• Cathie

BF våren 2011 i närheten av Malmö

Hej,

Någon som har bf under våren 2011 och som bor i närheten av Malmö?

Själv har jag bf den 18 april och bor i Skurup, men är född och uppvuxen i Malmö.

• Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö
  • SuzR
    Miss Olsen skrev 2010-11-23 10:25:16 följande:
    Jag kommer också att gå tidigt, jobbar på en akutavdelning med ett högt tempo och många tunga patienter. Jobbar i danmark och där får man full betalning + OB, tiden innan förlossning så det är ju i så fall tristessen som är det negativa. Men jag ska nog sysselsätta mig! Skrattande
    i sverige får man ta ut sina föräldrardagar om man ska gå hemma innan barnet är fött va? är dåligt påläst...
  • Paulamaula

Japp du kan plocka ut dagar innan, tror det är 60 dagar innan bf om jag inte minns fel...........
    Hur tidigt kommer du att gå MJB?

• Miss Olsen

SuzR:Är lite dåligt insatt i dom svenska reglerna men menar att det är föräldrardagarna du får plocka av om du ska gå innan. Men 60 dagar innan har man möjlighet för det iaf!
    Paulamaula: Jag går 8v innan och så har jag några gamla semesterdagar som jag måste ta ut med. Så det blir en hel del tid att spendera! Glad

• abbi

Jag går nog 4 veckor innan, och har 5 veckors semester att ta ut innan jag tar av mina mammadagar! Kan man göra så?!

• SuzR
    abbi skrev 2010-11-24 14:32:37 följande:
    Jag går nog 4 veckor innan, och har 5 veckors semester att ta ut innan jag tar av mina mammadagar! Kan man göra så?!
    men du, maria sa att semesterdagarna 'fryser' så att du kan ta dom efter mammadagarna alltså när du kommer tillbaka från mammaledigheten så slipper du slösa på din semester så jag tror med andra ord att du kan spara din semester tills du kommer tillbaka. det var så jag uppfattade det men jag är inte helt 100 å andra sidan..
  • Peecock
    abbi skrev 2010-11-24 14:32:37 följande:
    Tänk på att ha semesterdagar kvar sen så du kan ta när du väl kommer tillbaks. Under året du är borta får du bara 10 dgr. Så jag tänkte iaf spara så jag har 25 dagar när jag kommer tillbaks. Men jag får ju förståss 25 dagar i april . Så det kanske inte behövs sparas särskilt mycket....aja...märker vi :)
  • abbi

Ahaa! Man får nog kolla upp sånt innan man bestämmer! Kan
    Ju vara skönt att ha sen när man kommer tillbaka! Jag visste inte att man fick 10 dagar under det året... Det e ju bra!

• Peecock
    abbi skrev 2010-11-24 21:20:34 följande:
    Ahaa! Man får nog kolla upp sånt innan man bestämmer! Kan
    Ju vara skönt att ha sen när man kommer tillbaka! Jag visste inte att man fick 10 dagar under det året... Det e ju bra!
    Nej det var en nyhet för mig också, jag trodde jag fick 25 dgr som vanligt ...men ikke :)
    Så för att kunna ha semester 2013 så får man nog spara lite semester . Här får man planera som fan :)
  • abbi

Ok! Shit 2013... Det är evigheter tills dess! Idag Hr jag skickat in mitt moderskapsintyg till försäkringskassan!
    Det känns som en hel djungel.. Hur många dagar man ska ta ut och Hit o dit!

• SuzR
    abbi skrev 2010-11-25 10:53:56 följande:
    Ok! Shit 2013... Det är evigheter tills dess! Idag Hr jag skickat in mitt moderskapsintyg till försäkringskassan!
    Det känns som en hel djungel.. Hur många dagar man ska ta ut och Hit o dit!
    när ska man göra det?
Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö