• Cathie

BF våren 2011 i närheten av Malmö

Hej,

Någon som har bf under våren 2011 och som bor i närheten av Malmö?

Själv har jag bf den 18 april och bor i Skurup, men är född och uppvuxen i Malmö.

• Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö
  • Smilla

Nu är äntligen barnvagnen beställd. Det blev väldigt mycket billigare att beställa den från tyskland! Vi köpte även lite tillbehör till och en resesäng som vi verkligen ville ha. Den säljs inte i sverige så det var lika bra att beställa den nu. Det enda vi kommer köpa här i sverige är babyskyddet som vi funderar på att köpa nu under julen.

Annars känns allt väldigt bra. Går in i vecka 24 på söndag. För varje vecka som går nu ökar procenten för att överleva om bebisen skulle råka komma tidigt. Jag hoppas verkligen att han inte kommer på länge än så jag är glad för varje vecka som går.

Ikväll är det julfest på jobbet och jag längtar så efter all julmat. Åh så gott. oj vad jag kommer frossa ikväll!!

• abbi

Hur mår ni alla? Det är väldigt tyst i tråden! Hihi
    Själv mår jag bra. Jobbar o står i och längtar så det knakar till april!
    Känner bebis varje dag... Mysigt!

• SuzR
    abbi skrev 2010-12-15 19:27:31 följande:
    Hur mår ni alla? Det är väldigt tyst i tråden! Hihi
    Själv mår jag bra. Jobbar o står i och längtar så det knakar till april!
    Känner bebis varje dag... Mysigt!
    jag med! usch, det känns konstigt...jag kan klämma ut droppar med vätska från mina bröst! har du provat??
  • Beccah

Jag mår också bra. Känner också bebisen varje dag, livlig e h*n. Glad Nu e det bara 15 veckor kvar för mig, börjar kännas lite nervöst... tänker på HUR fan ska jag lyckas klämma ut bebisen! Men ser fram emot det o vill bara träffa det lilla livet. 
    Jag får också vätska ur brösten, började för ett par veckor sen.. o jäklar va tuttarna har vuxit!! Haha tänk om dom kunde förbli såhär, e grymt nöjd med dom nu Skrattande 

• SuzR
    Beccah skrev 2010-12-15 20:56:08 följande:
    Jag mår också bra. Känner också bebisen varje dag, livlig e h*n. Glad Nu e det bara 15 veckor kvar för mig, börjar kännas lite nervöst... tänker på HUR fan ska jag lyckas klämma ut bebisen! Men ser fram emot det o vill bara träffa det lilla livet. 
    Jag får också vätska ur brösten, började för ett par veckor sen.. o jäklar va tuttarna har vuxit!! Haha tänk om dom kunde förbli såhär, e grymt nöjd med dom nu Skrattande 

haha mina med fast jag tycker de hat blivit ganska fula..vårtgårdarna har vuxit och jag är torr och fnasig över hela kroppen, nej jag tycker det är sådär kul..men när jag tänker på vad som komma skall blir jag glaaaaad
  • Beccah

Haha ja ok vårtgårdarna e jag väl inte helt nöjd med heller men storleken den e perfekt Flört 
    Jag tror inte riktigt jag har fattat att jag ska bli mamma, fast jag känner bebisen o magen bara växer o växer så känns det så overkligt på nåt sätt.. men helt underbart Skrattande 

• SuzR
    Beccah skrev 2010-12-15 21:09:48 följande:
    Haha ja ok vårtgårdarna e jag väl inte helt nöjd med heller men storleken den e perfekt Flört 
    Jag tror inte riktigt jag har fattat att jag ska bli mamma, fast jag känner bebisen o magen bara växer o växer så känns det så overkligt på nåt sätt.. men helt underbart Skrattande 
    nej jag känner likadant..har haft funderingar om detta och jag har läst om folk (jag börjar med att säga att vi är alla olika) hur mysigt det är att vara gravid, att detta är 'min' tid osv osv...jag känner inget av det, jag är visserligen 'bara' i vecka 22 så mycket kan hända men allt rullar på som vanligt, som om jag inte är gravid..jag tycker absolut det är roligt att känna bebisen där inne och jag ser såå mycket fram emot att den ska komma ut men den där myskänslan kring att vara gravid känner jag inte alls. Eller så är det så att det är så stort att jag inte kan fatta det, eller så tycker jag helt enkelt att det inte är nån big deal att vara gravid...någon mer som känner som jag? Eller är jag bara odramatisk om hela grejen..?!
  • abbi

Haha nej jag har inte provat! Mina bröst har knappt vuxit men jag ser att de har förändrats!
    Jag längtar också såå mkt.. 16 veckor kvar för min del!
    Jag förstår vad du menar Suzr, det här med att vara gravid... Man har längtat så länge efter att bli det och nu när man är det så jaa känns det nästan som vanligt! Låter knäppt kanske.. Jag älskar iaf min mage... Bär den stolt och jag klappar den varje dag!
    Har tyvärr fått några pyttesmå bristningar, men skit samma!

• SuzR
    abbi skrev 2010-12-15 21:41:20 följande:
    Haha nej jag har inte provat! Mina bröst har knappt vuxit men jag ser att de har förändrats!
    Jag längtar också såå mkt.. 16 veckor kvar för min del!
    Jag förstår vad du menar Suzr, det här med att vara gravid... Man har längtat så länge efter att bli det och nu när man är det så jaa känns det nästan som vanligt! Låter knäppt kanske.. Jag älskar iaf min mage... Bär den stolt och jag klappar den varje dag!
    Har tyvärr fått några pyttesmå bristningar, men skit samma!
    ja herregud, jag håller ochkså på att klappa och ta på den osv..jag tycker också om min mage, påklädd ser den iaf fin ut;) bristningar har jag alltid haft typ....
  • Beccah

Jag tror att för mig så e det så stort faktiskt... Har ju verkligen sett fram emot detta, vi försökte i ungefär 2 år med att få barn innan jag äntligen plussade. E väldigt rädd, o har varit under hela graviditeten, att nåt ska hända o att det slutar i missfall, så jag kan inte riktigt slappna av helt o bara njuta av det hela. Fast den känslan har släppt lite nu endån tycker jag.  
    Har du barn sen innan SuzR?  

Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö