• Cathie

BF våren 2011 i närheten av Malmö

Hej,

Någon som har bf under våren 2011 och som bor i närheten av Malmö?

Själv har jag bf den 18 april och bor i Skurup, men är född och uppvuxen i Malmö.

• Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö
  • Peecock

Jag har också fått det som svar

- pumpa !

Min pappa fyller 60 den 6 juni och jag ska vara glad om vår dotter tittar ut 5 maj, då vill delar av min familj resa utomlands för att fira. Jag har erbjudit mig att stanna hemma, men då var jag ju så tramsig....de är ju så lätta i den åldern...1 mån. Nej...jag åker INTE utomlands med min 1 mån gamla barn.

• abbi

Vi ska också på bröllop i mitten av Juni, men min kompis räknar med att bebben kommer med! ;)
    Undrar hur det bli med möhippan i början av juni?? Det känns lite värre med den..

Smilla: vilket datum är din sista jobbedag?

• SuzR

jag hade skippat möhippan...eller vara med en liten stund. kanske beror på vad ni ska göra?

• Smilla

Jag förstår absolut att man vill ha barnfritt bröllop eller fest, det hade vi själva. Dock med undantaget att ammande barn givetvis är välkomna. Hade det varit en inte så nära vän eller släkting hade jag givetvis stannat hemma och accepterat brudparets önskan, absolut. Men nu blir det lite knivigare. Jag ser dock inte riktigt problemet med att vi måste ha honom med (eftersom vi dock är släkt). Jag tar hand om lillen och ser till att han inte tar någon uppmärksamhet från brudparet eller stör.

Vi ska också resa iväg med lillen. När vi kom hem från bröllopsresan i augusti hämtade mina föräldrar oss från flyget och då meddelade de att i juni 2011 skulle vi alla (hela min familj) åka utomland för att fira mina föräldrars 65-års dagar. Vi fick dock meddela dem då att det inte var en jättebra idé eftersom det skulle komma en liten då. Så nu är resdatumet ändrat så vi åker i augusti/september istället. Och då ser jag inga problem med att åka. Jag vill iaf att den lille ska vara 3 månader innan vi åker utomlands.

• Smilla

På min möhippa i maj förra året, eller rättare sagt på en av dem för mitt kompisgäng gav mig 3 st för att göra mig extra nervös och nojjig varje helg, så kom en nära tjejkompis och var med en liten stund. Jag blev väldigt glad över att hon kom även om det bara var en liten stund. Hennes man kunde ju passa den lille i någon timme innan hon åkte tillbaka hem och ammade igen.

Jag kommer dock att få skippa min blivande svägerskas möhippa då den kommer äga rum i stockholm.

Abbi: Jag har inte bestämt exakt när jag ska gå hem men som tidigast har jag sagt den 18 mars men om allt går bra så stannar jag nog till den 25 mars (2 veckor innan). När ska du gå hem?

• abbi

Jag funderar på att gå hem den 18 Mars, men säger nog som dig.. Att om allt känns bra så kanske det blir den 25 Mars!
    Bf 10 april ju! ;)

• Smilla

Då har ju du "bara" 90 dagar kvar nu ju  =)   Jag är ju beräknad den 9 april. Undrar vem av oss som får först och när det blir. Spännande!

• abbi

Ja jag vet! 90 days to go! Hihi
    Mm undrar vem av oss alla som får
    Först! Spännande!

Idag fick vi hämtat hem ett superbra skötbord som vi ska ha på badkaret! ;) är så nöjd och vi betalade bara 175:- ;)

• Misswiren

Hej alla.

Va ett tag sedan. Spännande att läsa vad alla skriver/skrivit.

Ser att det är bröllops snack. Mkt med bröllop nu känns de som. Vi planerar våret eget redan (förlovade loss den 22.a dec), men jag planerar alltid evigheter innan :P

Dock mitt "bekymmer" nu är min systers bröllop. Innan jag berättade om min graviditet så blev jag och mina 2 andra systrar förfrågade om vi ville vara hennes tärnor på bröllopet. Vi skulle ha blåa vackra klänningar och, ja, klart jag blev jätteglad.

Efter gravidteten bekräftats, så antyder hon rakt ut att jag såklart inte kan vara tärna längre på hennes bröllop. För ja, jag skulle i stort sett "förstöra" hennes bröllopsbild eftersom jag ska bli fet (gick upp 20 kilo med sonen). Och sen la hon snyggt till att de va ju klart de skulle bli jobbigt för mig och tugnt, blablabla. Det fick jag inte avgöra själv. Rätt så känslig som man är under gravidteten reagerade jag starkt och började såklart gråta.
    Vem vet. Men att bli "straffad" för man är gravid är väl bara lite över gränsen?

Sen va det även en självklarhet att jag INTE fick sitta vid "vip" bordet där bröllopsparet, brudgummar och tärnor ska sitta. Jag har barnvagn och en eventuell vaken son, så jag ska placeras vid ett fönster.
    Mm..får faktiskt nästan tårar i ögonen av detta, för jag tycker detta är så fel av henne.

Nej usch, inte meningen det skulle bli nåt "tycka synd om" inlägg.

Har ni alla köpt vagnar än? Har nog missat alla dessa samtalsämnen redan :)
    Vi inskaffade en Emmaljunga Nitro City. Ngn som har erfarenhet av denna? Tyckte den verkade så bra.

• SuzR

Miss Wirén: va!????
    Herregud det låter ju heeelt galet, det hade jag blivit ledsen för oavsett graviditet eller inte. Jag har inga ord!

Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö