)   Sedan har de dock brustit upp i en lite gladare min och sagt att allt ser bra ut.

Det är nog min lätt hypokondriska sida som gör sig påmind.....

• SaraDK

Hej!

Jag är 30 år och bor i Malmö och har beräknad bf 27 april enligt VUL den 28/9...
    Detta är en riskgraviditet då jag fött två barn för tidigt.
    Har en dotter på 9 år och en ängladotter...

• Cathie

Hej hopp alla!

Välkomna hit alla nya . Va roligt, när jag startade tråden trodde jag inte att så många skulle hitta hit!

Igår var jag på inskrivning. Jag va jättenervös, för jag är livrädd för nålar och sprutor! Men blodprovet gick bra. Så nu väntar jag med spänning på ul den 18 nov!

• Peecock
    Cathie skrev 2010-10-01 12:42:03 följande:
    Hej hopp alla!

Välkomna hit alla nya 
    . Va roligt, när jag startade tråden trodde jag inte att så många skulle hitta hit!

Igår var jag på inskrivning. Jag va jättenervös, för jag är livrädd för nålar och sprutor! Men blodprovet gick bra. Så nu väntar jag med spänning på ul den 18 nov!
    Vad skoj! Hur länge varar en inskrivning?

Min inskrivning är på tisdag !
  • SuzR
    Peecock skrev 2010-10-01 13:07:37 följande:
    Vad skoj! Hur länge varar en inskrivning?

Min inskrivning är på tisdag !
    för oss tog det en timme..
Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö