BF våren 2011 i närheten av Malmö
Hej,
Någon som har bf under våren 2011 och som bor i närheten av Malmö?
Själv har jag bf den 18 april och bor i Skurup, men är född och uppvuxen i Malmö.
Hej,
Någon som har bf under våren 2011 och som bor i närheten av Malmö?
Själv har jag bf den 18 april och bor i Skurup, men är född och uppvuxen i Malmö.
Föräldrar utbildning, är det något man ska gå på ?
Yeahcarro: ja det ska vi göra. Sambon har blivit rekomenderad det av sina kollegor. Jag vill göra det - även om detta är mitt 2:a barn. Var 11 år sedan sist... så jag känner mig lika "bortkommen" som om det var mitt första som var på G! Plus att det kan vara lite mysigt att träffa andra blivande föräldrar. :) Har du varit på UL nu?
Smilla: Tack! :) Kul att han också kommer från Uppsala. Helt rätt beslut att flytta till skåne. Jag skulle inte vilja upp där igen.
Vet ni? Jag måste berätta! Vi har bokat tid för 3D/4D ultraljud till den 9:onde dec. Det ska bli sååå spännande. Är det någon mer som har tänkt göra det?
Hej alla!
Har varit iväg hela helgen så jag har inte kunnat hålla mig uppdaterad!
Har gått in i v 25 nu och sparkar känner jag varje dag! Bara njuter, än så länge är dom ju inte hårda så det gör ont. Ska till BM nästa vecka, hoppas med få höra hjärtljuden!
@YeahCarro: Gud va dåligt! Hoppas det går bättre idag då! Vi har anmält oss till en som dom håller på vår mödravårdcentral...
Man borde väl kunna välja själv hur många dagar som ska vara semesterdagar, eller?
Vi har köpt lite kläder, en barnvagn, babyskydd, babygym och en babysitter. Dom hade rea på babyringen så vi slog till. Annars har jag mer tänkt ta tag i inköpen efter nyår, när man har mer tid! Någon som har erfarenhet av vad som är mest givande att gå på: vattengympa, gravidyoga, profylaxkurs och allt vad där finns... Anmälde mig till gravidyogan men den blev inställd så funderar på en profylaxkurs istället...
vad jag har hört och vad någon jag känner har sagt så är profylaxkursen både dyr och ganska onödig. En kompis till mig laddade ned en film eller vad man ska säga om detta och det räckte, hon gjorde avslappnings och andnings övningarna hemma.
Hittade också en länk :
http://www.profylax-akademin.se/files/profylaxkurs.html
så m.a.o jag ska nog inte göra det....
Min tanke har också varit att träffa nyblivna föräldrar, nu råkar vi höra till Rosengårds MVC och på de träffar jag hitills varit på så har jag varit enda personen som talar svenska, det har varit tolkar hit och dit och tyvärr pratar dem inte med mig, de pratar med varandra på sina egna språk. Så jag har undrat om jag verkligen får ut ngt av det ?Någon tipsade mig om BVC grupp istället, det är tydligen vanligare att man följer varandra i BVC gruppen.? Och BVC är tydligen annorlunda, jag har hört att där ska finnas en BVC på området där jag bor.
@frudelutt : Det är UL kl 16 så jag får vänta lite till , har jag väntat sen i fredags så kan jag vänta lite till :)
Min tanke har också varit att träffa nyblivna föräldrar, nu råkar vi höra till Rosengårds MVC och på de träffar jag hitills varit på så har jag varit enda personen som talar svenska, det har varit tolkar hit och dit och tyvärr pratar dem inte med mig, de pratar med varandra på sina egna språk. Så jag har undrat om jag verkligen får ut ngt av det ?Någon tipsade mig om BVC grupp istället, det är tydligen vanligare att man följer varandra i BVC gruppen.? Och BVC är tydligen annorlunda, jag har hört att där ska finnas en BVC på området där jag bor.
@frudelutt : Det är UL kl 16 så jag får vänta lite till , har jag väntat sen i fredags så kan jag vänta lite till :)
vad jag har hört och vad någon jag känner har sagt så är profylaxkursen både dyr och ganska onödig. En kompis till mig laddade ned en film eller vad man ska säga om detta och det räckte, hon gjorde avslappnings och andnings övningarna hemma.
Hittade också en länk :
www.profylax-akademin.se/files/profylaxkurs.h...
så m.a.o jag ska nog inte göra det....
Ja dyr är den verkligen. Vet inte om det är det jag vill heller när man "bara" koncentrerar sig på andning, vill helst på gravidyoga! Men rund och sund har ingen just under den perioden jag ska gå, typiskt. Försöker nu att hitta andra ställen...
Oj vad ni skriver! ;)
Vi har fått några tider för föräldrarutbildning eller vad det nu var, av min BM!
Tycker det kan vara bra att gå på!
Jag känner också vår lilla gosse liite varje dag, men inga rejäla kickar än!
I min mage sparkas det ganska rejält nu. Kan känna hur den trycker sin kropp mot min hand för att sedan snurra runt. Känns urmysigt. Fast lite alien känsla är det allt. Tror det blir en vild liten pojke den här gången. hehe
Hur stora har ni blivit? Själv känner jag mig redan som en kossa. Har gått upp 13 kilo och läcker bröstmjölk. :S
Vi ska gå på föräldrautbildningen som vår MVC anordnar. Då kanske vi hamnar i samma grupp, Abbi? Min barnmorska trodde att den skulle bli på onsdagar i mars antagligen. Hade varit jättekul.
Det enda jag ska gå på är vattengympan för gravida på Rund och Sund. Där ingår avslappningsövningar. Resten tror jag löser sig själv efter hand så vi ska skippa dyra profylaxkurser =)
Jag har bara gått upp ca 3 kilo så jag är jätteglad. Men magen min är stor och fin =) Jag har verkligen ingen ökad aptit och har ätit precis som vanligt och nästan gått ner i "egenvikt". Jag har bara fått mage och byst, inget annat. Jag kan ha mina vanliga strl 36 jeans om de är låga i midjan, annars blir det gummiband. Nu fick jag låna ett par smala mammajeans av min svägerska och de är storlek 36 och de passar alldeles utmärkt.
Jag älskar verkligen min mage! Det är nog första gången jag verkligen tycker det i hela mitt liv. Det är en riktigt gravidmage nu, men alldeles stenhård och rund och fin. Jag längtar faktiskt lite efter att den ska växa lite till för jag tycker det är så fint =) Fast dessa ord lär jag säkert ångra om ett tag.....